Nešto jest čudno oko Bellabeata: Tvrde da su hit, a nitko ih ne posjećuje
URŠA Sršen i Sandro Mur, osnivači Bellabeata, tvrtke koja je lansirala aplikaciju Period Diary za žene, koja se bavi praćenjem mjesečnice i ovulacije, uporno tvrde da ostvaruju dobru dobit (iako javnosti nisu dostupna službena izvješća o poslovanju tvrtke), da njihovu aplikaciju koristi preko 50 milijuna žena u svijetu te da se radi o jednoj od vodećih aplikacija za žene u svijetu wellnessa i zdravlja. Index je analizirao broj posjeta, preuzimanja aplikacija i zaradu aplikacije Period Diary.
Uporno tvrde da aplikaciju koristi preko 50 milijuna žena
Kako bismo se zaista uvjerili u tvrdnje Bellabeata da njihovu aplikaciju Period Diary odnosno Dnevnik mjesečnice koristi 50 milijuna žena, instalirali smo aplikaciju i prijavili se za njezino besplatno korištenje.
Zanimljivo, pri popunjavanju obrasca o osobnim podacima (godište, visina, težina, menstrualni ciklus) pristiglo nam je i pitanje u kojemu ih zanima koristimo li još koje druge aplikacije za praćenje menstrualnog ciklusa, pritom kao odgovore navodeći one najpopularnije - Flo, Clue i Oviu.
Nakon što smo se uspješno prijavili na korištenje aplikacije, na e-mail adresu nam je stigla potvrda prijave u kojoj je zaista pisalo da aplikaciju Period Diary tvrtke Bellabeat koristi više od 50 milijuna žena.
"Oduševljeni smo što vam možemo poželjeti dobrodošlicu u našu zajednicu od preko 50 milijuna žena koje vjeruju i vole našu aplikaciju. S Dnevnikom mjesečnice otkrit ćete moć praćenja svog menstrualnog ciklusa i steći vrijedne uvide koji vas mogu dovesti do zdravijeg i sretnijeg života. Pridružite nam se na ovom uzbudljivom putovanju prema menstrualnom zdravlju!" stajalo je u našoj poruci.
Podsjetimo da je Index početkom tjedna poslao upit Bellabeatu u kojemu nas je zanimalo odnosi li se ta famozna brojka od preko 50 milijuna žena na točan broj korisnica ova aplikacije. Odgovor na to pitanje nismo dobili.
>> Hrvatski start-up Bellabeat navodno zarađuje milijarde. Nigdje nema dokaza za to
Mjesečno imaju manje od šest tisuća preuzimanja aplikacije
Index je analizirao i broj preuzimanja aplikacije, njezin status te prihode tvrtke Bellabeat te smo ih usporedili s ostalim aplikacijama sa srodnim karakteristikama. Otkrili smo da su navodi tvrtke Bellabeat daleko od stvarnosti. Naime, prema podacima Sensor Towera, platforme za tržišnu inteligenciju koja pruža podatke i uvide u mobilne aplikacije, aplikacija Period Diary mjesečno ima manje od šest tisuća preuzimanja, a dobit je manja od pet tisuća eura, što su apsolutno male brojke naspram većine vodećih i zaista popularnih aplikacija među desecima milijuna žena u svijetu.
Primjerice, jedan od najpopularnijih vodiča za žensko zdravlje te praćenje mjesečnice i ovulacije Flo ima raspon instaliranja aplikacije od sto do petsto milijuna, što i je u skladu s njihovim opisom na službenim stranicama na kojima stoji da aplikaciju koristi preko 300 milijuna žena.
Clue, također iznimno popularna aplikacija za žene i praćenje menstruacije, ima raspon od deset do pedeset milijuna instaliranja, a potom slijedi Ovia s rasponom od jednog do pet milijuna instaliranja. Prema tim istim podacima, Period Diary ima raspon instaliranja od 500 tisuća do jednog milijuna, što je puno manje od podataka koje prikazuju na svojim službenim stranicama.
Isti podaci pokazali su kako je u prošlom mjesecu Bellabeatov Period Diary imao oko šest tisuća preuzimanja, dok su brojne druge, već spomenute aplikacije, imale znatno veći broj preuzimanja: Flo (dva milijuna), Clue (200 tisuća) te Ovia (30 tisuća). Dakle, Bellabeatov Period Diary definitivno nije među najpopularnijim aplikacijama za žene, barem ne ako su u pitanju aplikacije za praćenje ciklusa.
