Ferrari FF: Čudo neviđeno

TALIJANSKI je proizvođač sportskih automobila predstavio svoj prvi produkcijski model s pogonom na sva četiri kotača, a koji osim uloge nasljednika 612-ice ima cilj privući neke nove kupce koji traže više praktičnosti. Navodno takvi postoje.

Radi se o GT-u sa sprijeda smještenim motorom u kojega će se moći smjestiti četvoro putnika, baš kao što samo ime govori (Four). FF će široj javnosti biti predstavljen na ženevskom auto salonu ovog proljeća te se nedugo zatim naći i u prodaji. Za izgled automobila su najzaslužniji Pininfarina i Ferrarijev šef dizajna Flavio Manzoni. Dimenzijama je gotovo identičan modelu 612, osim što je 30 mm viši. Najveću razliku čini zapremina prtljažnika od 450 l, odnosno 800 l kada se preklopi stražnja klupa. Ponavljamo, nekima je to navodno bitno.

Novi Ferrari se temelji na novoj platformi s duljim međuosovinskim razmakom, a tu su i neovisni ovjes s posljednjom generacijom magnetski prilagodljivih ovjesa kao i standardne carbon-ceramic Brembo kočnice.

Pogon na sva četiri kotača je prema navodima proizvođača oko 50% lakši nego kod konkurencije čime je rast mase zadržan u prihvatljivim granicama. Točnije, FF teži 1.795 kg, odnosno 50 kg manje od 612, a unatoč činjenici kako je opremljen tzv. on-demand pogonom na sva četiri kotača. Pogonski sklop, koji nosi oznaku 4RM (Ruote Motrici), pogon i snagu po potrebi usmjerava na prednje kotače, dok većina pogona ostaje na stražnjoj osovini.

S novim 6,25-litrenim V12 motorom je umjesto dosadašnjeg 6-stupanjskog ručnog uparen 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke. Snaga motora je 660 KS pri 8.000 o/min (+10% u odnosu na model 612), dok je okretni moment narastao na 683 Nm pri 5.000 o/min (+16%). Što se performansi tiče FF će do 100 km/h ubrzati za 3,7 sekundi (-0,4 s), dok će najveća brzina iznositi 335 km/h (+10 km/h).

Usprkos povećanju snage i momenta potrošnja novog modela je smanjena u odnosu na 612, pa tako u prosjeku FF troši oko 15 l/100 km (-5 l/100 km). Isto tako emisija ugljičnog dioksida je smanjena sa 470 na 360 g/km. Pored novog motora, mjenjača i manje mase ova se unaprjeđenja imaju zahvaliti i stop-start sustavu, sustavu regenerativnog kočenja i sl.

Unatoč rastu performansi i većoj pažnji posvećenoj smanjivanju potrošnje u Ferrariju tvrde kako će FF na cesti biti "pravi Ferrari", a ne nekakva soft verzija nedostojna znaka propetog konjića. O tome je dakako za sada prerano suditi, a odluku će ionako moći dati tek oni koji se nađu za njegovim upravljačem.

I na kraju recimo kako cijena za sada nije poznata. Do tada preporučamo posjetu službenim stranicama.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.