Pomorci: 10 godina bez nacionalnog kolektivnog ugovora za nas na putničkim brodovima
SINDIKAT pomoraca Hrvatske (SPH) upozorio je da je prošlo deset godina otkako je prestao važiti Nacionalni kolektivni ugovor (NKU) za hrvatske pomorce na putničkim brodovima i trajektima te je pozvao sve strane da se hitno sastanu, a NKU potpiše što prije.
SPH smatra da je odgađanje pregovora o NKU protivno interesima hrvatskih pomoraca i brodara u kabotaži, hrvatske pomorske industrije i same Republike Hrvatske.
"Izostanak NKU-a otvara vrata svima koji se koriste dampinškim načinom"
Glavni tajnik SPH-a Neven Melvan podsjetio je kako je NKU iz 1998. sklopljen između Hrvatske udruge poslodavaca - brodara i SPH-a, a sada se taj nevažeći ugovor primjenjuje selektivno, odnosno primjenjuju se pravilnici o radu.
U Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu propisano je da su članovi posade broda koji obavlja javnu uslugu državljani Hrvatske ili druge države članice europskoga gospodarskog prostora, koji imaju sklopljen ugovor o radu s brodarom, a koji se temelji na radnim i socijalnim standardima utvrđenim u NKU.
Izostanak NKU-a otvara vrata svima koji se koriste dampinškim načinom, smanjivanjem kvalitete prijevoza i sigurnosti putnika i posade. NKU je među najvažnijim dokumentima za zaštitu hrvatskih pomoraca i brodara od nelojalne konkurencije, posebice jer je hrvatska kabotaža otvorena za sve brodare iz EU, kaže Melvan.
"NKU bi zaštitio i brodare"
SPH ne zna koji su razlozi što nema pregovora o donošenju NKU-a, tijekom deset godina više puta su pozivali na pregovore sve veće kompanije, ponajprije Jadroliniju, Rapsku plovidbu i druge, ali nije bilo dobre volje.
"Ponovno ćemo tražiti sklapanje NKU-a, a ako bude potrebno, posegnut ćemo za sindikalnim akcijama kako bi se prisilila druga strana da zaštiti interese Hrvatske", poručio je Melvan.
Nacionalni inspektor i voditelj pregovaračkog odbora SPH-a Antun Aljinović kaže kako nije jasno koji je interes brodara jer bi, smatra, NKU zaštitio i njih od smanjenja standarda.
Pregovori se uzaludno vode već godinama, a u srpnju 2021. sindikati su dostavili brodarima usuglašeni prijedlog, ali odgovor još nije stigao.
SPH želi kroz NKU osigurati što veća prava pomoraca, koja bi se primjenjivala na sve brodare u javnom prijevozu u kabotaži. Tako bi hrvatski brodari postavili standarde kojih bi se morali pridržavati i svi budući koncesionari.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati