Nova anketa: HDZ i SDP na razlici od jedan posto, evo kako stoji Škoro
NA DAN kada je predsjednik Milanović odredio 5. srpnja za datum održavanja parlamentarnih izbora stiže novi HRejting.
Da se glasa ovu nedjelju, HDZ bi s 29,7% bio relativni pobjednik. Samo jedan posto manje ima SDP, koji je ovaj mjesec na 28,7. I dalje je treća i jedina koja još prelazi izborni prag Škorina stranka. Ali je sada bliže devet nego 10 posto (9,3%).
Prvi ispod praga je Most
Prvi ispod praga je Most (4,3%), koji je prije tri dana odlučio da će u srpnju sam tražiti svoju sreću.
Bez koaliranja s jačim partnerom nikakve šanse za ulazak u sabor nema nijedna od preostalih 13 stranaka iz istraživanja. Ni HSS (2,2%), ni Pametno (1,7%), a ni IDS (1,6%) da je Hrvatska jedna izborna jedinica. HNS bi zaokružilo manje od jedan i pol posto (1,4%) birača, a oko jedan se vrte: HSU (1,1%), Bandićeva stranka (1,0%), Pernarova stranka (0,9%) i stranka Anke Mrak-Taritaš (0,8%) koja je izjednačena sa Živim zidom (0,8%).
Slijedi ga nova opcija - Stranka s Imenom i Prezimenom (0,7%) koja si je za glavnog stratega uzela Ivicu Relkovića, istog onog političkog analitičara koji je bio Mostov taktičar kad je ta stranka osvojila 15 mandata. Začelje HRrejtinga drže Škorini partneri - Neovisni za Hrvatsku (0,6%) i Hrvatski suverenisti (0,6%) te HSLS (0,6%).
Nešto veća promjena u odnosu na prošli mjesec dogodila se samo kod SDP-a i neodlučnih birača. Svi ostali padovi ili usponi mjere se u promilima i da politika nisu trendovi, ne bi bili spomena vrijedni.
SDP raste
S popuštanjem epidemije koronavirusa, popustio je, čini se, i rast HDZ-a pa je u odnosu na travanj, kad je skočio za više od 2,5% i time se opet vratio na vrh, ta stranka sad u zanemarivom, ali ipak minusu (-0,2%).
SDP je nakon dvopostotnog prošlomjesečnog pada sad narastao za 1,3%.
Škorin Domovinski pokret gotovo je na istom (+0,1%), a nešto više, ali također sitno, narastao je Most (+0,3).
Ono što bi bilo dobro da najmanje raste, raslo je najviše - broj neodlučnih birača - trenutačno ih je 12% (+1,4%).
Istraživanje je od 15. do 18. svibnja za HRT provela agencija Promocija plus na uzorku od 1400 ispitanika koji jamči razinu pouzdanosti odgovora od 95 posto, uz statističku pogrešku od plus/minus 2,62 posto.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati