Posao stoljeća: Hrvatski konzorcij osigurao jamstva i nastavlja pregovore?
Tekst: Z.J.
Foto: Arhiva
ČINI SE da je hrvatski konzorcij na čelu s Konstruktorom ipak osigurao jamstva za gradnju autoceste u Crnoj Gori. Nakon objavljenih vijesti o propalom "poslu stoljeća", čini se da još uvijek ima nade za obnovu pregovora s crnogorskom vladom. Prema pisanju lista Pobjeda, hrvatski konzorcij na čelu sa splitskim Konstruktorom osigurao je za gradnju autoceste Bar-Boljare jamstva kineske banke Exim, čime je stekao preduvjete za nastavak pregovora.
Prema izvorima iz krugova bliskih hrvatskom građevinskom konzorciju, informacija o obnovi pregovora o poslovnom aranžmanu službeno će biti objavljena u idućih nekoliko dana, a pregovori s crnogorskom vladom su već obnovljeni.
Nedostatak jamstava izbacio hrvatski konzorcij iz utrke
Ipak, čini se da je u međuvremenu došlo i do izmjene predviđenoga projekta izgradnje autoceste kroz Crnu Goru. Naime, prema novome planu, prvo će se graditi dionica Bar-Podgorica, umjesto prvotno planirane dionice između Smokovca i Mateševa. Čini se da je do ove promjene došlo zbog toga što će za izgradnju dionice između glavnoga grada Crne Gore, Podgorice, i najveće luke, Bara, biti najmanje primjedbi međunarodnih financijskih institucija koje su imale mnogo primjedbi oko crnogorskoga plana izgradnje autoceste.
Ukoliko se zaista obistini informacija da je hrvatski konzorcij nabavio potrebna jamstva, Konstruktor, IGH i Tehnika će realizirati svoju pobjedničku ponudu kojom su osvojili tender crnogorske vlade. Upravo je nedostatak jamstava bio najveći problem za hrvatski konzorcij, zbog čega su pregovori s vladom u Podgorici i obustavljeni.
Obnovu pregovora potvrdio crnogorski ministar prometa
Nedostatak jamstava je nagnao crnogorsku vladu da raskine pregovore s hrvatskim tvrtkama te započne s drugoplasiranim ponuđačem, grčko-izraelskim konzorcijem Aktor-HCH. Međutim, Crnogorci ni s drugoplasiranima nisu imali puno sreće jer je ponuđač odbio smanjiti cijenu, a ni njihova jamstva nisu bila čvrsta, što je dodatno otežavala i financijska situacija u Grčkoj i nepovjerenje financijskih institucija prema tvrtkama iz te zemlje.
Predstavnik Konstruktora u Crnoj Gori Milorad Pustahija je početkom travnja najavio da je ta kompanija pribavila pismo namjere kineske banke Exim, spremne za financijsko praćenje velikog projekta, što je potvrdio i kineski ambasador u Podgorici Li Mančang, piše Pobjeda. Obnovu pregovora s hrvatskim konzorcijem prije nekoliko dana je najavio i crnogorski ministar prometa Andrija Lompar.
Podsjetimo, hrvatski je konzorcij na međunarodnom natječaju za gradnju autoceste Bar-Boljare u Crnoj Gori sa svojom ponudom teškom 2,77 milijardi eura bio izabran kao najpovoljniji ponuđač, no u zakonom predviđenom roku nije uspio osigurati bankovna jamstva za realizaciju projekta, zbog čega je crnogorska vlada raskinula koncesijski ugovor i okrenula se pregovorima s grčko-izraelskim konzorcijem Actor HGH, koji je za istu dionicu ponudio cijenu od 3,92 milijarde eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati