Ovo je mjesto gdje se 15-godišnjak penjao po vagonima i stradao od strujnog udara
JUČER nešto iza 19 sati na tračnicama kod željezničkog kolodvora u Slavonskom Brodu teško je ozlijeđen maloljetnik. Naime, 15-godišnjak je zadobio teške tjelesne ozljede i teške opekline po cijelom tijelu nakon što ga je s vagona, po kojima se penjao, odbacio snažan strujni udar.
Maloljetnika su reanimirali na mjestu nesreće, a potom je hitno odveden u bolnicu gdje je stigao u teškom stanju.
"Iza 19 sati na naš Objedinjeni hitni bolnički prijem u pratnji djelatnika hitne medicinske pomoći dovezen je maloljetnik s teškim tjelesnim ozljedama. Pretpostavka je da su nastale od strujnog udara. Odmah su poduzete sve mjere stabilizacije i njege. Napravljena je inicijalna obrada koja obuhvaća obradu rana i operativni zahvat.
U tijeku je priprema za transport u tercijarnu ustanovu u Zagreb. Velika je površina tijela zahvaćena. U ovom trenutku je stabilno, no provodimo monitoring stanja iz trena u tren te poduzimamo sve mjere da ga takvim i održimo", za PlusPortal kazao je jučer ravnatelj brodske bolnice i kirurg Josip Samardžić.
Isto mjesto već pamti ovakve tragedije, u siječnju 2021. strujni udar doživio je 18-godišnjak sa zagrebačkog područja, a u travnju 2016. 14-godišnjaka je s krova vagona odbacio na tlo, piše PlusPortal.
HŽ: Napon kod vlakova veći je 113 puta od onog običnog
"Električni vodovi iznad vagona opasni su zbog vrlo visokog nazivnog napona od 25.000 volti te struje pri kratkim spojevima dosežu jakost od nekoliko tisuća ampera. Za usporedbu, jedan neispravan kućanski aparat kao što je obično sušilo za kosu može usmrtiti čovjeka, a radi na 220 V.
Kod visokonaponskih vodova koji napajaju vlakove napon je veći 113 puta, a ako se u obzir uzmu konstrukcijske značajke željezničke visokonaponske napojne mreže, razina opasnosti u blizini željezničkih visokonaponskih postrojenja postaje tisuće puta veća nego u navedenome primjeru.
"Treba poštivati zabrane i znakove opasnosti"
Željeznički radnici koji rade na održavanju kontaktne mreže i signalno-sigurnosnih uređaja, ali i svi ostali koji su uključeni u proces organizacije prometa, prolaze zahtjevnu izobrazbu kako bi bez opasnosti za vlastiti život mogli obavljati svoj posao. Svi ostali ne smiju neovlašteno boraviti na željezničkom području.
Osim što treba poštovati već samu zabranu i znakove opasnosti koji se nalaze po kolodvorima, uz prugu i na vagonima, treba biti svjestan toga da ta zabrana nije na snazi samo zbog toga da nekome uskrati užitak penjanja ili nestašluka i igre skrivanja od službenoga željezničkog osoblja i policije. Takva igra, ma koliko bila bezazlena na početku, uvijek je smrtonosna ", upozoravaju godinama iz HŽ Infrastrukture.
Kako izgleda mjesto nesreće, pogledajte u galeriji ispod.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati