Stručnjak komentirao strašnu nesreću u Zagrebu, ima ideje kako ih spriječiti
JUČER nešto prije 13 sati na križanju Avenije Dubrava i Kapucinske ulice u Zagrebu dogodila se teška prometna nesreća Audija i BMW-a u kojoj su ozlijeđene tri osobe.
Nesreća, u kojoj je došlo do sudara između Audija i BMW-a, dogodila se pri velikoj brzini i na vrlo prometnoj ulici. Riječ je o ulici kojom prolazi kako velik broj vozila, tako je i velika frekvencija pješaka.
>> Imamo novu snimku s mjesta nesreće u Dubravi: "Gledao sam ga kako divlja"
Kasnije su se pojavile snimke nesreće na kojima se vidi kako je to opasno izgledalo. O silini udara svjedoči i činjenica da su dijelovi obaju automobila bili razbacani po cijeloj ulici. Kad se sve uzme u obzir, cijela priča mogla je završiti puno tragičnije.
"Da je Audi ušao metar ili dva dublje u skretanje i da se zahuktali BMW u njega zabio bočno, vozaču Audija ne bi bilo spasa"
Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je ovu nesreću za Autoportal. Usput je dao nekoliko prijedloga kako ubuduće spriječiti ovakve nesreće. On predlaže da se na glavna raskrižja postave kamere.
"Da je Audi ušao metar ili dva dublje u skretanje i da se zahuktali BMW u njega zabio bočno, vozaču Audija ne bi bilo spasa. A i sudbina BMW-og vozača bila bi upitna, premda su oba vozila nova, vrlo sigurna, s pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost. Golema kinetička energija vozila u većoj bi se mjeri pretvorila u gužvanje karoserija, uz pogibeljne inercijske sile, a manje u rotacije i kretnje nakon sraza.
U takvom bi ishodu, zbog siline udarca, možda stradali i pješaci u blizini te je ishod mogao biti i tragičniji nego krajem prošlog kolovoza u Ilici, kad su zbog sumanute vožnje 20-godišnjeg vozača Mercedes-AMG-a poginule dvije osobe. Sreća!
Koliko god nekome zvučalo čudno, prevelika, možda i obijesna brzina, ovdje je bila tek sekundarni čimbenik. Primarno treba utvrditi je li vozač Audija oduzeo prednost vozaču BMW-a ili je vozač BMW-a protutnjao kroz crveno svjetlo na semaforu.
Sve se dogodilo u trenu i zbog pretrpljenog šoka svjedoci će teško moći odvrtjeti film i sa sigurnošću potvrditi kojem je vozaču bilo upaljeno crveno, a kojem zeleno svjetlo. A neki će možda i lažno svjedočiti, mijenjati iskaz...
Nekoliko prijedloga
I tu dolazimo do ključne stvari, na koju ukazujem godinama: na ovakva raskrižja treba postaviti visokorezolucijske kamere s radarskim mjeračima brzine. Ne samo da bismo sada znali tko je prošao kroz koje svjetlo na semaforu i kojom brzinom, nesreća se, vrlo izvjesno, ne bi ni dogodila.
Vozači bi, u strahu od kažnjavanja, vjerojatno bili pažljiviji, poštivali prometne propise. A pravni bi postupci bili brži, jednostavniji i jeftiniji. Snimka govori više od tisuća riječi i nema prostora za manipulacije...
Kad bismo imali radarske kamere na svim opasnim gradskim raskrižjima, uz pravednije i učinkovitije pravosuđe (to je poseban prioritet!), malo bi se tko usudio drastično kršiti brzinsko ograničenje i prolaziti kroz crveno svjetlo. Pogotovo ne bi se moglo hvaliti snimkama divljačke noćne jurnjave brzinom čak 234 km/h, uz uzastopne prolaske kroz crvena svjetla!
Radarske kamere na raskrižjima bitno bi povećale sigurnost te olakšale očevide prometnih nesreća i 'prometnu forenziku' u ovakvim delikatnim situacijama. Usto, smanjile bi rizike općeg kriminala i terorizma te bi olakšale posao policiji i uvelike je rasteretili.
Nije primarni cilj utvrđivanje krivnje i kažnjavanje, primarno je discipliniranje vozača, motiviranje na vožnju po propisu! A to je najbolje ako shvate da je sve drugo, u najmanju ruku, neisplativo. Svaka čast oštrijim kaznama za najteže prekršaje, što sam također zagovarao godinama, no mnogo je važnija izvjesnost kažnjavanja, kao najučinkovitija preventiva.
Dakle, postavljanje radarskih kamera na svim opasnim raskrižjima i dionicama, te autocestama, gdje su višestruko učinkovitije i korisnije od presretača, nacionalni je prioritet.
Ali, ova nesreća, pogotovo uz objavljenu snimku nevjerojatne noćne jurnjave i serijske prolaske kroz crveno svjetlo, pokazuju da je policija zakazala. Dok je često viđamo na prometno benignim lokacijama, u okolnostima bez veće ugroze sigurnosti, ali gdje se lako naplaćuju kazne, činjenica je da loše nadziru Aveniju Dubrava!
A na toj prometnici, to će vam potvrditi svi koji iole poznaju prilike na zagrebačkom asfaltu, razmjerno ima najviše jurnjave, prolazaka kroz crveno svjetlo, obijesne vožnje...", piše Marušić.
VIDEO Pogledajte kako ovaj manijak juri 230 km/h kroz Dubravu
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati