Postsezona u Hrvatskoj nadmašila sva očekivanja, hoteli puni, traži se soba više
DOK JE PREDSEZONA u Hrvatskoj podbacila, sezona je nadmašila sva očekivanja izvrsnim rezultatima, međutim ostvarilo se ono i čemu se mnogi nisu nadali - postsezona je napokon oživjela.
Lani su turisti već sredinom kolovoza pobjegli iz Hrvatske, nakon što smo označeni crvenom bojom zbog porasta brojki novozaraženih koronavirusom, a iako se isti scenarij, što se tiče označavanja crvenom bojom, ponovio i ove godine, to nije imalo isti efekt na turizam kao 2020.
U hotelima se, kako doznajemo, traži soba više, a iako smo pred samim ulaskom u listopad, u Hrvatskoj trenutno boravi oko 200.000 turista.
Prema podacima sustava eVisitor, koje smo dobili iz HTZ-a, u dosadašnjem dijelu rujna u Hrvatskoj je ostvareno 1.7 milijuna dolazaka i 11.3 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje rujna lani predstavlja rast od 239 posto u dolascima i 146 posto u noćenjima. U odnosu na isto razdoblje rujna 2019. navedeno predstavlja 85 posto rezultata u dolascima i 95 posto rezultata u noćenjima.
Ostojić: Počele su se vraćati grupe
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT), za Index je rekao da su hotelijeri, a i kampovi, prezadovoljni postsezonom.
"Postsezona hotela i kampova je bila odlična, ovo što se dogodilo sa stavljanjem Hrvatske u crveno nije utjecalo na naš turizam, zbog toga nije bilo ni jednog otkazivanja bukinga. Praktički su svi hoteli koji su radili u kolovozu nastavili s radom i u rujnu, a imali smo sreće i s vremenom. Svi skupa možemo biti prezadovoljni. I još jedan zaključak svega jest da se u postsezoni potvrdilo da što hotel ima veću kvalitetu i više zvjezdica, to je takav objekt traženiji i popunjeni, to je poruka svima i za budućnost", rekao je Ostojić za Index.
Navodi da se tijekom postsezone u rujnu moglo primijetiti da su se u Hrvatsku počele vraćati grupe, koje su zbog pandemije izostale zadnjih godinu i pol.
"Organizirani vid turizma, bilo da su to manji eventi, kongresi, vinske ture, umirovljeničke grupe, svi su se prilagodili postojećoj situaciji. Ako gosti, odnosno grupe imaju covid-potvrde, nema nikakvih ograničenja za organiziranje specijaliziranih grupa", rekao nam je Ostojić.
Predsjednik UHPA-a: Lakše se diše jer vidimo da će i iduća predsezona biti dobra
Razgovarali smo i s Tomislavom Fainom, predsjednikom Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Odmah na početku razgovora istaknuo je da je postsezona iznad svih očekivanja.
"Što se tiče postsezone, ona je iznad svih očekivanja, kao i cijela sezona. Vraćaju nam se grupe, umirovljenici, školske grupe, stranci. To je unijelo ogroman optimizam jer je sve više upita i za iduću godinu. Kad se krenu vraćati grupe, umirovljenici, lakše se diše jer vidimo da ćemo i iduću predsezonu dobro odraditi. To nam je pokazatelj za dalje", kaže Fain.
Naglasio je da upravo te grupe imaju velik utjecaj na cjelokupan turistički sektor, pa zaradu imaju svi, i autobusni prijevoznici, turističke agencije, vodiči, restorani, hoteli...
"Kad dođe individualac s automobilom, on, na primjer, može samo boraviti u apartmanu, no vi kad imate grupu, ona povezuje sve dionike u turizmu. I taj gost svima radi promet, vidljivo je da se sve pokreće, pogotovo u dijelu gdje se opet angažiraju vodiči, busevi, odlazi se na izlete, cijeli sektor dobiva dodatan impuls", istaknuo je Fain za Index.
Šef HTZ-a: Kampovi su u rujnu imali 25 posto više gostiju nego 2019.
Ovakve rezultate Indexu je komentirao i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić.
"Da je sezona u Hrvatskoj i dalje u tijeku, pokazuju i podaci o trenutnom broju turista, tako u našoj zemlji boravi oko 200 tisuća turista, dok ih je lani u ovo vrijeme u zemlji boravilo oko 90 tisuća. Odlične trendove u rujnu pokazuju i podaci po vrsti smještajnih objekata", rekao je Staničić.
Navodi da je u kampovima u dosadašnjem dijelu rujna ostvareno oko 2.8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje rujna 2019. godine predstavlja rast od 25 posto. U objektima u domaćinstvu je ostvareno 3.6 milijuna noćenja, što u odnosu na 2019. predstavlja rast od 3 posto, dok se hoteli s ostvarenih 2.5 milijuna noćenja nalaze na visokih 80 posto rezultata iz rujna 2019. godine.
"U narednim tjednima očekujemo nastavak dobrih trendova, za zadnji kvartal ove godine već imamo potpuno spremnu strategiju komunikacije i oglašavanja, pa tako uskoro krećemo s provedbom kampanje radnog naziva 'Thank you' na svim društvenim mrežama Croatia Full of Life, a koja će za cilj imati dodatnu promociju i isticanje Hrvatske kroz pozitivna iskustva samih turista koji su boravili u našoj zemlji", komentirao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Dodao je i da u pripremi imaju tzv. jesensku kampanju na temu kulture, povijesti, nematerijalne baštine i eno-gastronomije, odnosno riječ je o dodatnoj promociji platforme "Croatia Hearts and Crafts", koju je HTZ lansirao u suradnji s Googleom, dok za domaće tržište, ali i inozemne goste koji će boraviti u našoj zemlji tijekom listopada, pripremaju akciju "Mjesec hrvatskog turizma" kroz plasman turističkih proizvoda i usluga po sniženim i atraktivnim cijenama.
Bluesun hoteli: Za neke termine u rujnu morali smo stopirati prodaju zbog prevelike potražnje
Nakon iznimno uspješne glavne sezone, koja je za cijeli Jadran protekla iznad svih predviđanja i za koju je potražnja bila usporediva s pretpandemijskom 2019., u Bluesun Hotels and Resortsu bilježe odlične rezultate u postsezoni, a najveći hoteli u lancu zbog velike potražnje ostaju otvoreni gotovo cijeli listopad.
"S rujnom se, zbog početka školske godine, mijenja struktura gostiju, kako u Hrvatskoj tako i na svim emitivnim tržištima. Također, dolazi do promjene motiva dolaska gostiju. More i sunce nisu im više isključivi preduvjet. To su gosti koji zahtijevaju mnogo više dodatnih sadržaja, aktivniji su, mnogo mobilniji, skloniji istraživanju destinacije, zaleđa, unutrašnjosti Hrvatske. Mnogo više se bave sportom, zanimaju ih znamenitosti i posvećeniji su sebi, stoga više istražuju i lokalnu gastronomiju i koriste wellness-sadržaje", rekao nam je Stjepko Šošić, direktor upravljanja prihodima Bluesun Hotels & Resortsa.
Navodi da su, sukladno tome, prilagodili jesensku ponudu i u prvi plan stavili ponudu sportskih, gastronomskih i wellness-sadržaja i paketa koje nude njihovi hoteli i destinacije te kroz niz različitih marketinških i prodajnih aktivnosti prvenstveno se obratili parovima i individualcima. Oni su, dodaje, u ovom periodu sezone najzastupljeniji jer žele izbjeći najveće gužve i vrućine te upotpuniti doživljaj u našim destinacijama brojnim dodatnim aktivnostima.
Navodi da, bez obzira na to što je cijela Hrvatska od početka rujna na crvenoj listi, nove rezervacije i dalje svakodnevno stižu, pa su u nekim terminima za kraj rujna morali i zaustavljati prodaju zbog nedostatka kapaciteta.
Foto: Dino Stanin/Pixsell
Nijemci i dalje najbrojniji, povratak Britanaca i Skandinavaca
"S obzirom na to da nam je kroz rujan na ruku išlo i jako lijepo vrijeme, velik dio gostiju je svoje boravke produljio za nekoliko dana u odnosu na period koji su inicijalno rezervirali", rekao je Stjepko Šošić.
Trenutno u Bluesunovih devet otvorenih hotela (od toga šest na Makarskoj rivijeri) i jednog kampa osim sve većeg broja individualnih gostiju, što je trend koji se nastavio od glavne sezone i na ovaj jesenski dio, borave tradicionalne sportske i fitness-grupe.
"Krajem rujna i kroz listopad imamo i brojna MICE (meetings, incentives, congresses and events) događanja u našim hotelima s kongresnim kapacitetima. MICE je ove jeseni mnogo jači no što smo očekivali i postoji izrazita potražnja iz korporativnog miljea te nas osobito veseli oporavak ovog prodajnog segmenta, koji je izuzetno bitan za produljenje sezone. Riječ je o radnim sastancima i uglavnom o respektabilnim domaćim tvrtkama iz područja medicine, IT sektora i farmaceutske industrije", kazala je Marija Benjak, voditeljica direktne, grupne i MICE prodaje, Bluesun Hotels & Resorts.
Što se tiče strukture gostiju po tržištima, tradicionalno je u rujnu najzastupljenija Njemačka, odakle im dolazi trećina ukupnog broja gostiju. Također, već sredinom kolovoza primjetan je, navode u Bluesunu, trend smanjenja broja gostiju s dotada dominantnih autodestinacija te uspostavom redovnog avioprometa raste broj gostiju s britanskog i skandinavskog tržišta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati