Tezu iz naslova na prvi je pogled lako demantirati: najambiciozniji zagrebački burger barovi nikad nisu pekli više hamburgera, burgeri u Batku, najpopularnijem domaćem lancu restorana, i dalje se vrlo dobro prodaju, a ni hrvatskom McDonald’su ne ide loše. Naprotiv. Osim toga, vrlo je vjerojatno da će zagrebački Burger Festival usprkos gotovo istoj postavi kao lani privući veoma brojnu publiku.
Na drugi pogled, međutim, lako se vidi da burgeri izlaze uz trenda. Evo zašto. U centru Zagreba, najvećem restoranskom tržištu u Hrvatskoj, godinama se nije otvorio nijedan ozbiljan novi projekt fokusiran na burgere osim 4Burgers, koji se počeo zatvarati. Prije pandemije, koja ovdje služi isključivo kao vremenska razdjelnica, mnogi restorani opće prakse stavljali su burgere na jelovnik. Sada se to više ne radi.
U Teslinoj, najuspješnijoj zagrebačkoj turističkoj ulici, ne možete pojesti nijedan burger. Doslovno nijedan. U Tkalčićevoj, najpopularnijoj zagrebačkoj turističkoj ulici, osim Submarinea nema nijednog specijaliziranog lokala za burgere, ali ima barem sedam ili osam lokala posvećenih azijskom street foodu.
Pekarnica umjesto burger bara
U najvažnijim istarskim i kvarnerskim turističkom središtima također nema specijaliziranih burger shopova ne računajući, naravno, McDonald’s i par Submarinea u Rijeci. Opatijski je Submarine davno zatvoren.
Zanimljivo je, naposljetku, da je Noel Bread & Deli prije godinu dana najavljivao otvaranje nekoliko burger barova. Ali na jednoj od lokacija predviđenih za Noelov burger bar otvorila se Noelova pekarnica.
Kao i svaki trend, i trend hrvatskih burgera uništava osrednjost. Na tržištu će sigurno opstati oni najbolji, opstat će i uhodane poslovne operacije poput Submarinea i, naravno, giganti vodećih fast food lanaca. Ostalo će nestati ili životariti. No, definitivno je jasno da se burgeri više ne ubrajaju među najpopularnija jela u Hrvatskoj.
Tekst je, uz dozvolu, u cijelosti prenesen s portala Kult Plave Kamenice.