Ovo su cijene proizvoda u hrvatskom i njemačkom dm-u
ULASKOM Hrvatske u eurozonu lakše se vidi kako su neki proizvodi skuplji u Hrvatskoj nego u bogatijim državama zapadne Europe.
Jedan od primjera gdje se to najbolje vidi su trgovine dm-a, u kojima je većina proizvoda skuplja u Hrvatskoj nego u Njemačkoj. Index je preko online trgovina ovih dvaju dm-ova pronašao identične proizvode, odnosno one koji imaju i jednaku masu, te usporedio cijene.
dm: Uvođenjem eura nismo povećali cijene
Pitali smo dm koji je razlog razlika u cijeni. Odgovorila nam je Gordana Picek, prokuristica i voditeljica resora Nabave i marketinga u dm-u.
"dm kupcima uvijek nastoji ponuditi povoljne cijene i osigurati im kvalitetnu uslugu. Pri tome se poslovanje u svih 14 zemalja dm grupe zasniva na poštivanju zakona te urednom izvršavanju financijskih obaveza", navodi ona, pa dodaje da nije došlo do poskupljenja uvođenjem eura.
"S uvođenjem eura u dm-u nije došlo do povećanja cijena te su sadašnje cijene u eurima identične onima iz prosinca ili niže. Našim kupcima želimo osigurati što povoljniju kupnju i zato smo ovog siječnja dodatno snizili redovne cijene 700 proizvoda u sklopu koncepta Dobre cijene u svako vrijeme kojim jamčimo da se cijene u dm-u neće mijenjati tijekom najmanje četiri mjeseca.
Kupcima nudimo i brojne prilike za uštedu u programu lojalnosti dm active beauty, u sklopu kojeg su kupci samo prošle poslovne godine ostvarili više od 85 milijuna kuna ušteda", navodi Picek.
"U Hrvatskoj poslujemo po drugačijim uvjetima"
"Odstupanja u cijenama u usporedbi s drugim tržištima isključivo su rezultat različitih uvjeta poslovanja na pojedinim tržištima te na njih utječu brojni faktori. Primjerice, manja mreža prodavaonica nepovoljnija je u smislu troškova logistike, najma i ostalih operativnih troškova.
Također, u Hrvatskoj poslujemo po drugačijim uvjetima i imamo drugačije transportne rute i dobavljače, a na razliku u cijenama utječu i različiti sustavi u području naknada i poreza. Tako je, primjerice, stopa PDV-a u Njemačkoj niža od one u Hrvatskoj", dodaje.
"Naši dobavljači često moraju prilagoditi proizvode koji su deklarirani na njemačkom ili nekom drugom jeziku, a koji su namijenjeni za tržište srednje i istočne Europe te ih uskladiti sa zakonskim regulativama koje se razlikuju po zemljama što zahtijeva i dodatne logističke procese. Navedeno vrijedi i za proizvode dm-ovih robnih marki", navela je Picek.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati