Zuckerberg najavio velike promjene na Facebooku: Manje vijesti i oglasa, više razgovora
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Getty Images
OSNIVAČ Facebooka Mark Zuckerberg najavio je velike promjene u news feedu ove društvene mreže, prema kojima će objave tvrtki, brendova i medija postati manje, a osobne objave više zastupljene.
Sadržaj koji potiče razgovor između članova obitelji i prijatelja na Facebooku novim će algoritmom dobiti prioritet, dok će organizacije vjerojatno osjetiti pad popularnosti kao rezultat ovih promjena, istaknuo je Zuckerberg u svojoj najavi koju je objavio upravo na Facebooku.
Do promjena u news feedu doći će u sljedećih nekoliko tjedana, ali to će biti samo prva faza velikih promjena u najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu koja ima više od 2 milijarde korisnika.
Laura Hazard Owen sa Sveučilišta Harvard komentirala je novi zaokret u funkcioniranju Facebooka za BBC News: "To će dosta utjecati na izdavače, vidjet ćemo mnogo manje vijesti koje organski iskaču u vašim news feedovima." Međutim, Owen upozorava kako bi posljedica mogla biti to da "najkontroverznije stvari", koje generiraju užarene rasprave, postanu najzastupljenije - ili jednostavno sadržaj iz Facebook grupa gdje korisnici razgovaraju o specifičnim temama.
Zuckerbergovu objavu prenosimo u cijelosti:
"Javni sadržaj zagušuje osobne trenutke"
“Jedan od naših područja fokusa u 2018. je da osiguramo da je vrijeme provedeno na Facebooku vrijeme koje je dobro provedeno.
Izgradili smo Facebook kako bismo pomogli ljudima da ostanu povezani i kako bismo nas zbližili s ljudima koji su nam bitni. Zato smo uvijek stavljali prijatelje i obitelj u jezgru tog iskustva. Istraživanje pokazuje da jačanje naših odnosa jača našu dobrobit i sreću.
Ali u posljednje vrijeme dobili smo povratne informacije od naše zajednice da javni sadržaj - objave tvrtki, brendova i medija - zagušuje osobne trenutke koji nas vode da se više povežemo jedni s drugima.
Lako je razumjeti kako smo došli do toga. Video i drugi javni sadržaji eksplodirali su na Facebooku u zadnjih par godina. Otkad ima više javnog sadržaja nego objava prijatelja i obitelji, ravnoteža onoga što je u news feedu prebacila se s najvažnije stvari koju Facebook može napraviti - pomoći nam da se povežemo jedni s drugima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Osjećamo odgovornost osigurati da naše usluge nisu samo zabavne za uporabu, nego i pozitivne za dobrobit ljudi. Stoga smo proučili ovaj trend oprezno, čitajući akademska istraživanja i provodeći vlastita istraživanja s vodećim ekspertima na sveučilištima.
Fokus na smislenim društvenim interakcijama
Istraživanje pokazuje da, kad koristimo društvene medije da se povežemo s ljudima do kojih nam je najviše stalo, to može biti pozitivno za našu dobrobit. Osjećamo se povezanijima i manje usamljenima, a to je u korelaciji s dugoročnim mjerenjima sreće i zdravlja. S druge strane, pasivno čitanje članaka i gledanje videa - čak i ako je zabavno ili informativno - nije tako dobro.
Na temelju ovoga, radimo veliku promjenu u načinu na koji gradimo Facebook. Mijenjam cilj koji sam zadao našim timovima za produkte od fokusiranja na to da vam pomognu u nalaženju relevantnog sadržaja na to da vam pomognu da imate smislenije društvene interakcije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Počeli smo raditi promjene u ovom smjeru prošle godine, ali trebat će nam mjeseci da se ovaj fokus proširi na sve naše produkte. Prve promjene koje ćete vidjeti bit će u news feedu, gdje možete očekivati da ćete vidjeti više od svojih prijatelja, obitelji i grupa.
Kako budemo donosili ove promjene, vidjet ćete manje javnog sadržaja poput objava od tvrtki, brendova i medija. A javni sadržaj koji ćete vidjeti više bit će podvrgnut istim kriterijima - trebao bi poticati smislene interakcije između ljudi.
Zuckerberg prihvaća da će promjene dovesti do pada popularnosti Facebooka
Na primjer, postoji mnogo usko povezanih zajednica oko TV-serija i sportskih klubova. Vidjeli smo da su ljudi mnogo više u interakciji oko video-prijenosa uživo nego oko regularnih videa. neke vijesti pomažu započeti razgovore o bitnim temama. Ali prečesto danas, gledanje videa, čitanje vijesti ili dobivanje updatea na stranici samo je pasivno iskustvo.
Sad, želim biti jasan: radeći ove promjene, očekujem da će vrijeme koje ljudi provode na Facebooku i neka mjerila angažmana opasti. Ali isto tako očekujem da će vrijeme koje provodite na Facebooku biti vrjednije. A ako uradimo pravu stvar, vjerujem da će to također biti dobro za našu zajednicu i naš biznis na dugi rok.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U svom najboljem izdanju, Facebook je uvijek bio baziran na osobnim vezama. Fokusiranjem na međusobno zbližavanje ljudi - bilo s obitelji i prijateljima ili oko bitnih trenutaka u svijetu - možemo pomoći osigurati da vrijeme na Facebooku bude dobro provedeno vrijeme”, zaključuje Zuckerberg.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati