Foto: Mercedes
MERCEDES je nakon višemjesečnih najava konačno razotkrio novu A klasu, nedvojbeno najvažniji novitet u tekućoj godini. Stilski i tehnološki unaprijeđen, ovo je definitivno najatraktivniji kompakt koji novac može kupiti.
Četvrta generacija A klase ima jasan cilj. Poput prethodnika, ona uvodi nove korisnike u svijet Mercedesa, a posebno se obraća mlađoj klijenteli. Pritom ne želi izgubiti ni one postojeće, navike na beskompromisnu ponudu. Stoga ne treba čuditi što je Mercedes i svoj kompaktni proizvod okitio luksuzom, ali i vrhunskom tehnologijom.
"S ovom četvrtom generacijom A klase redefiniramo moderni luksuz u kompaktnoj klasi. Kako bismo to učinili, odabrali smo kombinaciju beskompromisnog dinamičnog dizajna i intuitivnog operativnog koncepta", kaže Britta Seeger, članica upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za prodaju Mercedes-Benz automobila.
Naravno, tu se prije svega misli na MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sustav predstavljen ove godine na CES-u, sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu. Upravljački sustav ima mogućnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji i mogućnosti prilagođavanja, a donosi još intuitivno glasovno upravljanje, navigaciju s tehnologijom proširene stvarnosti, te upravljanje putem dodirnih površina na zaslonu, središnjoj konzoli i upravljaču.
Malo kada smo priču o novom modelu započeli interijerom, no A klasa to definitivno zaslužuje. U kabini nove klase vlada čista avangarda, gdje kokpit čine dva zaslona dijagonale 10,25 inča, odnosno 7 inča kod osnovne izvedbe. Opcijsku ponudu čini ambijentalno osvjetljenje sa 64 boje i osvijetljenim ventilacijskim otvorima s izgledom turbine što djeluje vrlo efektno. Isto vrijedi i u pogledu ekskluzivnih detalja poput klimatizacije sjedala i Multicontour Seat paketa prednjih sjedala s funkcijom masiranja koje je potrebno doplatiti.
U usporedbi s prethodnikom nova A klasa donosi više prostora na svim razinama. Tako je u predjelu ramena plus od 9 mm sprijeda i 22 mm straga, za laktove ima do 36 mm više, a glave putnika 8 mm. Vrijedi spomenuti i prtljažnik sa zapreminom od 370 litara, što je plus od 29 litara u odnosu na treću generaciju. Dodatno, otvor je 20 cm širi, a pod prtljažnika 11.5 cm dulji.
A klasa donosi i Intelligent Drive tehnologije, pa će u određenim uvjetima voziti (polu)autonomno. U pogledu sigurnosti je bez premca, nova A klasa ima aspiracije postati najsigurnijim modelom u klasi i šire. Dovoljno je reći da preuzima pojedine sustave iz E klasa, pa i S klase.
Nova generacija znači i novu liniju motora. Novi 1.4 četiri cilindrični benzinski motor (M 282) daje do 120 KW/163 KS i 250 Nm, a opremljen je sustavom gašenja cilindara, te donosi inovacije kao što su delta oblik glave cilindara, Nanoslide i Eco-Tough premaz, filtar benzinskih čestica, novi 7G-DCT mjenjač s dvostrukom spojkom itd. Ovisno o mjenjaču, A200 prosječno troši 5,1 l/100 km (7G-DCT), odnosno 5,6 l/100 km, na 100 km/h je za 8 sekundi, a maksimalac je 225 km/h.
Dalje slijedi novi 2.0 četiri cilindrični benzinski motor (M 260), koji daje 165 kW/224 KS i 350 Nm, a raspolaže s Conicshape (tretman stijenki cilindara) i Camtronic (namještanje bregaste osovine usisnih ventila) tehnologijama. A250 prema službenim podacima troši 6.0 l/100 km, na 100 km/h je za 6,2 sekundi i postiže 250 km/h.
U ponudi dizelaša je 1.5 dizelski motor (OM 608), daje 85 KW/116 KS i 260 Nm, a dolazi s AdBlue tehnologijom, poboljšanim turbo punjačem, međuhladnjakom i smanjenom masom. A 180 d se zadovoljava s 4,1 l/100 km, na 100 km/h stiže za 10,2 sekundi, a postiže i 202 km/h.
U usporedbi s prethodnikom nova A klasa donosi 30 mm dulji međuosovinski razmak, te je povećan i trag kotača. Pridodamo li svemu poboljšani ovjes s MacPherson izvedbom sprijeda s aluminijskim poprečnim kontrolnim rukama i stražnjeg ovjesa s torzijskim stabilizatorom, jasno je kako A klasa donosi još bolji osjećaj u vožnji. Izaberete li 4MATIC pogon i snažniji motor straga je multilink ovjes. Opcijski se pak nudi aktivna kontrola tvrdoće ovjesa u kombinaciji Dynamic Select sustava.