Tko je Darko Horvat? Domovinski rat proveo u Sloveniji, obožavao je Karamarka
POLICIJA je jutros započela pretragu stana ministra Darka Horvata. Radi se o akciji USKOK-a i policije, a izvidi su povezani sa zlouporabom položaja i ovlasti.
Kako se neslužbeno doznaje, radi se o izvidima zbog višemilijunskih nezakonitih poticaja. Istražitelji provjeravaju Horvatovu ulogu u zlouporabama za koje je osumnjičena njegova nekadašnja pomoćnica Ana Mandac. Nju USKOK sumnjiči da je, na zamolbu Josipe Rimac, sređivala obrtnicima potpore od Ministarstva gospodarstva u vrijeme dok ga je vodio Horvat.
Tko je Darko Horvat?
Darko Horvat rođen je 1970. godine u Donjoj Dubravi kod Čakovca. U Mariboru je 1996. godine diplomirao energetsku elektroniku. Zanimljivo je da je Horvat početkom 1990-ih imao 20 godina, ali nije sudjelovao u Domovinskom ratu. Politički protivnici iz Međimurja su ga opisivali kao dezertera i kukavicu.
"Darko Horvat sada paradira, a zapravo je kukavica Domovinskog rata jer je iz vojne škole JNA otišao fakultet u Maribor, umjesto da se priključio HV-u. Horvat je, dakle, odslužio jugokomunističku vojsku i pobjegao u Sloveniju. Netko tko Hrvatsku nije volio ’91. godine, ne bi trebao govoriti o domoljublju", kazao je svojedobno o Horvatu načelnik općine Donja Dubrava Marijan Varga (HNS), koji je bio u javnom sukobu s Horvatom, tada ravnateljem Uprave za energetiku pri Ministarstvu gospodarstva.
Horvata je napadao i kontroverzni policajac blizak ekstremnoj desnici Nikola Kajkić, prozvavši ga na svom Facebooku kao "oficira JNA i ratnog dezertera".
Jutarnji list je svojedobno ovako opisao Horvatov odnos prema toj temi: "Na pitanje gdje je bio 1991., Darko Horvat odgovara u Sloveniji i toga se ne srami."
U svakom slučaju, Horvatu izbjegavanje sudjelovanja u Domovinskom ratu nije naštetilo u (političkoj) karijeri. Dva mjeseca nakon diplome počeo je raditi u HEP Distribuciji u Koprivnici kao inženjer pripravnik. U HDZ se učlanio 1999. godine.
Horvat je oženjen i otac dvoje djece. I dalje živi u roditeljskoj kući u Donjoj Dubravi s obitelji i majkom Anđelom.
Karijera u HEP-u i HDZ-u Ive Sanadera
Godine 2006. je postao direktor HEP-Operator distribucijskog sustava, Elektra u Čakovcu, a dvije godine kasnije ravnatelj Uprave za obrt u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva. Bilo je to u vrijeme vlasti Ive Sanadera, tijekom koje se Horvat iz trećeg ešalona HDZ-a probio u drugi. Nakon toga je imenovan ravnateljem Uprave za energetiku u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva. U periodu od 2009. do 2011. bio je i predsjednik Nadzornog odbora Hrvatske elektroprivrede te predsjednik Nadzornog odbora Plinacra.
Dolaskom Kukuriku koalicije na vlast Horvat napušta Ministarstvo te postaje član Uprave tvrtke EnergyPlus iz Ludbrega.
U to vrijeme je u HDZ-u postao predsjednik Odbora za zaštitu okoliša, a nakon izbora 2015. postao je ministar poduzetništva i obrta u kratkotrajnoj vladi premijera Tihomira Oreškovića.
Bio oduševljen Karamarkom
Mediji su Horvata povezivali s poznatim lobistom MOL-a Jozom Petrovićem, navodeći da je zahvaljujući njegovom utjecaju postao ministar, no Horvat je sve to demantirao.
Bio je oduševljen Tomislavom Karamarkom pa je 2014. uskliknuo: "HDZ se vratio korijenima, a pod vodstvom Tomislava Karamarka niže pobjedu za pobjedom!"
Nakon kraha Oreškovićeve vlade Horvat nije bio među ljudima na koje je novi predsjednik HDZ-a Andrej Plenković računao, ali su ga još jedan raskid koalicije s Mostom i pad Martine Dalić zbog afere Borg vratili u ministarsku fotelju. U koalicijskoj vladi s HNS-om, manjinama i Bandićevim žetončićima Horvat je 2018. postao ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Izabran za potpredsjednika HDZ-a
Na stranačkim izborima izabran je za jednog od šest potpredsjednika HDZ-a, a predsjednik je Županijskog HDZ-a u Međimurju. Horvat pripada onome što se naziva desnom strujom HDZ-a, ali je bio jedan od onih koji su bez problema podržali ratifikaciju Istanbulske konvencije, što je svojedobno izazvalo podjele u stranci.
Horvat je u međuvremenu uvježbao i svoj standardni nastup pred novinarima: namrgođen, usana spuštenih prema dolje, pun sebe i uvjeren da je spletom nesretnih okolnosti primoran komunicirati s nižim bićima.
Ništa bolji nije ni kada se mora baviti problemima građana. Kada su se stanari jedne zgrade u Preradovićevoj žalili da nakon pet mjeseci čekanja nisu dobili nikakav odgovor iz njegovog ministarstva, Horvat je poručio da to nije točno. Evo kako je to objasnio: "Ako vi danas elektroničkim putem podnosite zahtjev, dobijete automatizmom generiranu poruku da je zahtjev zaprimljen."
>> Horvat: Nije istina da ljudi ne dobiju odgovor na zahtjev. Dobiju automatsku poruku
No bahatost nije mogla pokriti Horvatovu nesposobnost, koja se više puta vidjela tijekom njegovog prošlog ministarskog mandata, naročito u slučaju propasti Uljanika.
Najave od dolasku Hyundaija i Volkswagena u Hrvatsku
Više se puta blamirao i svojim najavama da ove ili one autokompanije dolaze pokretati proizvodnju u Hrvatskoj.
Godine 2018. je iz krugova bliskih Horvatu u vladi bliske medije puštena informacija da automobilski gigant Hyundai otvara tvornicu u Hrvatskoj. Istina je bila da su iz Horvatovog ministarstva pozvali pet giganta automobilske industrije da izgrade pogon u Hrvatskoj, a da su onda istrčali s informacijom da Hyundai dolazi u Hrvatsku bez potvrde iz te kompanije.
Odgovarajući tada na upit novinara je li točna informacija da Hyundai dolazi u Varaždin, Horvat je odgovorio da u tom trenutku nema još nikakve potvrdne informacije da bilo koja respektabilna autoindustrija dolazi u Hrvatsku, ali da je pozvao četiri, odnosno pet ključnih aktera u autoindustriji te da je Hyundai među njima.
Godinu dana kasnije u Poslovnom dnevniku prenesena je izjava Horvata s HUP-ove konferencije: "Sutra počinju razgovori s Angelom Merkel o tome da VW realizira svoju investiciju u Hrvatskoj, a vlada je sastavila ponudu za VW te pronašla tri lokacije na kojima postoji spremnih milijun kvadrata zemljišta i svi drugi uvjeti, a traženo je 40 parametara da se ta investicija ostvari."
Horvat se sljedećeg jutra pokušao izvući te je rekao da nije davao konkretne izjave o dolasku VW-a u Hrvatsku. "U ovom trenutku razgovarati o VW-u je puno, puno preuranjeno, svjesni činjenice da je VW privatna kompanija i o investiciji ne odlučuje Merkel, nego menadžment", rekao je.
Do danas ni Hyundai i Volkswagen nisu otvorili tvornice u Hrvatskoj unatoč Horvatovim probnim balonima.
Ostat će zapamćen, ali ne po postignućima
Nakon parlamentarnih izbora Plenković ga zadržava u vladi, ovaj put na poziciji ministra prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine.
Kao i u prethodnom resoru, Horvat još nije pokazao zašto zaslužuje biti ministar, osim što je član HDZ-a i pripadnik desne struje stranke koju nekako treba umiroviti, pa su i neki njeni kadrovi u vladi.
Sada definitivno može računati i na to da će ostati zapamćen. Ne doduše po svojim postignućima, već po tome kako kao ministar graditeljstva nije bio u stanju pravodobno pokrenuti obnovu Zagreba i Banije nakon razornih potresa.
U tom se smislu čak može reći da je jedan od konzekventnijih HDZ-ovih ministara: kada Baniju posve napuste ljudi i kada se taj dio Hrvatske pretvori u još jednu pustoš, svi će znati da je ključnu ulogu u tome svojom bahatošću i nesposobnošću odigrao Darko Horvat.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati