Butković o poskupljenju cestarine: Više nismo u koroni, a i HAC ima investicije

Foto: PIXSELL/Davor Puklavec

Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da su sezonske cestarine vraćene zbog normalizacije gospodarskog stanja i investicija Hrvatskih autocesta. 

Hrvatske autoceste su nakon četiri godine stanke vratile deset posto skuplje sezonske cestarine za vozila osim kamiona i autobusa. Poskupljenje je krenulo danas, 1. srpnja, i traje do 30. rujna.

"To smo bili ukinuli u koroni, sada je stanje opet normalno"

Butković je uoči sjednice Predsjedništva HDZ-a rekao kako je u restrukturiranju iz 2016. i 2017. godine jedna od mjera bilo ljetno sezonsko povećanje cestarina, ali da se dolaskom korone i pada prihoda od toga odustalo, no da su sada "nastupile normalnije okolnosti u hrvatskom gospodarstvu".

Sada je ljetna sezona i baš zbog te normalizacije odlučili smo vratiti sezonske cestarine, rekao je Butković.

Hrvatske autoceste, dodao je, krenule su u investicijski ciklus na Jadransko-jonskom koridoru i potrebno je da se sezonske cestarine vrate, dodao je.

"Sezonske cijene nisu se primjenjivale zadnje četiri godine, a kad smo uvodili euro, zaokruživali smo na manje"

"Sezonske cijene cestarine uvedene su 2017. godine, ali se posljednje četiri godine (tijekom i nakon covid-krize) nisu primjenjivale, kao jedna od mjera potpore građanima i gospodarstvu u turističkoj sezoni. Podsjećamo da je HAC ulaskom Republike Hrvatske u eurozonu u konverziji cijena cestarine zaokruživao iznose na jednu decimalu, čime je korisnicima omogućio niže cijene. Na primjer, ako je cestarina u konverziji iznosila 20,17 €, HAC ju je zaokružio na 20,10 € umjesto na 20,20 €. Isto tako, za razliku od drugih usluga, HAC cijene cestarine nije indeksirao prema inflaciji, cestarina je ista od 2012. godine", poručili su iz HAC-a.

Kažu kako je model sezonskih cijena cestarina jedna od prihvaćenijih mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru.

"Uvođenje sezonskih cijena cestarina za određene kategorije vozila proizlazi iz činjenice da se oko 40% ukupnog godišnjeg prometa ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim autocestama broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu na ostalo razdoblje u godini. Posljedično tome, značajno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja prometom u ljetnim mjesecima. U ukupnom prometu vozila tijekom ljetnog razdoblja najveći udio vozila čine I.A, I. i II. skupine (motocikli, osobna vozila, osobna vozila s prikolicom i kamperi)", poručuju iz HAC-a. 

Usporedba cijena

HAC je objavio i usporedbu starih i novih cijena na primjeru nekoliko dionica autoceste.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.