OVU tezu potvrdila je struka, a vrijedi za električna vozila kineskog porijekla.
Stvar je vrlo jasna. Električni automobili imaju nulto zagađenje i time bi trebali osigurati čišći zrak. Pritom naravno valja imati na umu da je potrebna električna energija za njihov pogon, a ona se ne dobiva uvijek iz obnovljivih izvora. Isto vrijedi i u slučaju proizvodnje takvih vozila, a kad je Kina u pitanju, stvari postaju itekako vidljive.
Kina je odlučila postati svjetski predvodnik u razvoju i proizvodnji električnih automobila te na brojne načine potiče proizvođače i kupce da se prebace na vozila pogonjena električnom energijom. No upravo tu postoji problem jer se kineska industrija, odnosno proizvodnja električne energije, temelji na ugljenu.
"Prelazak na električna vozila ne eliminira fosilna goriva jer električna energija može dolaziti od njih, a u Kini dolazi od ugljena“, objašnjava Scott Kennedy iz CSIS-a (Center for Strategic and International Studies) u Washingtonu. "Električna vozila samo prebacuju zagađenje s jednog kraja Zemlje na drugi.“
Sveučilište u Michiganu je prošle godine objavilo studiju prema kojoj su automobili s unutrašnjim izgaranjem koji troše 7 l/100 km ekološki prihvatljiviji od kineskih električnih automobila. To je posebno vidljivo ako se u kalkulaciju uvede i ekološki aspekt proizvodnje vozila, piše Financial Times.
Isti zaključak dale su studije s Harvarda, ali i s pekinškog sveučilišta. Prema njihovim kalkulacijama, proizvodnja ekoloških vozila generira 50 posto više stakleničkih plinova u odnosu na proizvodnju klasično pogonjenih automobila.