Dobit manja od pet tisuća dolara
Kada je riječ o prihodima, podaci sa Sensor Towera otkrili su kako ni dobit aplikacije Period Diary ne briljira. Naime, prema njihovoj analitici, ona iznosi manje od pet tisuća dolara, dok primjerice aplikacija Flo bilježi osam milijuna dolara, a Clue 500 tisuća dolara.
Valja spomenuti da postoji još niz drugih popularnih i često korištenih aplikacija za praćenje menstrualnog ciklusa, a čiji se vlasnici mogu pohvaliti znatno većim brojem preuzimanja nego što imaju Bellabeatove aplikacije. Jedan od primjera je i Period calculator, posebno popularan među mlađim djevojkama, koji je preuzelo preko pola milijuna korisnica te bilježi prihode od oko 200 tisuća dolara.
Bolja situacija nije ni s drugom aplikacijom Bellabeata - Welness coach.
Stranica također znatno slabije posjećenija od onih konkurentnih
Nakon što su se iz Bellabeata u nekoliko navrata branili tezom da najviše zarađuju putem web stranice, provjerili smo i njezinu posjećenost. Tako je ona prošli mjesec imala nešto više od 60 tisuća pregleda, dok je, usporedbe radi, stranica Flo Health imala 6.2 milijuna pregleda, Helloclue 2.9 milijuna pregleda, a Ovia health 364 tisuće pregleda. To je još jedan dokaz koji opovrgava tezu da je Bellabeatova aplikacija jedna od vodećih u svijetu.
Recenzije korisnica sve govore
Pregledali smo i recenzije aplikacije Bellabeat na App storeu te na stranici Sensor Tower. Primjetan je znatan pad učestalosti recenzija na aplikaciju, iz čega jasno proizlazi da joj je popularnost poprilično opala posljednjih godina.
Na Sensor Toweru smo pronašli tri recenzije koje datiraju iz ove godine. One su vrlo loše, a kritike su usmjerene na znatno pogoršanje kvalitete aplikacije u posljednjih nekoliko godina. Pojedine korisnice istaknule su da aplikaciju imaju godinama, ali da je učestalim promjenama i ažuriranjima ona u zadnje vrijeme upropaštena.
Jedna od korisnica 23. rujna ostavila je sljedeći komentar uz recenziju:
"Update. Ponovno sam mogla pristupiti aplikaciji i nešto se dogodilo pa su sve bilješke o kojima sam govorila nestale, izbrisane su. Sve moje zabilježene mjesečnice su nestale, sve je nestalo. Izgubila sam sve što mi je bilo potrebno pa ću obrisati aplikaciju jer mi se čak ni ne sviđa cijelo sučelje. Samo sam željela lako vidjeti svoje mjesečnice i bilješke koje sam napravila, a budući da više nemam ništa od toga, nema smisla imati ovu aplikaciju. Zadržat ću sve novosti u bilješkama. Aplikacija je prije bila tako jednostavna za korištenje, sada je prepuna stvari koje mi ne trebaju, u menopauzi sam, ne planiram zatrudnjeti, svidjelo mi se vidjeti jednostavan zapisnik početka i završetka menstruacije."
Korisnica od 25. siječnja žalila se na opadanje kvalitete aplikacije kroz godine. Evo što je napisala:
"Voljela sam koristiti ovu aplikaciju tijekom godina. Ne mogu se sjetiti koliko ju dugo imam, ali vjerujem da sam ju počela koristiti prije rođenja mog najstarijeg sina. Od tada je bilo mnogo promjena i ažuriranja i sve su do sada bile sjajne. Ne znam ima li grešaka koje treba riješiti, ali posljednjih nekoliko ažuriranja potpuno su upropastili aplikaciju. Duplicira zapisnike mjesečnica, ne prikazuje datume za zapisnike mjesečnica, kalendar ne radi s drugim karticama, ne registrira se.
Imam mjesečnicu. Nakon klika na 'Počela sam', zapisnik piše da sam završila mjesečnicu iako ju još uvijek imam, a kalendar pokazuje da imam menstruaciju, ali ne bilježi menstruacije ispravno. Kao netko tko se uvelike oslanja na ovu aplikaciju za praćenje menstruacije i dana ovulacije, u iskušenju sam početi gledati druge aplikacije. AKO mogu riješiti probleme, rado ću nastaviti koristiti aplikaciju, budući da je do zadnjih nekoliko ažuriranja ova aplikacija bila izvrsna."
