Roditelji od ministra traže hitnu reakciju zbog uvođenja prisilnog vjeronauka
SKUPINA roditelja iz različitih gradova Hrvatske pokrenula je peticiju u kojoj se traži prilagođavanje školskih rasporeda, odnosno zbrinjavanje učenica i učenika koji ne pohađaju vjeronauk. Peticija je pokrenuta sinoć, a jutros do 11 sati skupila je više od 800 potpisa.
>> Školska djeca prisiljena su ostati na vjeronauku, Ministarstvo kaže da je to OK
Podsjetimo, veliki broj školske djece koja inače ne pohađaju nastavu vjeronauka prisiljen je slušati taj predmet u učionici. Naime, kako smo objavili sinoć, i ove godine niz škola u Hrvatskoj nije primijenio rješenje da vjeronauk kao izborni predmet bude prvi ili zadnji sat nastavnog dana, već je stavljen u sredinu.
Učenicima je zbog epidemioloških razloga ograničeno kretanje u školi, pa tako ako vjeronauk imaju drugi ili treći sat, moraju ostati sjediti u učionici. Pravobraniteljica za djecu rekla je za Index da već godinama upozoravaju kako se time krše prava djeteta, a iz Ministarstva obrazovanja su nam priznali da ni ove godine, vezano za vjeronauk u sredini nastavnog dana, nisu davali nikakve preporuke niti misle da treba reagirati.
Stigmatizirana djeca
U peticiji se naglašava kako preko 20 godina djeca koja ne idu na vjeronauk u osnovnim školama sjede u hodnicima, u boljem slučaju u knjižnicama ili borave ispred škola.
"Neki roditelji zbog toga i upisuju djecu na vjeronauk, ne želeći da im dijete sjedi na hodniku, da bude stigmatizirano ili drukčije. Jer sustav je postavljen tako da su mu ta djeca nevažna i nevidljiva, a upravo ih to čini još vidljivijima i ranjivijima", navodi se u peticiji. Traži se da se za djecu u osnovnim školama koja ne idu na vjeronauk odmah za ovu školsku godinu pronađe rješenje i zbrinu se na drugi siguran način, kao i da se za školsku godinu 2021/2022. izborni predmet vjeronauk u raspored nastavnih sati smjesti na početak ili kraj nastave, odnosno da se djeci ponudi još jedan izborni predmet koji bi pohađala u vrijeme dok se održava nastava vjeronauka.
U sklopu peticije je i posebno pismo resornom ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu, kojeg prenosimo u cijelosti.
"Poštovani gospodine ministre,
preko dva desetljeća djeca u osnovnim školama koja ne idu na izborni predmet vjeronauka, a koji se često nalazi usred satnice obaveznih predmeta, ostavljena su čekati na hodnicima škola, u boljem slučaju u školskim knjižnicama ili oko školske zgrade.
Nevjerojatno je da je ovoj državi i onima koji je vode to već preko dva desetljeća normalno i da se nije pronašlo sustavno rješenje. Dakle, u ovom slučaju nema dileme - riječ je o nebrizi za djecu koju desetljećima iskazuje sam državni vrh. No, jasno je i da nije riječ samo o nebrizi, već je to poruka i roditeljima i djeci - 'tko vam je kriv što ne idete na vjeronauk, da ste ga upisali, ne biste imali tih problema'. Mnogi su roditelji pokleknuli upravo zbog te poruke koja se nalazi u podtekstu ovakvog odnosa.
Upravo je započela nova školska godina s novim mjerama kojima su se škole prilagodile.
Sve se rješava! Maske, temperature, strelice, nemiješanje razreda, itd. Međutim, ne rješava se problem djece koja ne idu na vjeronauk pa roditelji svjedoče kako im se u školama 'preporučuje' da djeca ostanu u razredu na satu vjeronauka.
Zamislite, cijeli svijet se pandemiji prilagodio na različite načine u različitim segmentima, ali za djecu koja u Hrvatskoj ne idu na vjeronauk - jedino rješenje je da ipak idu, iako neformalno.
"Ne može tako dalje"
Poštovani ministre, ne može.
Ne može tako dalje. Ako nadležni ne mogu riješiti ovaj problem, neka odu i svoje mjesto prepuste onima koji to mogu i znaju. Ako ne žele, onda će dobiti točku otpora.
Poštovani ministre, poštovani ravnatelji i ravnateljice, mi roditelji i ostali građani i građanke Republike Hrvatske zahtijevamo sljedeće:
1. Da se za djecu u osnovnim školama koja ne idu na vjeronauk odmah za ovu školsku godinu pronađe rješenje i zbrine na drugi siguran način (boravak u drugoj učionici, boravak vani) uz nadzor odgovorne osobe. Ovu mjeru treba hitno donijeti i financirati Ministarstvo, odnosno država, a ne škole i lokalne samouprave, koje se ništa nije pitalo kad su se potpisivali Vatikanski ugovori.
2. Da se za školsku godinu 2021/2022. izborni predmet vjeronauk u raspored nastavnih sati smjesti na početku ili na kraju nastave, odnosno da se djeci ponudi još jedan izborni predmet koji bi pohađala u vrijeme dok se održava nastava vjeronauka. Primjerice, još jedan sat likovne ili glazbene kulture, predmeta koji su sramotno svedeni na jedan sat tjedno. Ili domaćinstvo, tehnička kultura, robotika i dr. Namjerno ne spominjemo građanski odgoj jer je to predmet koji bi trebali imati svi učenici i učenice. Za navedene predmete kadar već postoji i u školama i na burzi pa je prijedlog izvediv i realan te dostižan za sljedeću školsku godinu.
Unaprijed zahvaljujemo na sustavnom rješenju opisanog problema od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, a posebice zato što upućeni prijedlozi idu u prilog obrazovanju i znanosti i u prilog učenicima i učenicama, pa ih, slobodni smo vjerovati, oni koji rade za sustav i u sustavu znanosti i obrazovanja, dakle za i s djecom i mladima, ne mogu ne podržati", stoji u tekstu peticije.