Za razliku od "običnih" građana, Kerum dužan 20 tisuća kuna za pričuvu
Tekst: Ž.S.
Foto: Jakov Prkić / Cropix
SVIJEST Splićana o plaćanju pričuve poboljšala se tijekom godina, o čemu svjedoče i visoki postoci njezine naplate kod dvojice najvećih upravitelja zgrada u Splitu: "Stanouprave", čiji postotak naplate stanova iznosi 89 posto, i "Tehnoplasta", gdje je naplata 93 posto. No, kako prenosi Slobodna Dalmacija, poslovni prostori ponešto zaostaju za stanovima, pa su kod oba upravitelja u ovoj kategoriji zabilježeni isti rezultati - postotak naplate pričuve iznosi 85 posto.
Umirovljenici najredovitiji
Fizičke osobe redovitije plaćaju od pravnih, i to posebno umirovljenici i oni slabijeg imovinskog stanja, koji su najredovitiji platiše, dok tvrtke i imućniji građani često kasne s plaćanjem. Problem su, čini se, i zgrade pod prisilnom upravom, koje se nisu uspjele dogovoriti oko izbora predstavnika suvlasnika, pa grad njima po zakonu upravlja preko nadzornog referenta.
"Ne posluju li uredno, pravne osobe kasne s plaćanjem pričuve, a dug je, primjerice, jednoj tvrtki narastao i na sto tisuća kuna za nekoliko prostora", objasnio je Jakša Radnić, direktor splitske "Stanouprave", inače drugog upravitelja u gradskom vlasništvu u državi, odmah iza "Zagrebačkog holdinga".
Porast kredita
Sudeći po rezultatima, kriza očito nije smanjila naplatu, ali je zato u porastu broj zgrada koje uzimaju kredite za značajnije zahvate. Prošle je godine tako ova gradska tvrtka imala oko pola milijuna kredita. Osim promjene razmišljanja stanara, boljoj naplati pridonijela je i praksa provođenja ovrha, koje su se pokazale učinkovitim sredstvom plaćanja nepodmirenih dugovanja. Prema riječima upravitelja, prošle ih je godine poslao četristotinjak.
Slična je situacija i u "Tehnoplastu", gdje se za poslovne prostore kasni s plaćanjem po nekoliko mjeseci. Međutim, i oni isti problem rješavaju ovrhama. Zanimljivo je da je jedan od njihovih dužnika i Kerumova trgovina koja je dužna oko 20 tisuća kuna.
"Od početka godine poslali smo oko 200 ovrha. Prvo šaljemo opomenu, pa opomenu pred tužbu, a poslovnim subjektima i ovrhu na znanje, prije nego se provede", objasnio je Denis Pulić, tehnički direktor "Tehnoplasta".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati