Uskoro se otvara novi nadvožnjak u Genovi, manje od dvije godine nakon teške nesreće
DVIJE godine nakon što se urušio dio nadvožnjaka na autocesti kod Genove, pri čemu je poginulo 43 ljudi, na istom se mjestu otvara novi, jedan kilometar dug most.
Novi nadvožnjak djelo je poznatog arhitekta Renza Pianoa i zamijenit će stari nadvožnjak Morandi, službenog imena Viadotto Polcevera, koji se urušio 14. kolovoza 2018. To je jedna od najtežih civilnih nesreća u Italiji u posljednjih nekoliko desetljeća.
Premijer Giuseppe Conte, koji će nazočiti inauguraciji novog vijadukta Genova-San Giorgio prije nego što se otvori za promet za tjedan dana, kazao je da će biti "simbol nove Italije koja se ponovo uzdiže".
U razgovoru za Corrierea della Sera Piano je kazao da je osmislio most i njegove eliptične, 40 metara visoke stupove, kao brod koji hvata svijetlo Mediterana i uklapa se u karakter lučkog grada.
Istraga još u tijeku
Slavljeničko raspoloženje dolazi nakon duge i još uvijek nedovršene istrage o samoj nesreći koja je pokazala koliko je privatni koncesionar Autostrade per l'Italia, koji kontrolira obitelj Benetton, loše održavao vijadukt.
Istraga se i dalje vodi i njome su obuhvaćeni dužnosnici Autostrade, podružnice infrastrukturne grupacije Atlantia, i ministar prometa.
Gradonačelnik Genove Marco Bucci je kazao da istovremeno osjeća žaljenje zbog svega što se desilo i ponos zbog posla koji je učinjen.
"Radili smo i pokazali talijansku izvrsnost", kazao je Bucci.
Uz ljudske žrtve, urušavanje nadvožnjaka zadalo je i veliki ekonomski udarac Genovi. Zbog gubitka prihoda i dodatnih troškova grad je svaki dan gubio oko šest milijuna eura.
Zgrožena apokaliptičkim scenama, kako su spasitelji opisivali mjesto nesreće, talijanska javnost odjednom je postala svjesna činjenice da se od 2004. u zemlji srušilo 12 mostova i nadvožnjaka, usmrtivši sedam osoba.
Početkom 2015. vijadukt vrijedan 13 milijuna eura u Palermu srušio se nekoliko dana nakon otvaranja.
U većini slučajeva razlog urušavanja bilo je slabo strukturno održavanje.
Stari đenoveški most nastao je u razdoblju masovne izgradnje cesta, zgrada i škola, izniklih uz korita rijeka, na klizištima, uz litice, na visokorizičnim hidrogeološkim i seizmičkim područjima, u blizini teške infrastrukture, često sa slabim i jeftinim materijalom zbog profita jer je stvar u ruke uzimala mafija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati