Uber ili Lyft – tko će prvi ponuditi svoje dionice?
TVRTKA za pružanje usluge vožnje na zahtjev Lyft Inc planira u ožujku pokrenuti turneju na kojoj će predstaviti planove za inicijalnu javnu ponudu (IPO), čime bi postala prva američka prijevoznička tvrtka koja će debitirati na burzi, doznaje Reuters od više izvora upućenih u tu temu.
Lyftov najveći rival Uber Technologies Inc treba još nekoliko tjedana pripreme kako bi započeo svoj IPO, kažu ti izvori.
U slučaju da oba IPO-a budu provedena s dovoljnim vremenskim razmakom, to bi Lyftu moglo omogućiti da 'proda svoju priču' ulagačima bez opasnosti da ga zasjeni Uber, piše Reuters.
Očekuje se da će IPO Lyfta dosegnuti vrijednost između 20 i 25 milijardi dolara. Izvori dodaju da će turneja, koja bi trebala započeti 18. ožujka, trajati oko dva tjedna. Ti planovi, međutim, i dalje su podložni promjenama i tržišnim uvjetima.
Obje bez komentara
I Lyft i Uber su odbili dati komentar.
Bankari koji pripremaju IPO Ubera procjenjuju da bi njegova vrijednost mogla iznositi 120 milijardi dolara.
Uber djeluje u otprilike 70 zemalja, a posluje u sektorima prijevoza tereta, autonomne vožnje, dostave hrane, zračnih taksija i istraživanja umjetne inteligencije. Lyft je, s druge strane, dostupan samo u SAD-u i Kanadi te je ostao čvrsto usmjeren svojoj glavnoj djelatnosti – usluzi pružanja vožnje.
Lyft je imao koristi od niza skandala koji su 2017. godine potresli Uber, a koji su uključivali optužbe o seksualnom uznemiravanju njegovih zaposlenica, prisilnu ostavku glavnog izvršnog direktora i optužbe za korištenje nedopuštenih softvera za obmanjivanje regulatora. Uberov negativan publicitet pomogao je Lyftu da privuče nove vozače i korisnike bez ulaganja u marketing.
Uberov prihod za cijelu prošlu godinu iznosio je 11,3 milijarde dolara, što je 43 posto više u odnosu na 2017. godinu. Njegovi gubici prije poreza, amortizacije i ostalih troškova iznosili su 1,8 milijardi dolara, što je poboljšanje u odnosu na gubitak zabilježen u 2017. godini, a koji je iznosio 2,2 milijardi dolara.
S obzirom na to da i Uber i Lyft i dalje posluju s gubitkom, ulagači će biti usredotočeni na njihov rast i potencijal za profitabilnost u budućnosti.