Pronađeno je tijelo četvrtog pilota koji je smrtno stradao na Velebitu
PRONAĐENO je tijelo zagrebačkog pilota Gerda Govejšeka koji je 5. veljače nestao nakon što se privatni zrakoplov Cessna T303 srušio na sjevernoj strani Velebita na području Vaganskog vrha.
Neslužbeno doznajemo da će posljednji ispraćaj Govejšeka biti sutra na krematoriju na zagrebačkom groblju Mirogoj u 13.20 sati. Kako je rekla glasnogovornica PU ličko-senjske Kristina Maoduš, posmrtni ostaci 63-godišnjeg Govejšeka su spušteni s Velebita te su prevezeni u zagrebački Zavod za sudsku medicinu radi identifikacije.
Potraga za tijelom Govejšeka je pokrenuta 21. veljače nakon što je utvrđeno da se među posmrtnim ostacima - koji su od 10. veljače kada je otkriveno točno mjesto pada Cessne, do 20. veljače - do kada je trajalo zbrinjavanje tijela, ne nalaze posmrtni ostaci Gerda Govejšeka.
Policija je ponovno pokrenula potragu u koju su uključeni pripadnici specijalne policije koji su dva tjedna ranije prvi otkrili dijelove potpuno uništene Cessne. Sudeći prema onome što se tada moglo vidjeti na mjestu nesreće, zrakoplov se velikom brzinom zabio u planinu i razbio se u stotine manjih i većih dijelova.
Potraga za Govejšekom je trajala gotovo mjesec dana i to uglavnom zbog izuzetno loših vremenskih uvjeta na Velebitu na kojem još uvijek ima snijega. O kakvim se uvjetima radi najbolje svjedoči podatak da je tijekom prve potrage snježna lavina zatrpala jednog policijskog specijalca koji je pri tom slomio nogu, ali je na sreću uspio izbjeći teže posljedice.
Uzrok nesreće još uvijek je nepoznat
Nekoliko dana nakon pada Cessne glavni državni istražitelj za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović je rekao kako će se očevid i spuštanje dijelova zrakoplova s Velebita izvršiti tek nakon što se za to steknu uvjeti. To konkretno znači da će se akcija provesti tek nakon što snijeg na Velebitu potpuno ili barem većim dijelom okopni kako bi istražitelji za zrakoplovne nesreće i policija mogli izvršiti očevid.
Cessna je pala na nepristupačnom i minski sumnjivom dijelu Velebita koji je tijekom rata bio izložen borbenim djelovanjima zbog čega je kretanje područjem koje vodi do mjesta nesreće kao i samim mjestom nesreće nesigurno.
Predviđa se da će prije početka očevida ekipe za razminiranje morati pročešljati put prema mjestu pada zrakoplova kako bi otklonile mogućnost da netko od ekipe za očevid nastrada od zaostalih mina kojih još uvijek ima na Velebitu.
Govejšek te trojica njegovih kolega i prijatelja, 49-godišnji Walter Aleksandar, 61-godišnji Miljenko Bartolić i 68-godišnji Zvonko Kelek, 5. veljače su iz Zagreba poletjeli prema Zadru. Prilikom planiranja leta predali su plan leta prema vizualnim parametrima letenja.
Pretpostavlja se da je zrakoplov tijekom leta iznad Velebita ušao u oblak u kojem je pilot iz zasad nepoznatog razloga najvjerojatnije izgubio nadzor ili nad zrakoplovom ili nad situacijom u kojoj se našao. Nesreća ne Velebitu posebno je misteriozna ako se u obzir uzme činjenica da su sva četvorica nastradalih pilota iza sebe imali na stotine sati naleta i to u svim vremenskim uvjetima, te su neki od njih više desetaka puta preletjeli preko Velebita.
I.K.
Foto: MUP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati