Rimac: Kasnimo, jeb**a. Ako smo ikako oštetili državu, vratit ćemo svaku kunu
RIMAC AUTOMOBILI dobili su 52.2 milijuna kuna za projekt koji je trebao biti gotov ovog ljeta - 22. srpnja. No, Rimac je zatražio produženje i ono mu je odobreno do 30. lipnja 2022. godine.
Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produljenje projekta. HAMAG-BICRO kaže kako tvrtka Rimac Automobili d.o.o. projektom namjerava razviti i homologirati električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu.
"Pandemija je utjecala na projekt"
"Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1036 mil. USD godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava", stoji u odgovoru iz HAMAG-BICRO-a i dodaju kako je za situaciju kriva pandemija. "Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta", kažu.
Rimac: Kasnimo, jebiga. Kasne i Mercedes, Aston Martin...
Mate Rimac sve je komentirao ispod objave Matije Babića na Facebooku.
"Ja volim Rimca i navijam za sve njegove tržišne priče.
Ali kad kreće potrošnja javnog novca, kreću i pitanja. Nikome nikad ne treba dopustiti da postane tabu tema ni svetinja koju se ne propituje, ma koliko propitivanje bilo nepopularno, jer javnost obožava stvarati svete krave.
Sve je otvoreno propitivanju, i za njihovo dobro, i za dobro iste te javnosti", napisao je Babić.
Ubrzo se u komentarima javio Rimac. Njegovu objavu prenosimo u cijelosti.
"Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu
- Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M Eura (od naših investitora) a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU novca (ne iz proračuna)
- Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH sa toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva)
- Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika
- Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada
- Kasnimo – jebiga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.
- Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasnit?
- Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen
- Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca
- Do sad je proizvedeno 16 prototipova i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka.
- Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)
- Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?
- Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva."
Rimac Automobili: Razvoj Nevere je ogroman projekt
Naknadno su Indexu odgovorili i na upit koji smo im poslali ranije tijekom dana. U nastavku ga prenosimo u cijelosti:
"Projekt u pitanju je razvoj Nevere, u koju smo uložili preko 130M Eura (od naših investitora). Ovdje se radi o 7M Eura novca iz EU fondova. Razvoj Nevere je ogroman projekt s visokim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva), i kao takav je jedinstven u RH. 130 milijuna Eura je cjelokupni razvojni trošak Nevere / C_Two. Dio tog projekta je prijavljen na javni poziv Ministarstva gospodarstva, koji u provedbi nakon provedenog selekcijskog postupka i ugovaranja prati agencija HAMAG BICRO.
Ukupni dio prijavljen na natječaj je iznosio 128 mil HRK Kuna (17M Eura) dok je sufinanciran dio iznosio 52 mil HRK (7M Eura). Zašto je samo dio projekta bio prijavljen HAMAG BICRO-u? Zato što je maksimalni iznos poticaja iznosio 52 mil HRK, a udio financiranja projekta 45%. S prijavljenih 128 mil HRK smo dosegli maksimum sufinanciranja, pa stoga nije imalo smisla prijaviti cijeli ostatak projekta. Da smo cjelokupni iznos projekta prijavili na natječaj, bilo bi ga bilo višestruko teže provesti zbog administrativnih poslova i zato što je na početku projekta bilo nemoguće predvidjeti strukturu i dinamiku velikog dijela troškova.
Sav opseg projekta koji nije ušao u HAMAG BICRO projekt su Rimac Automobili financirali iz vlastitih sredstava, tj. to su bile investicije naših investitora.Od predodobrenih 52 mil HRK do sad smo povukli 41,7 mil HRK za plaće projektnog tima, vanjske usluge dobavljača, za homologaciju i materijale za izradu prototipa automobila, za nabavu licenci za korištenje softvera za projektni tim te veoma malen dio sredstava za upravljanje projektom i administraciju. Svi nastali troškovi prijavljeni su HAMAG-BICRU koji je tek nakon provjere usklađenosti s projektnom dokumentacijom retroaktivno ta potraživanja odobravao.
Preostali dio do punog iznosa predviđen je za usluga za homologaciju, koje su se prolongirale, za materijale te za financijsku reviziju projekta nakon završetka svih aktivnosti.Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera, a parcijalno svi ostali zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi), kao i stotine vanjskih dobavljača i suradnika.
"Velik je to zalogaj"
Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda tesko je zamisliti, a to napraviti u Hrvatskoj je bilo otpisano kao nemoguce.Rokovi u projektima ovakve velicine cesto se moraju prilagodjavati izazovima na koje se naidje u razvoju. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd.Paralelno s razvojem Nevere, gradimo firmu, tehnološke komponente, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je to zalogaj.
Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada. A zapravo po zavrsetku razvoja i testiranja, tek prelazimo u iducu fazu projekta - serijsku proizvodnju.Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na našem YouTube kanalu i službenoj web stranici se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen.
Trenutno smo u fazi završavanja homologacije i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca.Do sad je proizvedeno 16 prototipva i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka.
Ove godine je desetke novinara testiralo auto i dojmove su opisali u stručnim medijima i na YouTube-u. Svi koji su ga testirali su bili oduševljeni. Čak smo srušili svjetski rekord za ubrzanje cestovnih auta.Stojimo iza svog dosad ulozenog truda i resursa u razvoj Nevere i vjerujemo u uspjeh projekta. Puno je napravljeno, puno tek slijedi", stoji u odgovoru.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati