Turistička zajednica HDZ-ove županije dala HDZ-ovki 20.000 kn za skup influencera
MEĐUNARODNI skup influencera koji je organizirala Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, zahvaljujući kojem su u Dalmaciji konačno imali prilike boraviti i brojni influenceri iz Dalmacije, koštao je više nego što nam je donedavni direktor TZ-a Joško Stella rekao. No, to nije sve.
Turistička zajednica HDZ-ove županije, čiji je predsjednik HDZ-ov župan Blaženko Boban, bez natječaja je angažirala stranačku kolegicu Maju Zlokić i platila joj 20.000 kuna za pomoć u organizaciji trodnevnog susreta influencera.
Bez natječaja angažirali HDZ-ovku da im pomogne u organizaciji
>> Turistička zajednica dala 200.000 kuna da u Dalmaciji borave influenceri iz Dalmacije
Sklopili su posao s njenom neprofitnom udrugom. Prema podacima iz Poslovne Hrvatske, udruga je bilježila prihode od 200 do 250 tisuća kuna godišnje, a bavi se organizacijom evenata. Zlokić uz to ima i dva obrta koja obavljaju slične djelatnosti, a preko njih za županijsku turističku zajednicu organizira konferencije i pruža usluge oglašavanja.
Platili 20.000 kuna honorara
Iz Turističke zajednice su ovako objasnili angažman HDZ-ovke Zlokić na skupu influencera:
"Što se tiče organizacije projekta koji je zahvaljujući velikoj popratnoj zanimaciji određenih portala pobrao veliku medijsku pozornost, Turistička zajednica je za organizaciju istog angažirala udrugu Dalmatia Event kao su organizatora s pripadajućim honorarom od ukupno 20.000,00 kuna. Udruga Dalmatia Event je angažirana kao su organizator kongresa", navela je službenica za informiranje Maja Franetović u ime TZ-a.
Predsjednica udruge Maja Zlokić pojavljuje se u priopćenjima susreta influencera gdje na fotografijama pozira s Joškom Stellom, a u tekstovima se objašnjava da su oni organizatori.
Troškovi su zapravo veći nego što nam je bivši direktor TZ-a tvrdio
Neobično je da su troškovi skupa influencera porasli nakon što je događanje završilo.
Kad smo prije mjesec dana počeli istraživati o ovoj temi, zatražili smo informaciju koliki je ukupni trošak manifestacije i dobili iznos od 208.745 kuna. I tada smo dosta dugo čekali na odgovor jer, kako nam je bilo rečeno, nisu nam htjeli poslati tu brojku dok ne budu svi računi na jednom mjestu. I onda kad su sve imali, dobili smo konačan podatak.
Nakon toga smo zahtijevali da nam se dostavi detaljan popis na što je sve novac utrošen, a ne samo ukupna brojka. Taj smo odgovor čekali 25 dana. Podatke smo zatražili 20. lipnja, a dobili smo ih 14. srpnja. Sad kad sve imamo, ispostavilo se da je ukupan trošak 278.162,03 kune, odnosno za 78.162,03 kune veći nego što nam je tadašnji ravnatelj TZ-a Joško Stella u prvom odgovoru potpisao.
Ukupni trošak trodnevnog susreta je 278.162,03 kuna
Upitali smo TZ kako je nastala ta razlika. Kako se ukupni trošak odjednom povećao?
"Što se tiče razlike u iznosu koja je nastala prilikom ustupanja detaljnih podataka o ukupnom trošku i onog podatka kojeg ste dobili prilikom prvog upita, radi se o razlici u PDV-u i pristiglim fakturama koje su u međuvremenu isporučene, a u danom trenutku nisu bile proknjižene. Znači bruto iznos je 278.162,03 kuna", odgovorili su iz TZ-a.
Iako je u priopćenjima TZ-a pisalo da je sudionika susreta bilo 30, u prethodnim člancima smo pobrojali da ih je bilo ne više od 18, a od toga najmanje 15 iz Hrvatske, a 11 baš iz Dalmacije, uglavnom iz Splita. Tu žive. Iz TZ-a su objavljivali da su influenceri u Dalmaciji boravili pet dana, a sam projekt je trajao od 1. do 3. lipnja. Ti podaci su zanimljivi ako gledamo koliko je potrošeno na boravak sudionika skupa.
18 ljudi, tri dana, 70 tisuća kuna na smještaj
Ukupno je na smještaj influencera potrošeno 69.284,89 kuna, i to 32.852,89 kod tvrtke Plavi safir i 36.432,00 kod tvrtke Adriatic Travel. Influenceri su spavali u luksuznim hotelima na Hvaru i u Splitu. U Splitu su odsjeli u hotelu Amphora, a na Hvaru u hotelu Amfora.
Druga najveća stavka su honorari. Na njih je potrošeno 84.553,17 kuna. Od toga najviše tvrtki Manijak u vlasništvu Elle Dvornik Pearce, kojoj je isplaćeno 56.250 kuna.
Obrtu u vlasništvu Gorana Jovića isplaćeno je 25.000 kuna, a neimenovanom voditelju na ugovor o djelu isplaćeno je 3303,17 kuna. Dodajmo podatak da su Ella Dvornik Pearce i Goran Jović zapravo imali najveću bazu pratitelja na društvenim mrežama, a uz to je Jović napravio mnoštvo foto i videomaterijala brojnim sudionicima, čime su se poneki pohvalili na Instagramu.
Influenceri su spavali u finim hotelima
Za druge troškove organizacije potrošeno je još 65.000,72 kune, u što spada pomoć u organizaciji koju je udruga HDZ-ovke naplatila 20.000 kuna.
Obrt za savjetovanje u poslovanju Slow Show dobio je 12.200 kuna. Ponovo se pojavljuje tvrtka Plavi safir kojoj su isplaćene 21.730,72 kune, zatim Pjaca Rosa s 1820 kuna i Quintana komunikacije, društvo za odnose s javnošću sa 7500 kuna.
Za transfere je potrošeno još 31.208,75 kuna. Šego uslužni obrt dobiva 21.837 kuna, prijevoznički obrt Valiž 1250 kuna, tvrtka Rental 6121,75 kuna, a na katamaran je, kažu, iz blagajne otišlo ravno 2000 kuna.
>>Turistička zajednica lažirala listu influencera: Ubacili kuharicu i novinarku
Na popis influencera dodavali ljude koji tamo nisu bili
Joško Stella, koji stoji iza organizacije ovog skupa, bio je direktor Turističke zajednice od 2012. godine do 30. lipnja 2022. godine.
Ako ste pratili ranije članke na ovu temu, onda vam nije promaknulo da je TZ, u odgovoru koji je također potpisao Joško Stella, na popis sudionika skupa dodao jednu osobu koja tamo uopće nije bila i drugu osobu koja je radila kao kuharica na događanju i spremala catering za sudionike, a imala je više pratitelja na Instagramu od nekih koji su zapravo sudjelovali kao influenceri.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati