Planirali izvesti povijesni let preko Atlantika u balonu na vodik. Nisu daleko došli

Foto: Profimedia

Pokušaj da se prvi put preleti Atlantik u balonu na vodik propao je sedam sati nakon lansiranja balona. Britanski istraživač Sir David Hempleman-Adams (67) poletio je iz Presque Islea u Maineu s američkim proizvođačem balona Bertom Padeltom (62) te švicarskim znanstvenikom i poduzetnikom Frederikom Paulsenom (72).

Trojica aeronauta poletjela su balonom Torabhaig Atlantic Explorer uz ovacije gledatelja oko 22:30 u petak po lokalnom vremenu. Planirani početak leta dvaput je bio odgođen zbog lošeg vremena, ali uspjeli su iz trećeg pokušaja, piše Sky News.

Međutim, zbog vremenskih uvjeta balon je morao letjeti na većoj visini od planirane, što je značilo povećanu upotrebu balasta. "Posada je odlučila spustiti balon prije zaljeva St. Lawrence. Zaključili su da ne bi imali dovoljno balasta da dođu do Europe", kazala je glasnogovornica. 

Ponovno će pokušati

Balon je u subotu u 9:40 po lokalnom vremenu sletio blizu Christies Landinga u New Brunswicku u Kanadi. "Posada je na sigurnom i dobro. Bila je to vrlo teška odluka i očito su jako razočarani, ali sigurnost je najvažnija. Najviša visina koju su postigli bila je oko 3000 metara", navela je glasnogovornica. 

Potvrdila je da će trojac ponovno pokušati s izazovom kada to uvjeti dopuste. Tijekom svog putovanja tim je planirao provesti eksperimente, uključujući studiju kako bi se utvrdilo da čestice iz šumskih požara putuju kroz atmosferu i utječu na stanja kao što je astma.

Njihov životni prostor tijekom avanture bila je 203 centimetra dugačka i 152 centimetra široka košara. Da su bili uspješni, njihovo bi putovanje bilo prvo transatlantsko putovanje balonom na vodik, a vjerojatno bi prešli i najveću udaljenost ovom vrstom balona.

Plinski baloni razlikuju se od balona na vrući zrak po tome što su zatvoreni i ne koriste propanske plamenike za zagrijavanje zraka, koji ih pune i podižu. Obično se koriste za bespilotne istraživačke letove, poput meteoroloških balona.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.