Prijeti opoziv 830.000 Teslinih vozila: Autopilot se isključi sekundu prije nesreće?
AMERIČKE vlasti proširuju istragu nad Teslom. Naime, ovog je tjedna Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA), agencija pod vodstvom ministra prometa Petea Buttigiega, rekla da će ispitati 830.000 Teslinih automobila u sve četiri trenutne linije modela, što je 11 posto više vozila nego što su prethodno ispitivali.
Taj je potez uslijedio nakon što je agencija analizirala brojne nesreće koje su otkrile obrasce u performansama automobila i povezanom ponašanju vozača. Iz agencije su rekli da je cilj istražiti stupanj do kojeg autopilot i povezani Teslini sustavi mogu pogoršati ljudske čimbenike ili sigurnosne rizike ponašanja potkopavajući učinkovitost nadzora vozača.
Autopilot se gasi sekundi prije sudara?
Sada su iz NHTSA-a rekli da je u 16 odvojenih slučajeva otkriveno da je autopilot prekinuo kontrolu vozila manje od jedne sekunde prije prvog sudara, sugerirajući da vozač nije bio spreman preuzeti potpunu kontrolu nad vozilom.
Kako navodi Car And Driver, prema videosnimkama ovih nesreća vozač je trebao biti svjestan potencijalnog incidenta prosječno osam sekundi prije sudara. Istragom je dosad utvrđeno da je većina vozača imala ruke na volanu, kao što autopilot i zahtijeva, no vozila nisu upozorila vozače da poduzmu akciju izbjegavanja sudara na vrijeme.
NHTSA je priopćio kako trenutno istražuje više od 1100 drugih nesreća koje su se dogodile, a u kojima je bio uključen autopilot.
Izvršni direktor Elon Musk cijelo vrijeme tvrdi da nesreće ne mogu biti krivnja tvrtke jer podaci koji se izvuku iz računala uvijek pokazuju da autopilot nije bio aktivan u trenutku sudara.
Sve Tesline trenutne autonomne značajke, uključujući i tehnologiju Full Self-Driving, koja je trenutno u beta testiranju, smatraju se sustavima pomoći u kojima je u svakom trenutku odgovoran isključivo vozač, a ne proizvođač.
No što ako se autopilot sam isključi sekundu prije nesreće?
Kako piše Fortune, zbog ove najnovije istrage moguće je i povlačenje više stotina tisuća Tesli s ulica.
Teslina vozila ponekad sama koče na cesti, bez intervencije vozača
Svako povlačenje koje naredi NHTSA zahtijeva se prema zakonu i mora se službeno nadzirati i koordinirati s vlastima.
Prvobitno je istraga započela prošle godine, nakon što je NHTSA primio više od 350 pritužbi vozača oko takozvanog "fantomskog kočenja" automobila, odnosno neočekivane i nepotrebne aktivacije kočnica tijekom aktiviranog asistenta u vožnji.
Naime, u nekim slučajevima kada je situacija na cesti bila uobičajena, odnosno nije bilo nikakvih problema, gužvi, prometnih znakova ni potencijalno opasnih situacija, Teslina vozila u kojima je bio aktiviran autopilot ponekad su sama zakočila, bez intervencije vozača.
Takvo naglo i neočekivano kočenje može stvoriti velike probleme u prometu, posebice za osobe koje upravljaju automobilima iza Tesle koja nenadano koči.
Tesla je lani najavila povlačenje 475.000 vozila
Iz Tesle su krajem prošle godine najavili da će povući 475 tisuća vozila Modela 3 i Modela S kako bi riješili probleme s retrovizorskom kamerom i haubom koji povećavaju rizik sudara.
Bilo je najavljeno da će zbog problema sa stražnjom kamerom povući 356.309 vozila Modela 3, proizvedenih između 2017. i 2020., te 119.009 vozila Modela S, zbog problema s haubom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati