U Hrvatskoj se traži 58 posto više radnika nego lani
Foto:123RF
INDEKS slobodnih radnih mjesta OVI u travnju je porastao na mjesečnoj i godišnjoj razini, a približavanje turističke sezone vidljivo je iz rasta potražnje za zanimanjima u uslužnom sektoru, poput kuhara, konobara i prodavača za kojima je potražnja na godišnjoj razini porasla za više od 50 posto, objavio je u ponedjeljak Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).
"OVI je u travnju 2018. zabilježio rast od 57,6 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, što upućuje na snažan porast potražnje za radom na godišnjoj razini", ističe se u priopćenju EIZ-a.
Isti zaključak, kako se dodaje, nude i desezonirane vrijednosti indeksa u odnosu na prethodni mjesec, jer je sezonski prilagođeni indeks u travnju porastao za 7,7 posto, što je četvrti najveći porast u posljednjih 12 mjeseci.
Pozitivna kretanja vidljiva u cijeloj Hrvatskoj
"Ova pozitivna kretanja, koja dolaze kao najava turističke sezone, vidljiva su u cijeloj Hrvatskoj. Najava uspješnije sezone vidljiva je iz porasta potražnje za zanimanjima u uslužnom sektoru, poput kuhara, konobara i prodavača, za kojima je potražnja u odnosu na travanj 2017. godine porasla redom za više od 50 posto", ističu analitičari EIZ-a.
U kontekstu vrste ugovora uz koju se veže potražnja za radom, najveći porast opažen je u studentskim i sezonskim ugovorima koji su porasli u odnosu na travanj prošle godine za 82,7 posto, zatim slijede ugovori na određeno i neodređeno s porastom od 62,1 i 47,4 posto, dok je broj slobodnih radnih mjesta vezanih za stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa porastao za 30,7 posto u odnosu na travanj 2017. godine, navodi se u objavi EIZ-a.
OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati