Više ne možete znati kakva je gledanost televizija, evo i zašto
AGENCIJA za elektroničke medije u suradnji s AGB Nielsenom, specijaliziranom agencijom za istraživanje gledanosti televizije, svakog je mjeseca predstavljala analize gledanosti televizije u Hrvatskoj koje je objavljivala na svojim službenim stranicama. Bio je to jedan od najobjektivnijih pokazatelja gledanosti. Mjesečni rezultati gledanosti, koji bi bili objavljivani u medijima, obično bi bili povod za kritiku javne televizije, a s obzirom na to da su HTV-ovi programi pokazivali tendencije pada gledanosti.
Sada na javnoj televiziji napokon mogu odahnuti.
Ukinuli gledanost jer žele sve imati
Naime, Agencija je u rujnu ove godine odlučila prekinuti praksu objavljivanja rezultata gledanosti. Razlog zašto su poništili natječaj za mjerenje gledanosti pomalo je bizaran, a ne spominje se eventualni pritisak ili prijedlog HTV-a.
"Napravili smo opsežnu analizu medijskog tržišta zbog novonastalih okolnosti. U razgovoru s nakladnicima, posebno lokalne i regionalne razine, uočena je potreba za drugačijim pristupom. Agencija za elektroničke medije je, prateći trendove na medijskom tržištu, zaključila da je potrebno u mjerenja uključiti ne samo nakladnike koji imaju koncesiju već i sve nakladnike i pružatelje medijskih usluga koje nadzire. Da bismo predočili što precizniju sliku stanja, nastojat ćemo u mjerenja uključiti pružatelje medijskih usluga koji distribuiraju sadržaj putem IPTV, kabelskih operatora, kroz platforme OTT-a, Interneta, videoteka na zahtjev ili usluga sadržaja na zahtjev s ili bez pretplatničkog odnosa", stoji u odgovoru koji smo dobili od ove državne agencije.
Poništili odluku o natječaju
Naime, kažu nam kako žele javnosti pružiti najširu moguću sliku stanja na medijskom tržištu, a kako to misle napraviti i kada, nije poznato. U Agenciji nam tako kažu kako nije bilo penala zbog prekida ugovora jer je ugovor vrijedio do zaključno rujna 2018. godine, a od tada do danas već su raspisali jedan natječaj koji je u međuvremenu poništen.
"Agencija je raspisala novi javni natječaj za nabavku analize i praćenje gledanosti. Ta odluka je poništena ali niti zbog poništenja odluke o raspisu natječaja nije bilo negativnih posljedica u vidu zahtjeva za obeštećenje jer je i odluka o poništenju potvrđena kao pravilna i zakonita od strane Državne komisije za kontrolu javne nabave", stoji na kraju odgovora Agencije.
Najgledanija HTV-ova emisija bio je jedan Dnevnik u podne
Prema posljednjem mjerenju gledanosti iz rujna prošle godine najgledanija televizija bila je Nova TV s visokih 23,8 posto udjela, a mjerila se gledanost Nove TV, HTV-a 1, HTV-a 2, HTV-a 3, HTV-a 4, Dome TV, RTL 2, Rtl Kockice, Croatia Music Channela, Sportske televizije, Jabuke i Laudato TV-a, te Osječke i Z1 televizije. Na uzorku gledatelja starijih od četiri godine prvi program HTV-a bio je na drugom mjestu s 15,6 posto, RTL je imao 11,6, a slijedio je HTV 2 i Doma TV sa 6,7 i 6,4 posto udjela. Na uzorku gledatelja od 18 do 49 godina Nova TV i dalje je prva s 20 posto gledanosti, drugi je RTL s 13,7 posto, HTV 1 s tek 9,1 te Doma TV s 8,54 posto. Po gledanosti nakon 19 sati, javna televizija tek je treća.
No pregled najgledanijih emisija porazniji je za javnu televiziju s obzirom na to da je u deset najgledanijih tek jedna, deseta, ona HTV 1 i to Dnevnik u podne. Sve ostale su od Nove TV.
Sada kada još od rujna gledanosti više nema, HTV često šalje obavijesti redakcijama da je neka od njihovih emisija u određenom razdoblju najgledanija. No tako nešto sada je teško i provjeriti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati