Rimac Grupa dobila golemu investiciju, čak pola milijarde eura
RIMAC Grupa je u zadnjem krugu investicija prikupila 500 milijuna eura, priopćeno je iz kompanije. Time tržišna vrijednost tvrtke premašuje 2 milijarde eura. Novi ulagači su svjetski poznate kompanije SoftBank i Goldman Sachs. Dosadašnji ulagači Porsche i InvestiIndustrial sudjelovali su i u ovom krugu investicija.
Goldman Sachs je poznata američka investicijska banka s više od 150 godina povijesti, a SoftBank je japanska multinacionalna korporacija fokusirana na investiranje u tehnološkom sektoru. Obje kompanije su zvučna investicijska imena koja nose i određeni prestiž.
Svježi kapital bit će iskorišten za nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje, navodi se u priopćenju Rimac Grupe.
Posebni će fokus biti na širenju poslovanja kompanije Rimac Technology, dijela Rimac Grupe koji se bavi proizvodnjom tehnoloških komponenti za druge proizvođače, kao što su baterije za električne automobile, električni pogonski sklopovi, komponente korisničkog sučelja itd.
"Počašćeni smo potporom značajnih novih investitora kao što su SoftBank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management, koji vjeruju u našu viziju. Zahvalni smo i Porscheu i InvestIndustrialu koji su i dosad igrali važnu ulogu u našem uspjehu, a sada su pojačali svoju potporu novim ulaganjem", istaknuo je Mate Rimac.
"Sve više stranaca dolazi živjeti u Hrvatsku zbog Rimac Grupe"
Ususret javnoj objavi održana je i online medijska konferencija, na kojoj je Mate Rimac govorio o pojedinostima novog kruga investicija i planovima, ali se i osvrnuo na prošlost kompanije.
Napomenuo je da trenutno u Rimac Grupi ima oko 1500 zaposlenika, dok je prije 12 godina bio samo jedan - on sam. Od početka godine zaposleno je dodatnih 300 ljudi, a očekuje se da će taj broj do kraja godine narasti na 700.
Grupacija posluje, bilo proizvodno ili razvojno-tehnološki, na četiri lokacije u Zagrebu te po jednoj u Splitu i Osijeku. No u principu je riječ o međunarodnoj kompaniji, koja osim u Hrvatskoj, ima urede ili pogone u Engleskoj, Francuskoj i Njemačkoj.
Planira se daljnje širenje, posebno nakon nedavne uspješne investicije od pola milijarde dolara. Fokus je uvijek na tome da se nađe kadar u Hrvatskoj, rekao je Mate Rimac, ali je u ovoj fazi razvoja kompanije naglasak stavljen na zapošljavanje stranaca jer je jako važno imati ljude s dugogodišnjim iskustvom u industriji.
Kako takva industrija u Hrvatskoj praktički do sada nije postojala, zapošljavanje stranaca je jedini način za provođenje "seniorizacije", zapošljavanja ljudi s velikim iskustvom. U proizvodnji su, pak, gotovo svi Hrvati, dok za razvoj jednostavno nema dovoljno kadra u Hrvatskoj.
Posebno je zanimljivo, tvrdi Mate Rimac, što se Englezi često odlučuju na preseljenje u Hrvatsku iako Grupa ima ured u Engleskoj, gdje radi stotinjak ljudi. Navodno dolaze cijele obitelji, a radi se o visokoobrazovanom kadru od kojeg Hrvatska može imati samo koristi.
Pohvalio se i da kompanija rapidno raste, udvostručujući se svakih godinu i pol do dvije godine. Krajem 2021. Rimac Automobili i Bugatti udružili su se u jednu tvrtku Bugatti Rimac. No svaka kompanija je nastavila razvijati svoje modele. Proizvedeni automobili Bugatti su prema tvrdnjama Mate Rimca rasprodani, a narudžbe su popunjene do 2025.
Priznaje probleme oko isporuke Nevere, koja debelo kasni, ali najavljuje da će početi uskoro. Podsjeća na to da je Nevera prošla sve testove, da je višestruko nagrađivana te da je najbrži električni automobil na svijetu. Serijska proizvodnja je navodno već počela na Jankomiru, a prve isporuke kreću za nekoliko tjedana, kaže Rimac.
Rimac Technology, koji proizvodi komponente električnih vozila za druge proizvođače, završava izgradnju novog Rimac Kampusa. To bi kompaniji trebalo omogućiti da proizvodi desetke tisuća komponenti godišnje, u rasponu od hibridnih baterijskih sustava do cijelih platformi za druge proizvođače.
Bitno je da se ne kasni, rast troškova struje i sirovina ih ne pogađa puno
Mate Rimac je navode o tome da Rimac Grupa ovisi o državnim i EU subvencijama nazvao smiješnima jer je tijekom svog postojanja primila sto puta veću vrijednost investicija od privatnih kompanija nego što je dobila subvencija od EU i Hrvatske. A te investicije kompanija je višestruko vratila u državni proračun RH, a preko njega i u proračun EU.
Po pitanju svjetskih problema s trgovinskim lancima te nabavom sirovina i komponenti, navodi da ne proizvode masovno pa im je to manji problem nego najvećim tvrtkama za proizvodnju automobila. No priznaje da i oni imaju određene probleme.
Nekad plate deset, pa i trideset puta više za neke jednostavne komponente kojih manjka na tržištu jer je najgore za poslovanje da proizvodnja stoji. Neke trgovce su time obogatili, priznaje. Poseban problem su električne komponente iz Kine zbog još uvijek aktualnog lockdowna u toj državi, koji je paralizirao velik dio gospodarstva.
Što se tiče same cijene struje, to im ne igra veliku ulogu. Energenti u ukupnim troškovima sudjeluju manje od 1 posto te ih njihova cijena ne zabrinjava. Puno je važnije da ne kasne, tvrdi Mate Rimac.
Malo su pomicali rokove izgradnje kampusa u Svetoj Nedelji zbog rasta cijena građevinskog materijala i nemogućnosti nabave. Sam kampus bi trebao biti gotov za godinu dana, a opremanje će trajati dodatnih 12 mjeseci.
Za izlazak na burzu ne postoje konkretni planovi, kompanija mora za to biti stabilnija i "predvidljiva", tvrdi mate Rimac. Hoće li to biti za tri ili pet godina, ne želi nagađati, ali kaže da se razmišlja u tim okvirima.
Investitori su jako zadovoljni
Ovaj investicijski krug je bio iznimno uspješan, o čemu dovoljno govori iznos od 500 milijuna eura. Navodno je bilo pet puta više interesa nego što je Rimac Grupa namjeravala uzeti investicija.
Porscheu je ovo četvrti put da investira u Rimčeve kompanije, što je, prema njegovim tvrdnjama, rijetkost jer se velike kompanije u većini slučajeva razočaraju nakon investiranja u male tvrtke. Sudeći prema izjavama, i novi investitori su zadovoljni.
"Svjedočimo brzom rastu potražnje za elektrifikacijom u industriji koja se suočava sa značajnim izazovima u prilagodbi tehnološkim promjenama. Rimac se brzo etablirao kao vodeći EV tehnološki partner globalnoj automobilskoj industriji u tranziciji prema električnoj budućnosti. Sretni smo što možemo podržati Matu i njegov tim u daljnjem uspjehu i podizanju Rimca na novu razinu", rekao je Jimi Macdonald, investitor za SoftBank.
Ulaganje poznatih svjetskih kompanija u visokotehnološku proizvodnju je u bilo kojem trenutku dobra vijest za Hrvatsku, posebno u nadolazećoj teškoj svjetskoj gospodarskoj situaciji. Proizvodnja u Hrvatskoj za izvoz u ostatak EU ima prostora za rast jer tek 65 posto vrijednosti uvoza proizvoda Hrvatska pokriva svojim izvozom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati