Naš stručnjak za računalnu sigurnost: Facebook je mračna mreža koju zanima samo novac, a vi ste im roba
Foto: 123rf, Screenshot: Facebook
IZBRIŠITE Facebook. Ovaj hešteg (#DeleteFacebook) preko noći je preplavio društvene mreže, prvenstveno Twitter. Brojne javne ličnosti podržale su inicijativu za masovno brisanje Facebook profila, a najsnažnije je odjeknula takva poruka od suosnivača WhatsAppa, Briana Actona. "Vrijeme je. Obrišite Facebook", napisao je kratko i jasno Acton. "Izbrišite i zaboravite. Vrijeme je da počnemo brinuti o našoj privatnosti", dodao je u idućem tvitu.
Facebook potresa vjerojatno najveća afera u njegovoj povijesti. U središtu skandala su teške optužbe za krađu osobnih podataka oko pedesete milijuna korisnika koje je izvela tvrtka Cambridge Analytica, a koja je povezana s kampanjom Donalda Trumpa.
Zbog optužbi koje dotična britanska tvrtka negira, Facebooku je na Wall Streetu vrijednost dionica pala za gotovo 6,8 posto, a dana su i obećanja o istragama s obje strane Atlantika.
Facebook sam kaže kako je žrtva prevare.
"Cijela tvrtka je bijesna jer smo prevareni", priopćila je ta društvena mreža u utorak.
Jasno, diljem svijeta je odmah zavladalo pitanje sigurnosti podataka koje korisnici daju Facebooku.
Stručnjak: Krađa podataka nije ništa novo
Lucijan Carić, stručnjak za računalnu sigurnost iz tvrtke Defensecode, putem svog Facebooka osvrnuo se na ovaj problem. On kaže da je sve to oko prodaje podataka korisnika zapravo prilično stara stvar.
"Cijela priča oko Cambridge Analytice je u biti stara i poznata. S jedne strane postoje te "odlikaške" firme poput Facebooka, Googlea itd. koje su sve super i jako dobre, imaju odličan PR, razne fancy-schmancy slogane tipa "do not be evil", a one su u stvari mračne firme koje jedino zanima novac, a novac zarađuju preko toga što znaju o vama. Sve one, kao, jako paze na vašu privatnost i podatke, ali to je velika laž i obmana jer vaše podatke daju i prodaju raznim ljigavim firmama i onda te firme s tim podacima rade što hoće. Kad pukne bruka, onda se "odlikaši" ograđuju jer, navodno, nisu ništa znali, njihovo je povjerenje zloupotrebljeno, imaju i ugovore koji ih štite (njih, ne vas, da bude jasno). Ove ljigave "partnerske" firme su zapravo potrošne, danas je to jedna, sutra druga, ali princip je isti. Osim toga puno stvari se ne otkrije, tek tu i tamo pukne neka bruka kao sada ovo s Cambridge Analyticom.
Ono što trebate znati, kad pristajete na "besplatne" usluge koje nude Google, FB i drugi. Usluga je besplatna jer ste vi i vaši podaci roba. "Ugovori" koje potpisujete zapravo nisu ugovori, nego potpuno jednostrani dokumenti po kojima te firme mogu sve, a vi ništa. Pristankom na uvjete ugovora ne odričete se samo privatnosti, već često i osnovnih ljudskih prava, kao npr. prava javnog istupanja, jer te firme nisu javna sredstva priopćavanja, već privatne prćije kojima je prvenstveni cilj zaraditi što više novca, pri čemu ne biraju sredstva", napisao je Lucijan Carić na svom Facebooku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati