Vlak HŽ-a kasnio skoro 2 sata, pa putnici propustili presjedanje
KAŠNJENJA su desetljećima sinonim za Hrvatske željeznice, a samo prošle godine vlakovi su kasnili 112 dana, što je oko 2600 sati. Zbog toga su se putnici često žalili da kasne na posao ili u školu, ali i da zbog kašnjenja propuste presjedanje, pa moraju tražiti drugi prijevoz u zadnji čas.
Lani su vlakovi kasnili 112 dana. "Od Zagreba do Osijeka vozila sam se sedam sati"
Upravo se to dogodilo putnicima koji su u prošlu nedjelju putovali na relaciji Villach – Vinkovci vlakom EuroCity Sava 211, koji je kasnio više od 100 minuta, zbog čega su propustili presjedanje za krajnje odredište.
Putnik: Dispečerka je odlučila da nijedna veza neće čekati
Putnici su nam rekli da su putovanje započeli u Ljubljani i da ta linija na kolodvoru u Novoj Kapeli ima planirano presjedanje za Požegu, koja je bila njihovo krajnje odredište. No tvrde da im je kondukter već na početku putovanja rekao da ih nijedna veza neće čekati.
"Kako smo već kasnili, nekoliko puta smo pokušali od djelatnika zatražiti informaciju o vezi vlaka u Novoj Kapeli jer nam je kondukter odmah na početku rekao da je dispečerka odlučila da nijedna veza neće čekati.
Prema mom višegodišnjem iskustvu s putovanjima nekoliko puta mjesečno na navedenoj relaciji, veza je svaki put čekala unatoč kašnjenju, koje je ponekad bilo i dulje, pa nam nije bilo jasno čemu takvi skoro prijeteći tonovi djelatnika HŽPP-a od ulaska vlaka u Hrvatsku i u nastavku putovanja od Zagreba prema Slavoniji", prepričao nam je putnik koji je uložio žalbu zbog navedenog događaja.
"Vikali su 'ne ulazite u vlak'. Djeca su plakala"
Problemi su se nastavili i na peronu kolodvora u Novskoj, pričaju nam, gdje nekoliko desetaka putnika, među kojima su bili i studenti, kondukteri nisu htjeli pustiti u vlak.
"Vikali su 'ne ulazite u vlak, nema veze za Požegu i Osijek', što je poprilično uznemirilo putnike. Nekoliko studentica uspjelo je ući u vlak i bile su uplakane jer nisu znale kako će doći do krajnjeg odredišta s obzirom na to da su kondukteri uporno govorili kako neće biti presjedanja.
Pokušali smo ih pitati što nam je opcija, jer nekako moramo doći do Požege, no nisu nam ništa htjeli reći osim da nema veze za dalje i da se sami moramo snaći. Najveći kaos nastao je na kolodvoru u Novoj Kapeli kad je iz vlaka izašlo 30 putnika, od kojih je 15-ak, među kojima i mi, trebalo nastaviti putovanje vlakom za Požegu, kojeg nije bilo.
Ta djeca koja su se vozila bila su uplakana, nisu znala kako će dalje, nisu imala novca za taksi. Svi su bili šokirani zato što često putuju tom linijom i nisu očekivali da ovaj put neće biti veze.
Dok smo pola sata čekali prijatelje da dođu po nas, predložili smo studentima da ih povezemo, no njihovi roditelji nisu to dopustili, što smo i razumjeli. Mi smo otišli, a mladi su i dalje čekali na stanici iako je vani bilo samo 8 stupnjeva", ispričao nam je putnik.
HŽPP: Ispričavamo se putnicima. Zbog dužih kašnjenja nema veze
O ovom događaju kontaktirali smo i Hrvatski željeznički Putnički prijevoz kako bismo doznali zbog čega je vlak kasnio te jesu li se putnici žalili. Odgovorili su nam da su upoznati s događajem i da su zaprimili reklamaciju.
"Prije svega ispričavamo se putnicima vlaka 211. U nedjelju 27. listopada vlak 211 (Villach – Ljubljana – Zagreb GK – Vinkovci) u dolasku u Zagreb Glavni kolodvor kasnio je oko 110 minuta zbog izvanrednog zatvora pruge na području Slovenije. U kolodvor Vinkovci vlak je stigao uz 106 minuta kašnjenja.
Zbog duljeg kašnjenja vlaka 211 nije bilo moguće ostvariti veze s vlakovima 6328 (Strizivojna Vrpolje – Osijek), 6619 (Nova Kapela-Batrina – Požega), 2613 (Vinkovci – Županja) i 2614 (Vinkovci – Osijek). O navedenom kondukter je obavijestio putnike od kojih je većina organizirala vlastiti prijevoz", kazali su nam iz HŽPP-a.
Iako su nam putnici rekli da vlak na ovoj relaciji gotovo uvijek kasni, ponekad i više od 100 minuta, ali se veza dosad uvijek uspostavljala, iz HŽPP su to demantirali i kazali da se zbog duljih kašnjenja vlaka ne može ostvariti veza:
"U slučaju većih kašnjenja poput navedenog, otkazuju se veze s drugim vlakovima. U ovom slučaju propisano čekanje vlaka 6328 na dolazak vlaka 211 je 30 min, vlaka 6619 na dolazak vlaka 211 je 5 min, vlaka 2613 na dolazak vlaka 211 je 15 min, a vlaka 2614 na dolazak vlaka 211 je 15 min."
Putnica: Da nije tragično, bilo bi komično
Prema tome, 15 putnika koji su trebali presjedati u Novoj Kapeli imalo je mogućnost kašnjenja od samo 5 minuta kako bi stigli na vlak za Požegu. Jednoj od putnica to je, kaže, u najmanju ruku smiješno.
"Ovo nije prvi put da putujem na toj relaciji i uvijek kasnimo. Mislim da to kašnjenje nikad nije bilo ni blizu 5 minuta, već puno više. Svi znamo kako funkcionira naš željeznički prijevoz i da nam vlakovi znaju kasniti satima. Stoga mi je smiješno kako mogu izjaviti da se tolerira kašnjenje od 5 minuta. Prema tome ova linija nikada ne bi imala uspostavljenu vezu i ne bi imalo smisla njezino postojanje. Da nije tragično, bilo bi komično", smatra putnica.
Upitali smo HŽPP koja su prava putnika i što su u ovom slučaju mogli poduzeti. Kratko su nam kazali:
"Putnici ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje u visini od 50% cijene karte. Zahtjev za ostvarivanje navedenog prava putnici mogu preuzeti online na https://www.hzpp.hr/prava-putnika u dijelu Naknada za kašnjenje ili na blagajnama. Zahtjev putnici mogu poslati poštom ili na e-mail reklamacije@hzpp.hr."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati