Popovac poveo Upravu HŽ-a na prvo putovanje vlakom od tragedije u Rudinama
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Nikola Vilić (Cropix)
PREDSJEDNIK Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovac s vidnim je olakšanjem izašao iz nagibnog vlaka, koji je po prvi put, nakon nesreće u Rudinama, odvozio i dionicu od Labina Dalmatinskog. Iz Zagreba su krenuli u 6.50 sati, na kolodvor u luci Split stigli u 12.30 sati. Osim uprave HŽ-a, doputovalo je i 96 putnika, mahom stranaca, koji o nesreći i smrti šestoro putnika - pojma nisu imali.
"Nadamo se da ćemo nešto i naučiti kad istrage dovrše svoj posao"
Glasnogovornica HŽ-a Vlatka Škorić preko radio postaja pokušavala je skinuti dio negativnog imidža tvrtke. "Željeznički promet je siguran, a to što se govori da željeznice ubijaju, nije naša krivica. Samo lani smo imali 26 suicida na prugama" kaže Škorićka.
"Vožnja je bila ugodna, ali svejedno nije bilo lako proći kraj mjesta tragedije. Putnici nisu imali nikakvih primjedbi. HŽ je siguran medij prijevoza. Istraga je u tijeku, državna tijela rade svoj posao i nije na nama da ih ometamo. Očekujemo da će sve istrage rasvijetliti problem. Nadamo se i da ćemo nešto naučiti" kazao je Popovac.
Što je s povjerenstvom HŽ-a, kada će javnost doznati rezultate njihovog rada? Od Popovca se ništa nije moglo doznati. "Zakonski rok za izvješće je 40 dana od formiranja povjerenstva" kazao je.
A pregled vlaka, postoje naznake da ni s njim nije bilo sve u redu. "To je posao istražnih tijela, stručnih ljudi koji će dati sve od sebe da rasvijetle i zadnje nesuglasice oko nesreće" kaže Popovac. Nije htio reći kada će otvoriti crnu kutiju, a tvrdi da ih proizvođač retardanta TG-300 nije kontaktirao.
"Nema borbe protiv korupcije, ako ona nije sustavna i iznutra"
Novinare je zanimalo što je s nabavom u HŽ-u, jer se upravo nabava retardanta TG-300 pokazala kao prelomni trenutak, koji je pokrenuo čitav niz tragičnih događaja, koji su doveli do najveće željezničke nesreće u neovisnoj Hrvatskoj.
"Na procese javne nabave treba bolje obratiti pažnju i svakako ih treba provoditi u skladu sa zakonom. Onda će sve biti u redu. Problem je tamo gdje se procesi javne nabave rade bez zakona. Nema borbe protiv korupcije ako ona nije sustavna, iznutra. Dat ćemo sve od sebe da počnemo čistiti iz sustava" ustvrdio je Popovac.
Je li smjenama u HŽ-u onda došao kraj?
"Mislimo da je tako, no smjene na željeznici uvijek su moguće. Očekujemo puno od gospodina Jerneića, koji je u ovom teškom trenutku preuzeo HŽ Infrastrukturu. Želimo mu puno uspjeha. To je jedno od najosjetljivijih mjesta u HŽ-u. Vjerujemo da će kvalitetno odraditi posao" nada se Popovac.
Šefa nabave Grgeca već dva dana nema na poslu
Nabave u HŽ-u češlja državno odvjetništvo, no Tihomir Grgec, šef nabave HŽ Infrastrukture nije osumnjičen, a ni smijenjen. Ipak, ni u petak, a ni danas nije se pojavio na poslu?!
"Nažalost. Ne mogu vam to komentirati ni pored najbolje volje. Morate pitati Jerneića" ogradio se Popovac.
Do odštete kartom iz vlaka smrti
Još nemaju zahtjeva za naknadu štete. Tko je želi, morat će priložiti i kartu iz vlaka smrti. "Svakako. Prodana karta je ugovor o prijevozu sa svim zakonskim pravima, ali obavezama. Sve što se utvrdi kao obaveza HŽ-a, bit će podmireno" uvjerava Popovac.
Neće svi članovi Uprave HŽ-a vlakom nazad u Zagreb. Neki će se ipak vratiti automobilom.
Teretni prijevoz do Splita normaliziran je sinoć u 22 sata. Prugom su prošli tovari pšenice i goriva. Od jutros od 6 sati uspostavlja se putnički prijevoz, a direktor HŽ Holdinga uvjerava da će biti potpuno normaliziran do kraja dana.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati