Nova EU pravila: Uvodi se ograničenje brzine u sve nove aute?
NADLEŽNI odbor Europskog parlamenta dao je prošloga četvrtka zeleno svjetlo za nove obvezne sigurnosne standarde koji bi se primjenjivali na svim novim vozilima unutar Europske unije.
U sve nove aute u EU ugrađivali se limiteri brzine i crne kutije
Članovi Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača izglasali su nove standarde koje je predložila Europska Komisija u svibnju prošle godine. Mjere uključuju nova pravila za crash testove, obveznu ugradnju sustava za pomoć vozačima uključujući automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB) s detekcijom pješaka i biciklista te inteligentni sustav asistencije za prekoračenje brzine (ISA) kao i sustav zadržavanja vozila u traci, ali i nove standarde za bolju vidljivost kamiona i autobusa.
Nova pravila uključuju i ugradnju svojevrsne crne kutije u vozila koja bi bilježila ključne informacija o kretanju vozila u trenucima prije nesreće.
Nova pravila od 2022. godine?
Nova pravila bi se mogla primjenjivati na nova vozila od 2022. godine.
Ravnatelj Europskog vijeća za sigurnost prometa Antonio Avenoso pozdravio je donošenje nove regulative.
"Legislativa predstavlja veliki korak naprijed kada je riječ o cestovnoj sigurnosti u Europi i mogla bi spasiti 25 tisuća života u sljedećih 15 godina nakon primjene. Zato je jako važno da se konačni dogovor između Parlamenta, država članica i Komisije postigne što prije", rekao je Avenoso.
Najzanimljiviji dio nove regulative je uvođenje obveznih limitera brzine, koji će prepoznavati prebrzu vožnju.
Sustav koji bi automatski kočio kod prekoračenja brzine
Riječ je o sustavu ISA koji prepoznaje i upozorava kod prekoračenja brzine. No ne samo to. takav sustav, osim upozorenja vozaču, može automatski sam smanjiti brzinu.
Limiteri bi koristili podatke s GPS i kamere za prepoznavanje znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na dijelu ceste kojim se automobil kreće. Snaga motora prema tome bi se moglo ograničiti na propisanu brzinu, pa bi takav uređaj primjerice na autocesti A1 mogao automatski smanjivati brzinu na propisanih 130 kilometara na sat.
Konačnu odluku moraju usuglasiti Europski parlament, Europska komisija i zemlje članice.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati