Roditelji u Zagrebu izvukli iz razreda djecu koja su prisilno sjedila na vjeronauku
RODITELJI učenika šestog razreda, koji ne pohađaju vjeronauk, u zagrebačkoj Osnovnoj školi Ivana Meštrovića jutros su, u znak bunta, u međusobnom dogovoru izvukli djecu iz škole tijekom trajanja blok sata vjeronauka.
Reakcija je to roditelja na to što im djeca moraju prisilno sjediti na vjeronauku koji je danas po rasporedu u toj osnovnoj školi četvrti školski sat, a djeca nakon toga imaju još dva školska sata.
Majka jednog od učenika objasnila je za Telegram zašto su ona i drugi roditelji danas izvukli djecu s vjeronauka.
"Sada smo to napravili iz bunta, kao gestu. No nije poanta da mi trošimo svoje radno vrijeme i vodimo djecu van škole, nego da škola zbrine učenike koji ne slušaju vjeronauk”, rekla je Kristina Ercegović, mama jednog od šestaša koji ne pohađa vjeronauk. Dodala je kako su djecu kasnije vratili u školu na peti i šesti sat.
Korona kao izgovor za prisilno držanje djece na vjeronauku
Ercegović je ispričala kako u razredu njenoga sina četvrtina učenika od njih 28 ne ide na vjeronauk i da je ove školske godine pitanje vjeronauka usred rasporeda “riješeno” na stigmatizirajuć i diskriminatoran način. Naime, prvoga dana nastave učenici su od razrednika dobili uputu. “Dobili su usmene upute da oni koji ga ne pohađaju, za vrijeme vjeronauka moraju ostati u razredu i da sjednu u zadnji red i stave slušalice”, prepričala je Telegramu mama Ercegović. Tijekom prijašnjih godina, dodaje, djeca su u školi bila zbrinuta ako je vjeronauk bio usred rasporeda.
“Otpratili bi ih u knjižnicu, tamo su mogli pisati zadaću, prošetati i nije bilo nikakvog problema. Oni moraju zbrinuti djecu, a sada to neće zbog korone, koja im je izgovor za kršenje prava”, govori mama. Svejedno joj je, kaže, hoće li ih pustiti u knjižnicu ili na igralište, “hoće li im organizirati etiku ili nešto tome slično, ali nije u redu da ih zadržavaju u prostoriji i kažu im da stave slušalice”.
Pojašnjava i koje su sve korake roditelji iz razreda dosad poduzeli; predstavnica roditelja prvo se javila razredniku. “On je rekao da se slaže i sve razumije, ali da nažalost ne može ništa i nek se javimo ravnatelju”, prepričava. Sve su proslijedili ravnatelju škole Milivoju Magerlu koji im, kaže Ercegović, još nije poslao nikakav odgovor.
Roditelji su mu, kako kaže ova mama, između ostaloga sugerirali da vjeronauk organizira online. “Ako smo u lockdownu četiri mjeseca imali sve online, zašto ne bi vjeronauk bio online”, pita se Ercegović u iščekivanju odgovora ravnatelja. Rezolutna je u stavu da se ovaj problem mora riješiti. “Mi smo sekularna država, imamo pravo na izbor, uostalom, to je izborni predmet koji jedini, eto, baš mora biti usred rasporeda”, zaključuje.
Kako je Index već pisao, veliki broj školske djece koja inače ne pohađaju nastavu vjeronauka prisiljena su slušati taj predmet u učionici. Naime, kako saznajemo, i ove godine niz škola u Hrvatskoj nije primijenilo rješenje da vjeronauk kao izborni predmet bude prvi ili zadnji sat nastavnog dana, već je stavljen u sredini. Učenicima je zbog epidemioloških razloga ograničeno kretanje u školi pa tako ako vjeronauk imaju drugi ili treći sat, moraju ostati sjediti u učionici. Pravobraniteljica za djecu kaže za Index da već godinama upozoravaju kako se time krše prava djeteta, a iz Ministarstva obrazovanja su nam priznali da ni ove godine, a vezano za vjeronauk u sredini nastavnog dana, nisu davali nikakve preporuke niti misle da treba reagirati.
Mnoge su škole za vjeronauk koji je stavljen drugi ili treći sat odlučile da učenici ne napuštaju učionicu, u skladu s epidemiološkim uputama.
Djeca se stigmatiziraju po vjerskoj osnovi
"Da! Moje dijete, koje ne pohađa vjeronauk ima taj predmet treći sat. Dobila sam obavijest da mora biti u učionici. Ja i još nekoliko roditelja zatražili smo sastanak s ravnateljem", priča nam jedna majka djevojčice iz Istre. Nada se kako će se na sastanku naći neko rješenje osim onog da njeno dijete stoji mirno u učionici za predmet koji ni ne pohađa.
Otac 12-godišnjeg djeteta iz Dalmacije također nam kaže kako je njima rečeno da djeca imaju izbor ostati u učionici ili izaći van te se pridržavati epidemioloških uputa.
"Vjeronauk je u sredini dana i preporuka je da djeca moraju ostati u učionici. Moje dijete ima 12 godina i što sada? Pa nije na njemu da odlučuje hoće li van ili ostati na toj nastavi koju ne pohađa. Pa valjda mora biti organizirano nešto drugo u to isto vrijeme", kaže nam otac iz Dalmacije. Majka iz Zagreba priča nam kako njeno dijete, koje ne pohađa vjeronauk, ovaj predmet još od prvog razreda ima u sredini nastave. Sada je u četvrtom razredu.
"U početku organiziranog smještaja nije bilo, jer je bio jedini. Na moje inzistiranje učitelj razredne nastave ga je smjestio kod sebe u kabinet. Da nije, moje dijete od sedam godina imalo bi "izbor" sjediti u učionici s ostalom djecom ili prepušten sam sebi na hodnicima škole", priča nam majka iz Zagreba svoj primjer dodajući da ih sada u razredu ima troje koji ne idu na vjeronauk. U pravilu su odlazili u knjižnicu ili u dvorište.
"S dolaskom korone, obaviješteni smo da će ih smještati u za to posebno predviđenu učionicu, ali su im ukinuli mogućnost izlaska na školsko dvorište. Nakon intervencije dobila sam neformalnu informaciju da će ipak moći na dvorište", priča nam majka iz Zagreba zaključivši da se organizacijom nastave po kojoj je vjeronauk u sredini rasporeda djeca stigmatiziraju po vjerskoj osnovi.
Zbog svega su se pobunili i Pravobraniteljica za djecu i političke stranke poput GLAS-a i Pametno, a pokrenuta je i peticija. No iz Ministarstva u prisilnom pohađanju vjeronauka ne vide naročiti problem.
"Dnevna organizacija rada (raspored sati) u nadležnosti je škole te smo mišljenja da će škole najbolje samostalno organizirati raspored vodeći se prije svega interesom učenika", kažu iz Ministarstva.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati