POPIS mogućih rivala sve je veći, ali Porsche je ipak samo jedan.
Porsche je početkom mjeseca predstavio Mission X i zaprepastio svijet. Radi se o električnom hipersportašu kojim Porsche najavljuje ulazak na scenu takvih vozila, a to znači električnu (ili bar elektrificiranu) budućnost kultne marke.
Da, Mission X je "samo" koncept, ali neka vas to ne zavara. I Carrera GT je bila koncept 2000. godine, a i 918 Spyder je 2010. godine u Ženevi predstavljen kao koncept. A svi znamo kako su ovi i danas itekako posebni automobili završili u proizvodnji.
Pitanje je vrijedi li čekati Mission X i hoće li biti najbolji ili već sada kasni. Ovo su najozbiljniji rivali.
Rimac Nevera
Čim je predstavljen, mnogi su Mission X počeli uspoređivati s Rimčevom Neverom, neki naglašavajući da Rimac već surađuje s Porscheom, a neki kako je Nevera osjetno snažnija. Da, snažnija je, ali Porsche je oduvijek znao iznenaditi.
Primjerice, Mission X je s nešto preko 1500 KS slabiji, ali je masom od 1521 kg osjetno lakši od iste te Nevere. Sa specifičnom snagom od 1 KS/kg Porsche bi mogao uhvatiti presudnu premoć i na zavojima Nürburgringa, gdje želi osvojiti krunu. A to znači samo jedno – biti brži od 6:35.18, koliko ima Mercedes-AMG One.
A kad već hvalimo Porsche, spomenimo i da koristi 900-voltnu tehnologiju, što znači i dvostruko brže punjenje od Taycana. Spomenimo i da je osjetno teža Nevera nedavno snimljena na Nürburgringu, ali još uvijek nije poznato koliko može.
Lotus Evija
Lotusov električni bolid još je snažniji od Nevere. Raspolaže s čak 2000 KS. A pritom je i osjetno lakši s 1680 kg naspram Neverinih 2300 kg. Dodamo li svemu Lotusovo iskustvo, mnogi će zaključiti da će to biti daleko ozbiljniji rival Porscheu.
Tesla Roadster
Najbrži i daleko jeftiniji od svih ostalih konkurenata. Jedni problem je to što još uvijek nije u proizvodnji ni prodaji. Ovo je model na koji se čeka dulje i od Nevere. Pojavi li se, nudit će istovjetne performanse za desetinu cijene. Zvuči predobro da bi bilo istina.
Aspark Owl
Trenutno je automobil s najboljim ubrzanjem na svijetu, a i počastio se mjestom u Guinnessovoj knjizi s dva rekorda u ubrzanju. Skuplji je i od Nevere s oko 2.9 milijuna eura, ali također još uvijek ne znamo kako svladava zavoje.
Aston Martin/Ferrari/Lamborghini
Tradicionalni rivali u oktanskoj ponudi također planiraju ulazak u električne vode. Sudeći po dosadašnjim rezultatima, najdalje je došao Ferrari. Uz to, druga dva proizvođača imaju neku sasvim drugu filozofiju: Lamborghini razmišlja o električnom GT-u, a Aston Martin mogao bi lako ponuditi električni crossover.