Korisnica s komentarom od siječnja također se žalila na pad kvalitete aplikacije upozorivši trenutne i buduće korisnice da nipošto ne ažuriraju najnoviju verziju Period Diaryja.
"NE ažurirajte najnoviju verziju!! Ludo SPORO. U zadnje vrijeme sam primijetila da aplikacija ima dosta grešaka. Zatim sam danas ažurirala (ne znajući da to moram, a tražila sam i druge pouzdane aplikacije za razdoblje). Ažurirala sam misleći da bi ovo moglo pomoći. Čini se da aplikacija nije dovršena. Odabirem ikone koje me nikamo ne vode.
Odaberem današnji dan i odvede me na prethodni dan. Ima više grešaka nego što sam bila spremna podnijeti. Zgrožena sam jer ova aplikacija ima godine podataka za praćenje prethodnih simptoma, a sada sam na tržištu u potrazi za aplikacijom za bolje praćenje plodnosti i trudnoće. Nažalost, ova nova aplikacija ne radi ispravno čak i nakon višestrukog zatvaranja.
Zadržat ću ju, ali ju neću moći koristiti ako se problem ne riješi!! Molimo popravite najnovije verzije. Vidjela sam samo nekoliko poboljšanja na milisekundu, ali za sada ću koristiti arhivirane podatke iz kojih će se moći povući podaci za novu aplikaciju za bolje funkcioniranje mjesečnice/ovulacije itd".
Aplikacija nije uvrštena ni na poveći popis najboljih stranica za praćenje ciklusa
Marketinški dio Bellabeata i njegovih proizvoda najviše je baziran na suradnji s brojnim poznatim osobama i njihovim tvrtkama poput Poosh koja je u vlasništvu Kourtney Kardashian. Ipak, informacije da se radi o vrlo poznatim i korištenim proizvodima, pogotovo kada je u pitanju aplikacija Period Diary, opovrgava činjenica da među najvećim svjetskim magazinima i portalima za žene nema riječi o ovom proizvodu.
Jedan od primjera je članak Women's Healtha, popularnog časopisa usredotočenog na različite aspekte dobrobiti žena poput fitnessa, prehrane, ljepote i stila života. Oni su prije nekoliko tjedana objavili preporuke najboljih aplikacija za praćenje menstrualnog ciklusa i u njihovom članku nema Period Diaryja. Na koncu, samim upisivanjem u Google "najpoznatije aplikacije za praćenje mjesečnice", vidljivo je da na popisu prvih deset, pa čak i petnaest nema niti spomena aplikacije Period Diary.
S obzirom na to da je Bellabeat prozvao aplikaciju Period Diary jednom od najsposjećeninih te najutjecajnijih u domeni zdravlja i fitnesa, pretpostavlja se da će ju onda tako rangirati portali, magazini i analitika. Međutim, ne samo da ju ne primjećuju utjecajniji ženski portali, već je i na stranici Sensor Tower u kategoriji Zdravlje i fitnes rangirana tek na 488. mjestu.
U čemu je onda kvaka?
Na temelju čega je onda danski poduzetnik Peter Warnøe bio uvjeren da će se ulaganje u Bellabeat itekako isplatiti za njegovu tvrtku Nordic Eye, za sada ostaje nepoznato. Posljednje informacije govore kako je trenutno nastao jaz između Warnøea i dva osnivača Bellabeata, Sršen i Mura, koji ga optužuju za kršenje ugovora i zlouporabu povjerenja.
>> Snimka otkrila: Danski bogataš htio prodati dionice Bellabeata po 5 puta nižoj cijeni
>> Osnivači Bellabeata: Moramo saznati što se događa u Danskoj. Snimka nas je zgrozila
Posebne su tenzije nastale nakon što je ovih dana u javnost izašla informacija da je Warnøe pokušao prodati dionice Bellabeata po pet puta nižoj cijeni. Snimka videosastanka, koji su imali priliku vidjeti danski novinari, a sada je izbrisana, pokazuje da je Warnøe pokušao prodati svoje "hrvatsko zlatno jaje" Bellabeat uz ogroman popust. To ukazuje na to da je vjerodostojnost zapanjujuće visoke vrijednosti tvrtke na klimavim nogama, smatraju stručnjaci koje su kontaktirali iz Berlingskea.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati