Podignut optužni prijedlog protiv zapovjednika, drugog časnika i dvojice kormilara "Marka Pola"
Tekst: I.M.
Foto: Marija Mihić/Cropix
INSPEKTOR sigurnosti plovidbe podnio je protiv zapovjednika Jadrolinijinog broda Marko Polo, drugog časnika palube te dvojice kormilara optužni prijedlog Vijeću za prekršaje Lučke kapetanije Šibenik, zbog toga što je došlo do propusta u vođenju navigacije koji su 24. listopada u 1.59 sati doveli do nasukavanja broda na sjeverozapadnu stranu otoka Sita.
Kako je izvijestilo Ministarstvo mora, prometna i infrastrukture, cjelovita dokumentacija je dostavljena nadležnom Državnom odvjetništvu u Šibeniku te kriminalističkom odjelu Policijske postaje Šibenik. Prema Pomorskom zakoniku, predviđena je novčana kazna za drugog časnika palube i dvojicu kormilara u rasponu od 1.000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda u rasponu od 2.000 do 15.000 kuna, o čemu će odlučiti Vijeće za prekršaje LK Šibenik. Također, Pomorskim zakonikom je propisano da se uz novčane kazne zapovjedniku broda i članu posade mogu kao zaštitna mjera oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti ili dopunskoj osposobljenosti ili ovlaštenja u trajanju do dvije godine, što je i predloženo Vijeću za prekršaje LK Šibenik.
Svi bili trijezni, ali nitko nije radio svoj posao
Analiza krvi i mokraće provedena na uzorcima koje su nekoliko sati nakon nesreće u ambulanti u Biogradu dali drugi časnik palube i oba kormilara, a koja je obavljena u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja Ivan Vučetić u Zagrebu, pokazala je da su svi navedeni članovi posade bili trijezni.
Iz Ministarstva podsjećaju kako je brod ploveći iz Rijeke za Dubrovnik trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašman i Sit. Drugi časnik palube Sanjin Tulić nije u tim trenucima provjeravao da li brod plovi u planiranom kursu te je brod produžio u pravcu otoka Balabra u kojeg je udario zadnjim desnim bokom, nakon čega je došlo do oštećenja desnog vijka (propelera), a lopatice vijka (propelera) polomljene su i otpale. Jak udarac desnim krmenim bokom su osjetili i potvrdili saslušani kormilari u službi na komandnom mostu i osoblje u službi stroja. Na komandnom mostu je u trenutku nasukanja bio drugi časnik palube Sanjin Tulić i kormilar Vlatko Jukić.
Zapovjednik Zdenko Radić je odgovoran jer prilikom prolaska broda kroz Rivanjski kanal, a prije nasukanja broda, nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza sukladno Pomorskom zakoniku, stoji u priopćenju Ministarstva te se dodaje kako je drugi kormilar Željko Baržić odgovoran jer nije bio na mostu, iako je bio u službi i stoga obvezan da vrši motrenje plovidbe u pravilnom kursu te o tome izvještava dežurnog časnika.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati