OBIŠLI SMO TRGOVINE U NEW YORKU Police pune hrvatskih proizvoda
Foto: Index
LANI smo pisali o hrvatskim proizvodima u New Yorku, a sad smo se opet zatekli u tom najvećem američkom gradu, gdje smo ponovno obišli trgovine.
Police trgovina popunjenije su hrvatskim proizvodima od Konzumovih dućana proteklih mjeseci, a našli smo i puno više proizvoda nego prošle godine.
Budući da je grad New York dvostruko naseljeniji od Hrvatske i ima oko 8,5 milijuna stanovnika, mi smo se fokusirali na Queens, točnije kvart Astoriju.
Kvart s najviše Hrvata
U njoj živi najveći broj Hrvata, Bosanaca, Srba i Crnogoraca pa je zato i potražnja za hrvatskim proizvodima najveća upravo u toj četvrti.
To su prepoznali i tamošnji trgovci (od kojih nijedan nije iz Hrvatske) te su u svoje trgovine uvrstili i hrvatske proizvode.
Prvo smo obišli C-town, trgovinu u kojoj su naši proizvodi raspoređeni po raznim policama. Tako smo Kraševe napolitanke pronašli kod blagajne, dok su Kraševi Batonsi i čajni keksi bili smješteni na potpuno drugom kraju trgovine.
Ta je trgovina od svih koje smo obišli imala najslabiju ponudu, pa su uz napolitanke i ostale kekse imali još Podravkine paštete, Vegetu, juhe, džemove i Dolcela pudinge.
Što se tiče cijena, u New Yorku Podravkini džemovi koštaju 3.99 dolara (27 kuna), a primjerice Batonsi 2,49 dolara (17 kuna).
Vegeta 107 kuna
S druge strane, u trgovini Trade Fair, najvećoj od onih koje smo obišli, svi hrvatski proizvodi nalaze se na jednom mjestu. Jedino u tom dućanu hrvatski proizvodi su izloženi u posebnom odjelu.
U njoj se nalaze Kraševe napolitanke (pola kilograma stoji 22 kune), čajni keksi, Dorina čokolade i Kikići. A od slatkiša smo još našli i Kestlinove napolitanke Amarena i Jadro kekse osječke Karoline.
Podravka izvozi najveći asortiman proizvoda, pa smo tako pronašli njihove krastavce (60 kuna teglica), paštete, goveđi gulaš u konzervama, Čokolino, fant začine, juhe, Vegetu (2 kg Vegete košta oko 107 kuna) i Dolcela pudinge. Tu se prodaje i Paška sol.
Što se tiče Franckovih proizvoda, na policama smo zatekli njihov najpoznatiji proizvod - "ciglicu" kave (30 kuna), a uz to su bili i njihovi čajevi (po 20 kuna) te Gris i palenta (10 kuna).
Na akciji se pak nalazi samo jedan hrvatski proizvod - Jamnica. Smjestili su je između bosanske i srpske mineralne vode, a upravo je hrvatska najjeftinija i košta 1,59 dolara (10 kuna).
Dućan s najviše proizvoda iz Hrvatske
Trgovina Euro market nudi najveći asortiman hrvatskih proizvoda i tamo smo više-manje mogli naći sve domaće proizvode osim piva, ali i njega bi trebali dobiti idući tjedan.
Od Kraševih proizvoda, ponuđene su sve vrste keksa, uz najpopularnije Napolitanke, Domaćice i Petit beurre, a prodaju i razne vrste Dorina čokolada, Bananko čokoladice, Bajaderu, Životinjsko carstvo i napitak Kraš ekspres.
Iako je tvrtka Zvečevo u lipnju podnijela prijedlog o otvaranju predstečajnog postupka i nalazi se pred kolapsom, još uvijek se njihove čokolade Mikado mogu pronaći na policama američkih trgovina, a mi smo je pronašli u Euro marketu.
Od Podravkinih proizvoda na policama smo pronašli sve vrste njihovih džemova i čajeva, a osim Čokolina (24 kune) koje smo pronašli i u drugim dućanima, ovdje nude i ostale žitne pahuljice poput Keksolina, Grisolina...
Imaju i najbogatiji izbor Podravkinih kiselih salata, za razliku od ostalih koji prodaju samo kisele krastavce. Pronašli smo i ajvar koji košta 30 kuna.
Nekoliko redova zauzeli su Dolcelini proizvodi za kolače, Franckove ''ciglice'' kave i čajevi (14 kuna). Od proizvoda iz koncerna Agrokor pronašli smo Janu i Jamnicu te Zvijezda suncokretovo ulje koje košta 4,79 dolara, odnosno oko 32 kune.
Od svih domaćih proizvođača i dalje su najveći izvoznici Podravka i Kraš, s tim da se u nekim trgovinama sve više probija i Franck, pa se osim kave mogu pronaći i neki drugi njihovi proizvodi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati