Mercedes C63 AMG - još jedan iz "überklase"

MERCEDES-BENZ je u javnost pustio prve informacije vezane uz još jedan sportski model iz AMG obitelji. Nošen uspjesima u DTM-u, Mercedes predstavlja cestovni C63 AMG čija će glavna lovina biti BMW M3.

Kao i u slučaju nekoliko prijašnjih modela s potpisom tvrtke koja upravo obilježava četiri desetljeća postojanja, glavna uzdanica je ručno izrađen motor predstavljen 2005. godine. 6.2-litarski (6.208 ccm) V8 motor isporučuje 457 KS pri 6.800 o/min uz 600 Nm zakretnog momenta dostupnog pri 5.000 o/min. Ovdje valja napomenuti kako vozač može računati na 500 Nm u širokom rasponu od 2.000 do 6.250 o/min. Umjesto tehničkih detalja vezanih uz motor reći ćemo samo da u usporedbi s konkurencijom AMG-ov adut daje i do 30 % veći moment.


Drugim riječima, jedna konjska snaga ima zadatak da pokreće 3,6 kg automobila. Dragulj strojogradnje usuglašen je sa sedam stupanjskim Speedshift Plus 7G-TRONIC automatskim mjenjačem, a C-klasi omogućuje da ubrza do 100 km/h za svega 4,5 sekundi, Naravno, maksimalna brzina je u skladu s njemačkim bontonom limitirana na 250 km/h.

Kompletna prerada izvorne C-klase obuhvatila je cjelokupnu mehaniku, od prije spomenute AMG-ove izvedbe naprednog automatskog mjenjača (tri moda rada, S-sport, C-comfort i M-manual), novog upravljačkog sustava (prijenosni omjer 13.5:1) i ovjesa, pa sve do elemenata koji posredno utječu na vozne osobine. Primjera radi, povećane su mogućnosti hlađenja, motora ali i ulja za sustav hlađenja u mjenjaču.


S druge strane, modifikacijom prednje osovine povećan je trag kotača za 35 mm u odnosu na serijski model. Prerada nije ostao pošteđen niti stražnji ovjes (multilink) posljedica čega je 12 mm veći trag kotača. Superiornom ponašanju na cesti doprinjet će i serijski 18-inčni aluminijski naplatci s gumama mjera 235/40 sprijeda i 255/35 straga. Automobil je moguće na zahtjev opremiti i broj većom obućom, koja se isporučuje u kombinaciji pneumatika mjera 235/35 sprijeda, odnosno 255/30 straga.

Sasvim logično, AMG se dotakao i sustava kočnica. Diskovi sprijeda su mjera 360 x 36 mm u kombinaciji s šest-klipnim čeljustima, a straga 330 x 26 mm i dva klipa manje. U isto poglavlje uključuje se ESPÒ napredni sustav nadzora dinamičke stabilnosti vozila s tri predefinirana stadija rada. Naime, osim mogućnosti uključivanja i isključivanja tu je i Sport opcija kod koje sustav ne reagira suviše revno, pružajući u neku ruku kontrolirani užitak u vožnji.


Detaljno unaprijeđena vanjština obuhvaća novi poklopac motora s dominantnim ispupčenjima, a slijede ga prepoznatljiva maska hladnjaka i markantni odbojnik s maglenkama integriranim u kromirane obrube. Pridodamo li svemu bočne pragove i integrirani stražnji spojler stječe se dojam da se radi o dizajnerski gledano najradikalnijoj AMG izvedbi C klase od 1993. godine kada je predstavljen C36 AMG.

Uređenje interijera provedeno je u istom tonu. Dominiraju sportska sjedala presvučena kožom i opremljena sustavom prilagodbe konturi tijela. Osim idealne ergonomije vozaču će se posebno dojmiti sportski upravljač, poluge mjenjača smještene odmah iza, kao i ploča s instrumentima na kojoj dominira brzinomjer graviran do 320 km/h. Također, ovisno o fazi vožnje vozač može pritiskom na AMG tipku ući u posebno prilagođeno sučelje. Tako warm-up prikazuje temperature ulja u motoru i tekućine za hlađenje, set-up obavještava o podešenju ESPÒ sustava, a tu se mogu naći i informacije o modu mjenjača, aktivaciji štoperice (race mod) i sl.


I za kraj ćemo reći kako je AMG u razvoj novog modela krenuo još 2004. godine. Već 2005. godine napravljeno je nekoliko prototipa na osnovi modela C55 AMG, a početkom prošle godine na cestu su stigli prvi testni primjerci novog modela. Osim nebrojenih testiranja u gotovo svim klimatskim uvjetima u kojima je učestvovalo 20 vozila, automobil je paralelno razvijan uz pomoć raznih numeričkih metoda, a zahvaljujući precizno izrađenom digitalnom modelu. Prodaja modela najavljena je za početak iduće godine.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Mercedes-Benz

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.