FOTO Veliko finale u Mercedesu: Stigao je električni EQE SUV, prvi s AMG potpisom
DOLASKOM i trećeg mušketira Mercedes je zaokružio priču o električnim SUV modelima u svojem bogatom portfelju.
Nakon manjeg EQC i većeg EQS u SUV izdanjima, stigao je i EQE. Naoružan najmodernijom tehnologijom i predvođen beskompromisnom AMG izvedbom, ovo bi mogao biti Mercedesov najznačajniji električni model.
Manji i agilniji
Dijeli ime s limuzinom od koje je osjetno viši, čak 19 cm, te se propeo na 1.686 mm visine. Iznenađuje skraćivanje razmaka između osovina za čak 9 cm na i dalje ogromnih 3.030 mm, što u konačnici znači da je dužinom od 4.863 mm za 132 mm kraći od limuzine. Ujedno je i uži, i to 11 mm.
U Mercedesu kraći međuosovinski razmak opravdavaju željom da postignu agilnije vozne osobine. Kako god, ipak govorimo o vozilu koje teži oko 2.6 tona. Dobro je da će mjesta u kabini biti, a budući vlasnik će moći raspolagati s 520 litara prtljažnog prostora, što je na razini manjeg EQC. Usporedimo li ga s klasičarem, modelom GLE, ima 110 litara manje.
Treba štedjeti, baš kao što Mercedes štedi u izradi. 70 posto karoserije izrađeno je od recikliranog čelika, a 70 kg komponenti proizvedeno s niskim utjecajem na okoliš, poput kvaka na vratima koje su izrađene od reciklirane plastike.
Digitalno i luksuzno
Prevedeno, štedjelo se s eko predznakom, ali ne nauštrb luksuza. I ovdje vozača i putnike čeka ogromni MBUX Hyperscreen s tri OLED zaslona, koji se nalaze na 141 cm širokoj nadzornoj ploči. Konkretno, vozački je 12.3 inča, središnji 17.7 inča, a onaj ispred suvozača 12.3 inča.
Na popisu opreme je sve što se danas očekuje, a Mercedes je i u potpunosti integrirao parametre okoline. Tako će u kombinaciji s navigacijom planirati optimalnu rutu konstantno prateći promet, a Eco Assist će prilagoditi stupanj regenerativnog kočenja trenutnim uvjetima na cesti.
Primjerice, opcijski Digital Light donosi farove koji projiciraju dodatne oznake upozorenja ispred vas. Što se udobnosti tiče, tu su Energizing Air Control Plus s HEPA (High Efficiency Particulate Air) filtracijom te wellness program s masažom i zvukovima koji smanjuju stres.
Vozača očekuju četiri načina vožnje (Eco, Comfort, Sport i Individual), a izvedbe s 4Matic pogonom imaju i Offroad mod rada. Ponuđene su tri opcije, i 350+, 350 4Matic i 500 4Matic.
Prvi ima stražnji pogon, a daje ga elektromotor s 292 KS i 565 nm. I druga opcija ima istu snagu, ali uz veći okretni moment i pogon na sve kotače, dok treća opcija ima 408 KS i 858 Nm.
AMG poslastice
Ali tu nije kraj jer su na raspolaganju dvije AMG opcije, slabija s 476 KS i 858 Nm te snažnija s čak 687 KS i 1000 Nm. Potonja ubrzava do 100 km/h za 3.5 sekundi, a maksimalac je podignut na 240 km/h. Lošije je to od snažnijeg Tesla Model X Plaida, ali taman da bude minimalno bolje od BMW-a iX M60. I još nešto, ova izvedba ne nosi na poklopcu motora Mercedesov, već AMG-ov logo.
Prve isporuke očekuju se na proljeće, a start bi mogao biti na oko 80.000 eura, procjenjuju njemački mediji.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati