Uber dobio konkurenciju? Startup Juno ima jedinstvenu strategiju
Foto: FAH, Juno
STARTUP tvrtka Juno novi je igrač na tržištu, koji je razvio zanimljivu strategiju kojom će pokušati napasti Uber.
Naime, Juno planira uzimati mnogo manju proviziju za prijevoz, tek deset posto. Za usporedbu, Uberova provizija iznosi između 20 i 25 posto. Ipak, Juno ne planira krenuti u borbu s Uberom tako što će nuditi niže cijene, već će cijene prijevoza biti u rangu s konkurentima.
Juno se od ostalih servisa razlikuje po tome što njegovi suosnivači na kvartalnoj bazi namjeravaju izdavati dionice tvrtke vozačima, koji na taj način stječu suvlasništvo u kompaniji. Do 2026. vozači će u svojem vlasništvu imati 50 posto kompanije, drugim riječima, bit će ravnopravni partneri sa suosnivačima firme i profitirat će kada se kompanija proda ili izađe na burzu.
"Na kraju dana, ljudi se žele voziti sa sretnim vozačima, a vozači u Junu su sretniji", rekao je suosnivač tvrtke Talmon Marco za CNN Money.
Junovi vozači bit će probrani - prvotno će zapošljavati samo vozače koji već imaju iskustvo u ovakvoj vrsti posla, a uvjet za zapošljavanje je taj da su na Uberu ili sličnim servisima ocijenjeni s minimalnom ocjenom od 4.7. Pritom ne inzistiraju da njihovi vozači rade isključivo s Junom. Aplikacija će u rad biti puštena u ožujku u New Yorku, a suosnivači kažu da im se dosad već prijavilo na tisuće vozača.
Američko – izraelskom biznismenu Talmonu Marcu Juno nije prva aplikacija. U 2010. godini Marco je s partnerom Igorom Magazinnikom pokrenuo Viber, aplikaciju za besplatne pozive, razmjenu poruka i fotografija, a prije toga su osnovali iMesh, platformu za peer-to-peer dijeljenje audio i video sadržaja. Viber je početkom 2014. prodan japanskoj firmu Rakuten za 900 milijuna dolara.
Osim Ubera i Lyfta, na tržištu postoji još niz kompanija, no osnivači Juna za to ne brinu.
Marco tvrdi da to što su relativno kasno ušli u ovaj biznis (sedam godina nakon Ubera) ne znači da je igra gotova.
"Ljudi su mislili da je tržište prezasićeno kada je Google izbacio svoju tražilicu. Slično su mislili ljudi koji su imali profil na MySpaceu kada se pojavio Facebook. Postoje određeni prednosti u tome da se kasnije uključite u utrku. Možete učiti na greškama drugih", kaže Marco.
Juno će se definitivno razlikovati od ostalih i po još jednoj stvari - najavili su suradnju s regulatornim tijelima za usluge taksi prijevoza. Marco tvrdi - oni s regulatorima nemaju problema.
Što se tiče Ubera, Juno se nije mogao pojaviti u gorem trenutku. Kompanija je pod velikim opterećenjem niza sudskih sporova, u Kini gube milijarde dolara godišnje jer im tamo velike probleme zadaje Didi Kuaidi, najveći tamnošnji pružatelj taksi usluga koji uživa potporu kineskih tech giganta Alibabe i Tencenta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati