Sudski vještak o podmićivanju na tehničkom: To je urbana legenda
PRIMALI su mito, puštali na tehničkom neispravna vozila i pali u ruke policije i USKOK-a. Na području Ličko-senjske županije uhićeni su djelatnici stanica koji su za nekoliko desetaka eura mita vlasnicima neispravnih vozila gledali kroz prste.
Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet, razgovarao je s reporterkom RTL-a o podmićivanju.
"To je urbana legenda, svi pričaju o 20-30 eura"
Ormuž kaže da mu je nevjerojatno da su policija i USKOK tek sada saznali za ovaj slučaj jer je to "urbana legenda" i svi pričaju o tih 20-30 eura: "Ako je istina, meni je nevjerojatno. Budući da policija i HAK vrše cjelogodišnji stalni nadzor nad radom stanica tehničkog pregleda, odnosno nad radom nadzornika, odnosno referenata koji se bave upravnim poslovima u stanicama za tehnički pregled."
Opisao je kako izgledaju nadzori.
"Dovoljno je da policija stane iza stanice tehničkog pregleda"
"Nadzornika u sustavu tehničkih pregleda u Hrvatskoj ima otprilike 1200, a referenata još 800. To su sve licencirani ljudi s posebnim ovlastima koji prolaze cjelogodišnje obrazovanje i svake dvije godine polažu ispite da bi mogli produžiti licencu. Nadzori izgledaju vrlo banalno", rekao je i dodao:
"Dovoljno je da policija stane iza stanice tehničkog pregleda i kad zamijeti automobil za koji postoji sumnja da nije tehnički ispravan, jednostavno ga vrate na takozvani izvanredni tehnički pregled. Tada se potpuno posvete i promatraju je li stvarno ispravan."
Često se priča da ljudi uglavnom daju novac zbog manjih grešaka jer se boje da automobil neće proći tehnički.
"Mislim da je to krivi pristup budući da je pregled posvećen sigurnosti automobila, kako njegovog korisnika tako i svih drugih u prometu. Neobično je da neki relativno mali kvarovi mogu proći. Međutim, zakonodavac je predvidio tri nivoa kvarova, od kojih su neki vrlo opasni", rekao je i dodao:
"Na primjer, kvarovi sustava za upravljanje, kočnica ili nedajbože guma. Tada nitko ne bi smio preuzeti odgovornost od nadzornika da pusti taj automobil u javni cestovni promet."
"Za sitne novce su prodali svoj kredibilitet"
"Nisam pravni stručnjak da bih mogao komentirati pravni aspekt. Međutim, mislim da je odgovoran onaj tko je primio i tko je dao mito. Još ću jednom reći, za relativno sitne novce ljudi su prodali svoj kredibilitet i ugrozili na neki način razmišljanje o svim drugim nadzornicima kojih ima vrlo poštenih i profesionalnih", zaključuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati