Što je s Rimčevim robotaksijima? Njegova firma skroz odustala od terminala kod Save
SVE SE VIŠE govori o projektu robotaksija firme Mate Rimca, za koji mu je nedavno odobreno i skoro 180 milijuna eura javnih subvencija. Europska komisija, podsjetimo, odobrila je Hrvatskoj isplatu javne subvencije Rimčevoj firmi za taj projekt, u iznosu od 179.5 milijuna eura.
No javlja se i sve više sumnji u taj projekt. Naime prvi rok u kojem je trebao biti izgrađen terminal za robotaksije nije realiziran, a javnosti nije poznato što je dosad uopće odrađeno kako bi se robotaksiji za nekoliko godina pojavili na ulicama.
Pitanja Rimcu
Deutsche Welle je zbog skepse koja postoji u javnosti o realizaciji tog projekta o svemu upitao Matu Rimca. Osim o robotaksijima pitali su ga i o indikativnoj diverzifikaciji poslovanja te o medijskim kritikama vezano uz određene nepoznanice u njegovu biznisu. Rimac je odlučio odgovoriti na druga dva pitanja, dok je temu razvojne dinamike projekta robotaksija ostavio direktoru za to nadležne zasebne tvrtke.
Prvo je tako protumačio odnos s Bugattijem, razveden po više zasebnih poslovnih rukavaca koji, međutim, "nemaju veze s poslovanjem Project 3 Mobilityja", poduzeća koje razvija projekt robotaksija.
"Takve suradnje Bugattija i drugih tvrtki traju već desetljećima i nikad nikome nisu bile sporne – dok se hrvatski mediji i javnost ne uključe", dodao je, osvrnuvši se u sličnom tonu i na ostala svoja poduzeća. "No u hrvatskim medijima postoji tendencija stavljanja poslovanja različitih tvrtki i pojedinaca u isti koš te slobodne interpretacije informacija i iskrivljavanja činjenica", smatra Rimac.
Novinari Deutsche Wellea Rimca su pitali i o transparentnosti o poslovanju vezano uz aktualnu raspravu u javnosti o financijskom izvještaju, no dan nakon prepiske novinara s Rimcem donekle je primirena medijska rasprava o jednom nepotpunom godišnjem financijskom izvještaju Rimac Automobila. Naime, ovlaštena državna agencija Fina objavila je da se ustvari zbog pogreške njezinih službenika stvorilo uvjerenje o Rimčevu zatajivanju podataka koji su navodno ipak bili predani. "Naravno, postoje i oni koji", nastavio je on, "očekuju da pokažemo potpisane ugovore, uplate na naše račune i krvna zrnca naših kupaca".
Probijen rok, ali iz Rimčeve tvrtke tvrde da se neće pomaknuti rok početka komercijalne usluge koji je planiran za 2025.
No još više ih je zanimao projekt robotaksija. Primjerice, po ranije objavljenoj dinamici projekta, dosad je već trebao biti izgrađen tzv. Centar mobilnosti, odnosno terminal dotičnih taksija bez vozača – njima bi zapravo upravljala umjetna inteligencija. Taj je terminal trebao biti izgrađen do kraja 2022., no rok je probijen.
Također, bilo bio dobro znati kasni li još nešto ili će svi rokovi ipak biti ostvareni prema planu. Marko Pejković, vodeći menadžer tvrtke Project 3 Mobility, odgovorio je da se tek navedeno odobrenje financijskih sredstava EK-a smatra početkom glavnih projektnih aktivnosti.
On napominje da se projekt sastoji od tri temeljne komponente koje se razvijaju paralelno: autonomno električno vozilo, specijalizirana infrastruktura te platforma za upravljanje kompletnom uslugom. "Projekt napreduje u sve tri ključne komponente i u svim elementima koji su dogovoreni kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti. Najvažniji i završni segment kompletnog projekta, kao što je i navedeno u rokovima na koje se referirate, pokretanje je komercijalne usluge za korisnike u 2025. godini", rekao je Pejković, dodajući da se radi o pothvatu kakav ne postoji kao takav nigdje u svijetu
Odustali od terminala kod Save, ne zna se nova lokacija
Jer, navode, ovdje se cjelokupni pripadajući "ekosustav" razvija od nule, sa svim neophodnim komponentama i fazama. "Stoga postoji mogućnost pomicanja nekog od brojnih koraka u realizaciji projekta", kažu iz Project 3 Mobilityja. "S time da fokus na zadržavanju krajnjeg roka početka pružanja usluge korisnicima ostaje nepromijenjen. Što se tiče Centra mobilnosti kao jednog od elemenata projekta, gradnja mu je inicijalno bila planirana u blizini Jadranskog mosta, no nakon detaljne analize, uvidjeli smo da to nije najpogodnija lokacija. To je i glavni razlog zašto se nismo javili na javni natječaj Grada Zagreba za tu lokaciju."
Prvi čovjek Project 3 Mobilityja ističe da pritom cijene suradnju s Gradom Zagrebom, i očekuju jednako kvalitetan odnos u nastavku projekta. "Dodatno, u sklopu projekta uskoro kreće i izgradnja tvornice za velikoserijsku proizvodnju autonomnih električnih vozila. Time se Hrvatsku stavlja na mapu razvoja ključnih tehnologija budućnosti koje će donijeti brojne koristi i čine značajan napredak Hrvatske u smjeru zelenih i digitalnih tehnologija", izjavio je Pejković za DW.
Podsjetimo i da je obećanje glasilo da će već krajem 2024. robotaksiji u testnoj fazi voziti zagrebačkim ulicama.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati