Riječka tvrtka za tegljenje ima dva nova tegljača
JADRANSKI pomorski servis, riječka tvrtka za tegljenje, spašavanje i ekološku zaštitu mora predstavila je danas dva novoizgrađena tegljača, brodove Moretto i Gea i najavila dolazak još jednog tegljača u trećem tromjesečju ove godine.
Riječ je o investiciji većoj od 20 milijuna eura, koju u jednoj godini realiziraju JPS i njegov vlasnik, SCAFI Grupa, koja osigurava novih 18 radnih mjesta.
Može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima
Tegljač Moretto je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5.8 metara te s 80 tona potezne sile, što ga čini najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se može smjestiti šest članova posade. Može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi.
Tegljač Gea dugačak je 25 metara, širok 12, s gazom od 5,8 metara te s poteznom silom od 70 tona, a postiže brzinu od 13 čvorova.
Moretto je ime dobio po Morčiću, hrvatskom autohtonom pučkom nakitu, simbolu Rijeke i Kvarnera, a brod Gea je tako nazvan u sjećanje na istoimeni tegljač koji je u riječku luku došao sredinom 70-ih, kao tehnološki iskorak za lokalnu pomorsku industriju.
"JSP postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu"
Kako je rečeno na svečanosti, s tri nova tegljača, odnosno s 12 brodova u floti JPS postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu jer po snazi tegljača prelazi flote luka Kopra i Trsta.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da je dolazak dvaju novih brodova nastavak pozitivnih priča u Rijeci, koje su usko vezane uz njenu transformaciju.
JPS i drugi koncesionari dugogodišnji su i kvalitetan partner Luke Rijeka i važni u funkcioniranju luka Rijeka i Zadar, naftnih terminala Omišalj i Bakar, terminala u Plominu i Raši te LNG terminala u Omišlju. "Kad imate takvog partnera koji je stručan i pouzdan, koji kontinuirano ulaže u poslovanje, onda imate sve preduvjete da budete najbolji", rekao je.
Butković: Promet riječke luke je sve veći, preostaje izgradnja željeznice kroz rijeku
Butković je spomenuo velika ostvarenja i projekte na riječkom području, kao što su nedavno otvaranje ceste D 403, početak radova na završetku Istarskog ipsilona te radove na završetku Zagrebačke obale.
Rekao je da je promet riječke luke sve veći, spomenuvši da je cilj kojem se približavamo više od milijun prekrcajnih kontejnerskih jedinica u riječkoj luci, dodavši tome u prilog već ostvareni rekordni rezultat kontejnerskog terminala na Brajdici i stavljanje u funkciju Zagrebačke obale.
"Preostaje izgradnja željeznice kroz Rijeku, projekta koji malo kasni, ali će u sljedećom mandatu projekt drugog kolosijeka i modernizacije dionice pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani biti udarni željeznički projekt u Rijeci", rekao je Butković.
JPS godišnje ostvaruje 13 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 90 ljudi
Direktor JPS-a i član uprave Scafi grupe Paolo Visco kazao je da je ulaganje u tri tegljača u samo jednoj godini nastavak strateškog ulaganja Scafi grupe u JPS, koje u posljednjih osam godina iznosi ukupno 50 milijuna eura. Kontinuiranim ulaganjima u ljude i flotu JPS je dosegnuo standarde usporedive s vodećim svjetskim tegljačkim kompanijama te pridonio jačanju hrvatskog pomorskog sektora, istaknuo je.
Izvršni menadžer JPS-a Nedjeljko Kapetanović rekao je da se širenjem tegljačkih kapaciteta i rastom poslovanja JPS-a podržava i potiče daljnji rast riječkog prometnog pravca te da se dodatno potvrđuje njegova liderska poziciju u pomorskom prometu na sjevernom Jadranu.
JPS godišnje ostvaruje 13 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 90 ljudi. Više od 30 godina na području sjevernog i srednjeg Jadrana obavlja poslove tegljenja, spašavanja i ekološke zaštite mora. Flota JPS-a pruža usluge brodovima u lukama Rijeka i Zadar, na naftnom terminalu Omišalj i Bakar, terminalima u Plominu i Raši te na novom LNG terminalu Omišalj-Njivice na otoku Krku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati