Tko to još gleda središnji Dnevnik HTV-a?
UREDNIČKA metla Hloverke Novak Srzić u Informativnom programu HTV-a čini se da je u posljednje vrijeme pomela ne samo neke od glavnih novinarskih zvijezda s Prisavlja, nego i dobar dio gledatelja koji se, prema podacima o gledanosti kojima raspolaže Index, sve više odriču gledanja informativnih programa hrvatske dalekovidnice.
Sapunice daleko ispred svih
Nekada neprikosnoveni središnji Dnevnik HTV-a, prema najnovijim podacima o gledanosti u ciljnoj skupini od 18 do 49 godina, u posljednje vrijeme šišaju ne samo iz konkurentne Nove TV, gdje su većinom i otišli bivši kadrovi, nego ih stiže i informativa RTL-a. U ukupnoj gledanosti, konkurencija do jučer neprikosnovenom Dnevniku, doslovno "dahće" za vratom.
Omiljena poštapalica na kraju Dnevnika "gledajte nas i sutra u najgledanijih 30 minuta", odavno je tako postala samo -"poštapalica". Štoviše, pozdrav s Prisavlja o "najgledanijih 30 minuta" mogao bi prema Zakonu o zaštiti potrošača postati i utuživ jer ih po ukupnoj gledanosti, a da ne govorimo o ciljnoj skupini od 18 do 49 godina, uvelike šišaju sapunice od kojih neke imaju ukupnu gledanost i preko 60 posto!
Od 18 do 49 godina gotovo nitko ne gleda Dnevnik
Prema podacima koje posjeduje Index, Dnevnik HTV-a u posljednje vrijeme pokazuje trend pada gledanosti. Štoviše, Nova TV izdala je danas i priopćenje prema kojem su, primjerice jučer bili najgledanija informativna emisija na ciljnoj skupini 18 do 49 sy 11,7 posto gledanosti. Ostvarivši udio u gledanosti od 41,9 posto prešišali su informativnu konkurenciju.
Prema istim podacima ispred Hloverkina Dnevnika, koji je nedavno ušminkan za basnoslovnu svotu novca, su i RTL-ovci koji imaju u istoj ciljnoj skupini 9,7 posto, što je opet više od HTV-a koji je primjerice jučer imao svega 7,7 posto. Inače skupina od 18 do 49 godina često se naziva i "marketinška" jer se oglašivači ravnaju po toj skupini.
Nema uzbune na Prisavlju
Svakako treba naglasiti kako je od informative, gledajući ukupnu gledanost, odnosno sve dobne skupine, ipak i dalje neprikosnoven Dnevnik sa 41 posto, ali svakim danom ta je razlika sve manja jer su i Dnevnik Nove TV kao i onaj RTL-ov stigli na svega 37 posto.
No, činjenica kako HTV-ov Dnevnik unatoč šminkanju gubi dah pred konkurencijom još uvijek nije znak za uzbunu na Prisavlju. Štoviše, glasnogovornik HTV-a Janoš Roemer smatra kako su brojke o gledanosti sporne, a Dnevnik je i dalje neprikosnoven. Argument Roemera kada se govori o konkurenciji upravo je ukupna gledanost, dok priznaje samo privremeni poraz kada je riječ o ciljnoj skupini od 18 do 49 godina.
HRT: Hvale se radi reklame
"Dakako, razumijemo potrebu druge televizije da se radi svoje reklame uvijek pohvali kad iznimno i u ograničenoj ciljnoj skupini (a ponavljam: to nije ciljna skupina HRT-ovih programa – mi radimo program i za mlađe od 18 i za starije od 49 godina) neka informativna emisija bude gledanija od HTV-ove, ali na temelju jednog podatka ne mogu se donositi opći zaključci", rekao nam je Roemer u pismenom odgovoru te za dodatni argument izvukao i činjenicu kako je na ovogodišnjem Festivalu tržišnog komuniciranja FESTO nagrada MEDIA PRIX (koja se dodjeljuje najgledanijim emisijama) u osam od deset kategorija dodijeljena upravo HTV-u.
"Tako su nagrade otišle i u kategoriji 'Dnevnik i emisije vijesti'. Dakle, HTV-u, a ne Novoj TV. Istina, nagrade se odnose na 2008. godinu, ali u ovom kontekstu je to irelevantno jer se opći sud o tome da je neka emisija 'umnogo gledanija' ne može donositi na temelju neke eventualne akutne oscilacije", kaže Roemer tvrdeći i dalje kako HTV-ov Dnevnik ostaje neprikosnoven.
Čudni kriteriji Vladine televizije
No, činjenica je kako HTV "pada" gotovo svaki puta kada su u pitanju veliki "događaji". Tako je bio slučaj u izbornoj noći prvog izbornog kruga lokalnih izbora kada su ih gotovo sustigli iz konkurentske Nove i RTL-a. Podsjetimo, koncept s Prisavlja bio je maratonska emisija Otvorenog koja je vrvjela biserima Dijane Čuljak Šelebaj i Mislava Togonala. Drugi krug izbora HTV-ovci bi možda i najradije zaboravili jer se sveo na dugo čitanje izbornih rezultata i postotaka iz Državnog izbornog povjerenstva bez gotovo ikakve analize rezultata.
Takvom HTV-u, koji skida s programa već snimljene priloge o umirovljenici koja tuži premijera Ivu Sanadera za duševne boli jer je riječ o "predizbornoj kampanji", a u isto vrijeme u subotu za vrijeme predizborne šutnje emitira govor ministra Božidara Kalmete, sve više dolazi na naplatu odnos prema gledateljima.
Er-te-elizacija u Hrvata i kopipejst
S druge strane ni konkurencija nije bajna. Dnevnik Nove TV na meti je mnogih kritika novinarskih kolega, jer se nikada ne pozivaju na izvore, a mnogi prepoznaju u njihovih izvješćima svoje "rečenice" i "priče" koje se predstavlja Novinim ekskluzivama. RTL pak se sasvim odredio ležernim vijestima koje su miljama daleko od bilo kakve pretencioznosti, pa se sve više može čuti pojam o "Er-te-elizaciji Hrvatske". No, to je već sasvim druga priča.
I. Ćimić
Screenshot: HTV
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati