Svi dižu ruke od Mamićeve prćije: Pola reklama na Dinamovom dresu stoji besplatno
Foto: Ranko Šuvar (Cropix)
UGOVOR o reklamiranju između Zagrebačkog holdinga i NK Dinama, vrijedan 30 milijuna kuna, prestao je važiti 2. kolovoza, a čini se kako Zdravko Mamić može, prema svemu sudeći, otpisati potraživanje posljednje tranše ugovora vrijedne 7,5 milijuna kuna jer postoji sumnja kako se nogometni klub iz Maksimira nije pridržavao ugovornih obveza.
Pola reklama na Dinamovom dresu stoji - besplatno
Štoviše, u Zagrebačkom holdingu nemaju pojma zašto i dalje na zagrebačkom dresu stoji njihova oznaka, odnosno službeni logo. Isto tako, kako nam je potvrđeno iz Turističke zajednice Zagreba, ove godine nisu financirali Dinamo, no unatoč tome, i dalje njihova reklama "ZG u srcu" stoji na Dinamovom dresu iako su još prošle godine obavijestili maksimirski klub kako ove godine nema ugovora.
HEP je svojedobno zatražio da se njihov logo makne s dresa te da se nekome drugom proda taj prostor, no taj prijedlog je Mamić odbio. Prema tome, ispada kako je gotovo pola Dinamovog dresa zapravo dano za besplatno oglašavanje ili dinamovci zaista više ne mogu naći nikoga tko bi se oglašavao na modrom dresu.
U Dinamu iznenađeni jer su očekivali nove milijunske ugovore od Holdinga i TZ-a!?
Direktor Dinama Damir Vrbanović u razgovoru za Index dao je jedno zaista bizarno objašnjenje cijelog slučaja, a bio je i prilično iznenađen našim upitima.
"Ma, odlučili smo ih počastiti. Uostalom, nakon isteka ugovora sa Zagrebačkim holdingom, kao i s Turističkom zajednicom grada Zagreba, očekivali smo nastavak suradnje. Zašto ne!? Pa mi smo poslovni partneri koji godinama surađuju", rekao je za Index direktor Vrbanović dodajući kako za promjenu dresa treba najmanje od 15 do 20 dana te da će za to vrijeme častiti svoje poslovne partnere besplatnom reklamom.
Na novinarsku primjedbu da TZ grada Zagreba "časte" već više od 8 mjeseci jer je ugovor za "Zagreb u srcu" prestao još 1. siječnja te da su ulaskom u novu sezonu znali da prestaje ugovor sa Zagrebačkim holdingom, pa ne stoji objašnjenje da treba vremena za novi dres, Vrbanović se brzo snašao.
"U pregovorima smo s TZ-om grada Zagreba. To nije završena priča i imali smo izvrsnu suradnju, a mogli bismo je i nastaviti. Ista stvar je sa Zagrebačkim holdingom. Imali smo određene poteškoće, ali i to će se riješiti. Moguć je i nastavak suradnje", rekao je Vrbanović za Index. Zanimljivo je kako je "određena poteškoća" zapravo sudska ovrha koju je NK Dinamo poslao Holdingu.
Počela pravna bitka
No, vratimo se na početak. Na priču o Zagrebačkom holdingu. Podsjetimo, prije četiri godine potpisan je ugovor između Zagrebačkog holdinga i Dinama, a problemi su nastali onog trenutka kada je zbog financijske krize presušila blagajna Holdinga. Ugovor se pokušao razvrgnuti ili se barem htjelo smanjiti godišnje izdavanje izdašnog ugovora, no čelništvo zagrebačkog nogometnog kluba odbilo je takvu primisao te, unatoč krizi, zatražilo puno ispunjenje ugovora.
Ugovor je prije dva tjedna istekao. Na maksimirskom stadionu više se ne mogu vidjeti reklame Zagrebačkog holdinga, a nema više ni oznaka Zagrebačkog velesajma, kao ni Robnih terminala. Glasnogovornik Holdinga Dušan Viro potvrdio je za Index kako je početkom mjeseca prestala obveza financiranja te najavio pravnu bitku s Dinamom.
"Istina je kako je ugovor prestao važiti. Isto tako, istina je i kako Zagrebački holding nije isplatio zadnju ratu vrijednu 7,5 milijuna kuna te kako je Dinamo pokušao to naplatiti ovrhom. No, cijeli slučaj predali smo timu odvjetnika jer imamo određena saznanja kako se Dinamo nije držao svih stavaka ugovora vrijednog ukupno 30 milijuna kuna", rekao je Viro, dodajući kako je Zagrebački holding pokušao prije godinu dana razvrgnuti ugovor, no to nije bilo moguće jer u ugovoru nije postojala mogućnost jednostranog prekida ugovora.
Navodno je čelništvo kluba odbilo bilo kakve pregovore o smanjenju godišnjih izdataka.
Također, osim 7,5 milijuna kuna, Dinamo je ostao i bez 3,5 milijuna kuna, koliko je godišnje izdvajala Turistička zajednica grada Zagreba za reklamiranje. Dinamo je od 2007. do kraja 2009. godine od zagrebačke Turističke zajednice inkasirao 10,5 milijuna kuna, a ove godine dobilo odbijenicu. Riječ je odluci Turističkog vijeća od 2009. godine, kada je još uvijek tamo gospodario Ivo Jelušić, koji je krajem godine smijenjen s mjesta čelnog čovjeka Vijeća Turističke zajednice, a na to mjesto je postavljen Milan Bandić. Gradonačelnik Zagreba do danas nije uspio promijeniti tu odluku.
Ostali i bez novca Turističke zajednice
"Odlukom Turističkog vijeća od 2009. ugovori o potporama velikim klubovima nisu obnovljeni, niti su potpore uvrštene u godišnji plan Turističke zajednice grada Zagreba za 2010.", stoji u službenom odgovoru TZ-a Zagreba za Index. Inače, da nije bilo ekonomske krize, Dinamo bi ove godine dobio 3,5 milijuna kuna, KK Cibona 1,7 milijuna kuna, HAK Mladost pola milijuna kuna, a RK Zagreb 300 tisuća.
Valja podsjetiti i kako smo pisali o problemima s oglašavanjem Hrvatske elektroprivrede, a ugovor, kojem ove godine istječe rok, bio je vrijedan ukupno 12 milijuna kuna. HEP je tražio, u duhu buduće suradnje te zbog ekonomske krize, da se posljednja tranša ugovora vrijedna 3 milijuna kuna prepolovi na 1,5 milijuna kuna te da se uklone oznake HEP-a s dresova i na stadionu. Njihovi zahtjev isprva je bio usmeno i prihvaćen, no u svibnju je odbijen te je HEP-u poslana ovrha. Prvi čovjek HEP-a Leo Begović rekao je kako odnos Dinama prema njegovoj tvrtki nije poslovni odnos.
S Mamićem više nikakva posla?
I kod HEP-a i kod Zagrebačkog holdinga znakovito je kako su ugovore potpisale bivše uprave. Ugovori su slični u onom dijelu gdje stoji da ne postoji nikakva mogućnost jednostranog prekida ugovora, što otvara sumnju da oba slučaja imaju naznake poslovno štetnog ugovora, što povlači i kaznenu odgovornost.
Prema neslužbenim saznanjima, sadašnja Uprava HEP-a, kao i Zagrebačkog holdinga, ne pokazuju ama baš nikakvo zanimanje za buduću poslovnu suradnju. Barem ne dok je na vrhu sadašnja garnitura. Isto tako, ostaje i dalje nepoznato kakvu su to poslovnu mogućnost prije četiri godine vidjeli čelnici Holdinga i HEP-a s reklamiranjem na dresu nogometnog kluba.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati