Audi ostaje odan dizelašima: Novi SQ5 TDI guta crno zlato i puca od snage
U AUDIJU znaju da dobar dio poklonika marke ne mari za neke trendove i ostaje vjeran klasičnim motorima. Tu su posebno čvrstog stava ljubitelji moćnih dizelaša.
Usprkos krizi Dieselgate koja je krenula upravo iz ovog koncerna mnogi su mišljenja kako su dizelaši, posebno oni snažni, još uvijek nezamjenjivi. A u domeni takvih Nijemci definitivno imaju što reći, posebno kada govorimo o Audiju i njegovoj liniji SQ.
Moćni dizelaši mogu se podičiti rafiniranom tehnologijom koja ih odmiče od "rolling coal" pokreta, ali zato u pogledu snage ne pružaju puno prostora mogućim rivalima. SQ5 TDI je najnoviji primjer kombinacije zbog koje usprkos svemu postoji glad za TDI konceptom. A pomaže i promotivna eko nijansa zelene boje, zar ne?
A u konkretnom slučaju to znači 3.0 motor sa 347 KS i 700 Nm koji u hibridnoj 48-voltnoj varijanti kao kod većeg SQ7 s električnim kompresorom pružaju doista vrhunske performanse. Upravo zbog električne komponente nema turbo rupe, a 100 km/h hvata se za 5,1 sekundi. Pritom se i uštedi oko 0,7 l/100 km po riječima Audijevih PR stručnjaka, što bi značilo deklarirani prosjek od 6,8 l/100 km.
Kako god, 7 kW snažan elektromotor zavrti kompresor do 65.000 o/min. Mi ćemo samo reći kako kamionski moment vozač ima na raspolaganju od 2.500 do 3.100 o/min.
Recimo i kako je osam-stupanjski mjenjač standardan, baš kao i quattro pogon. Potonji šalje do 70% momenta naprijed, odnosno do 85% straga, ovisno o uvjetima podloge i stilu vožnje. A kad automobil nosi Audi Sport potpis to ujedno znači tešku filmsku šminku, od standardnih 20-inčnih kotača do sportskog ovjesa i moćnih kočnica.
Zadovoljstvo vožnje najopakijeg dizelskog SUV-a u kompaktnoj ponudi nije jeftino. U slučaju Audija i njemačkog tržišta to znači 67.750 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati