Što su političari u srpnju govorili tijekom obnove kolodvora u Novom Sadu?
Zbog gotovo potpune cenzure medija u Srbiji i nemogućnosti građana Srbije da se o ovoj temi potpuno i istinito informiraju te izvjesne mogućnosti da se tema zataška, Index će je pratiti izrazito intenzivno. Ako imate važna saznanja vezana uz tragediju u Novom Sadu, javite nam se na desk@index.hr. Sve članke o ovoj temi možete pratiti i na Index.hr aplikaciji pod tagom Novi Sad.
14 osoba smrtno je stradalo u petak u urušavanju nadstrešnice na Željezničkoj stanici u Novom Sadu, objektu koji je obnovljen i svečano otvoren 5. srpnja ove godine. Nakon samo nekoliko mjeseci dio konstrukcije ovog moderniziranog objekta se urušio, čime je ozbiljno ugrožena sigurnost putnika i građana.
Otvorenju su, osim gradonačelnika Milana Đurića, prisustvovali i ministar prometa Goran Vesić te predsjednica vlade Vojvodine Maja Gojković.
Šefica vlade Vojvodine u srpnju: Željeznička stanica je izrađena po europskim standardima
Prilikom svečanog otvaranja Gojković je izrazila zadovoljstvo završetkom radova, kazavši kako će "građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći u ovom suvremenom dijelu željezničke stanice na najmoderniji, siguran i učinkovit način kupiti kartu", piše Nova.rs. Dodala je i da je novosadska željeznička stanica, koja se sada urušila, "izrađena po europskim standardima."
"Ova investicija iznimno je važna za nas i predstavlja jedan od simbola Novog Sada. Ovaj objekt karakterističan je za arhitekturu grada i jedna od najljepših stanica u našoj zemlji.
Završetkom modernizacije pruge Novi Sad - državna granica krajem godine, imat ćemo i nove željezničke stanice s dodatnim sadržajem", istaknula je tada Gojković, napomenuvši da će brza pruga Beograd - Novi Sad - Subotica omogućiti više od 12.000 putnika dnevno.
Ministar Vesić u srpnju: Rekonstrukcija novosadske stanice provedena je u dvije faze
U sklopu projekta, između Novog Sada i Subotice predviđeno je 12 staničnih objekata, od kojih je pet zaštićeno kao kulturna dobra, dok će Vrbas, Rumenka i Lovćenac dobiti nove moderne stanične zgrade.
Ministar graditeljstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić kazao je kako je rekonstrukcija novosadske stanice provedena u dvije faze.
"Stanica je zadržala svoj izvorni izgled u skladu s uvjetima Zavoda za zaštitu spomenika," izjavio je Vesić te najavio probne vožnje između Beograda i Subotice od sredine listopada, dok se redoviti promet očekuje početkom prosinca, pisao je Danas na ljeto.
2022. otvorena tijekom predizborne kampanje pa je ubrzo opet zatvorena zbog nastavka radova
Radovi na rekonstrukciji počeli su u listopadu 2021. godine, a stanica je prvi put svečano otvorena u ožujku 2022., tijekom predizborne kampanje.
Međutim, ubrzo je ponovno zatvorena zbog nastavka radova. Izvođač radova bio je kineski konzorcij CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Inače, Željeznička stanica u Novom Sadu sagrađena je 1964. godine prema projektu arhitekta Imrea Farkaša.
Vesić jučer bio na policiji, rekao da je dao izjavu "u svojstvu građana"
Vesić je jučer rekao da je dao izjavu u Policijskoj upravi Novi Sad u svojstvu građanina, vezano uz rušenje nadstrešnice na željezničkoj stanici. Vesić je na X-u napisao da je odmah po primitku poziva otišao u policiju.
"Danas sam u svojstvu građanina dao izjavu u Policijskoj upravi Novog Sada u vezi s nesrećom koja se jučer dogodila na Željezničkoj stanici u tom gradu.
Odmah po pozivu koji sam danas dobio od Višeg javnog tužiteljstva Novi Sad otišao sam u Policijsku upravu Novi Sad i dao izjavu u prisutnosti nadležnog tužitelja. Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture u potpunosti surađuje s tužiteljstvom kako bi se razjasnili uzroci ove strašne tragedije, što mi je važno i kao ministru spomenutog resora i kao građaninu Srbije kojeg je duboko potresla ova vijest", napisao je Vesić.
Inženjer: Ministar ne govori istinu da se nije radilo na nadstrešnici
Ministar Vesić je nakon tragedije izjavio je da "nadstrešnica nije bila rekonstruirana."
U međuvremenu, na stranici gradnja.rs dogodile su se brojne izmjene u tekstovima o radovima na toj željezničkoj stanici, a pojavila se i snimka koja pokazuje da se na nadstrešnici ipak radilo prije nekoliko mjeseci. Zasad nije jasno što se točno radilo.
Da Goran Vesić nije govorio istinu kad je rekao da na nadstrešnici nije bilo radova, za N1 je potvrdio inženjer geologije Zoran Đajić, koji je do ožujka 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu.
"Prvo, nije istina što izjavljuju službenici. Na nadstrešnici se radilo. U prvoj fazi popravljena je keramika na stropnom dijelu i obavljeno je samo kozmetičko uređenje nadstrešnice. U drugoj fazi, tijekom radova na fasadi zgrade i rekonstrukciji kamene obloge, poslao sam u ožujku 2023. izvješće izvođačima, a svi su dobili ta izvješća, od ministarstva nadalje, u kojem sam tražio da se sa pročelja zgrade skinu mramorne ploče i provjeri kakva je podloga ispod njih, podloga popravi i postave nove mramorne ploče, što je bilo predviđeno projektom", rekao je Đajić.
O kakvim radovima je riječ?
Na pročelju su, kako kaže, bile postavljene utege koje su držale nadstrešnicu. Utege su sajle koje se s krova spuštaju kako bi ojačale konzolu nadstrešnice.
"Nadstrešnica nije imala stupove. Držala se tako što je konzola bila vezana za zgradu, a nosivost cijele nadstrešnice osiguravale su utege prikačene za vrh zgrade, upravo na onom prepoznatljivom zupčastom dijelu. Da su tada skinute ploče, vjerojatno bi se primijetilo da podloga nije dobra i možda bi se otkrilo da su utege korodirale", rekao je Đajić.
Dodao je da je nadstrešnica naknadno dodatno pokrivena staklom i da su ploče koje je trebalo zamijeniti samo prefarbavane. Rekao je još da "tko je god bio odgovoran, morao je provjeriti nosivost tih utega - statiku i sve proračune da bi se utvrdilo može li se nadstrešnica dodatno opteretiti".
Tužiteljstvo je reklo da će biti ispitano više od 20 ljudi. Među njima su, uz Vesića, direktorica javnog poduzeća Infrastrukture željeznice Srbije Jelena Tanasković te njihovi suradnici koji su bili u lancu odgovornosti tijekom rekonstrukcije Željezničke stanice u Novom Sadu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati