New York odlučio godinu dana ne izdavati dozvole Uberu i Lyftu
GRADSKO vijeće New Yorka neće u idućih godinu dana izdavati dozvole za obavljanje taksi usluga po principu ekonomije dijeljenja, zadavši tako udarac kompanijama poput Ubera i Lyfta, koje su se oslonile na najveće američke metropole kao glavni izvor prihoda. New York je prvi veliki američki grad koji je uveo takvo ograničenje, i to u sklopu paketa mjera koji uključuje i utvrđivanje minimalne plaće za vozače.
Paket mjera, kojem se protive svi veći pružatelji usluga vožnje po principu dijeljenja ekonomije, usmjeren je na smanjenje prometnih gužvi i podizanje plaća vozačima u razdoblju ogromnog rasta uporabe vozila za najam. Pad prihoda od taksi vožnji demoralizirao je mnoge vozače, a njujorško udruženje taksista objavilo je da je u posljednjih par mjeseci zabilježilo šest samoubojstava među taksistima.
Akcija će zaustaviti priljev automobila, tvrdi gradonačelnik
Gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio izjavio je kako namjerava potpisati taj zakon, čime bi započelo razdoblje od godinu dana u kojem ne bi bila izdana nijedna nova licenca za iznajmljivanje vozila, s iznimkom vozila prilagođenih invalidskim kolicima. "Ova akcija će zaustaviti priljev automobila koji pridonose zagušenju na ulicama i kočenju prometa", rekao je de Blasio.
Broj vozila koja voze po New Yorku skočio je s oko 12.600 u 2015. godini, na oko 80.000 u 2018., podaci su New York City Taxi and Limousine Commissiona. Uz to, u gradu vozi i oko 14.000 taksija prepoznatljive žute boje. Nastojanje da se ograniče servisi usluga prijevoza po principu dijeljenja ekonomije u New Yorku nije naišlo na odobravanje tvrtki koje se bave pružanjem usluga vožnje na poziv, uključujući Uber, Lyft i Via.
"Gradska 12-mjesečna stanka izdavanja licenci za nova vozila ugrozit će jednu od najpouzdanijih opcija prijevoza, dok se s druge strane ne radi ništa kako bi se poboljšala podzemna željeznica ili suzbile gužve”, priopćili su iz Ubera.
"Ovo opsežno ograničavanje prijevoza vratit će Njujorčane u razdoblje kad su se borili za prijevoz, pogotovo u manjinskim zajednicama i rubnim kvartovima", priopćili su iz Lyfta.