Nakon Tesle dolazi Nikola, upoznajte novi eko šleper
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Nikola Motor Company
NIKOLA Tesla, jedan od najvećih znanstvenika i izumitelja modernog doba, veliki je uzor Amerima, toliki da smo dobili još jednog auto proizvođača s njegovim imenom.
Nakon što je Elon Musk odlično komercijalizirao brand Tesle na scenu stupa nešto manje inovativan Trevor Milton, čija tvrtka nosi ime Nikola Motor Company. No za razliku od Tesle njihov je portfolio nešto širi, a pogon se ne zasniva isključivo na električnoj energiji.
Revolucija transporta
Prvi i najznačajniji proizvod u ponudi ove kompanije trebao bi biti Nikola One, koncept hibridnog kamiona koji će "promijeniti svijet transporta na globalnom nivou".
Sposoban da povuče preko 36 tona tereta ovaj kamion pogoni električna energija napajana iz ogromnog seta baterija. Šest je pogonskih kotača, a ukupno je na raspolaganju više od 2.000 KS maksimalne snage i nevjerojatnih 5.000 Nm okretnog momenta. Iako četiri puta snažniji od konkurencije pokretane dizelskim motorom ovaj električni monstrum nudi i do dva puta manje troškove prijevoza.
Ako se pitate otkuda ovom kamionu tolika energija set baterija sa 30.000 Li-Ion ćelija ukupnog "kapaciteta" 320 kWh je tek djelomičan odgovor. Za punjenje istih brine se plinska turbina snage 400 kW koja radi u generatorskom modu. No tu na površinu dolazi prava stvar: Tvrtka svim kupcima, odnosno za prvih 5.000. osigurava besplatan plin za 1,6 milijuna kilometara. Da, dobro ste pročitali, a priča dobiva na težini ako kažemo da je osnivač kompanije već godinama u plinskom biznisu. Imaju u svojem vlasništvu nekoliko bušotina, a planiraju izgradnju pedesetak punionica plina.
Ako je vjerovati proizvođaču, osim cijene prijevoza ovaj kamion je i u pogledu ostalih performansi bez premca. Maksimalna brzina na uzbrdici do (6%) je 105 km/h, doseg je oko 2.000 km, a pod punim 96 km/h postiže dvostruko brže od dizelskog rivala, za pola minute. Isto vrijedi i u pogledu zaustavljanja, a sve rečeno odnosi se na kamion pod punim opterećenjem.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Posebna pažnja navodno je posvećena komforu vozača. Uz ugradnju neovisnog ovjesa i nisko težište koji osiguravaju bolju upravljivost, uklanjanje dizelskog motora povećalo je interijer kabine za oko 30%. Vozač na raspolaganju ima potpuni komfor, a oprema uključuje dva kreveta, hladnjak sa zamrzivačem, mikrovalnu pećnicu i SMART LED TV dijagonale 107 cm. Naravno, sustav autonomne vožnje je u razvoju, a bit će implementiran dok se ne riješi zakonska regulativa.
Ako se pitate koja je cijena kamiona reći ćemo da nije pretjerana. Konačna cijena će biti između 350.000 i 415.000 USD. Kažemo bit će, jer je predstavljanje prototipa zakazano za kraj ove godine, a proizvodna bi trebala startati iduće godine. Kao i kod Tesle rezervacije su već otvorene, i to uz depozit od svega 1.500 USD.
Terenac bez kompromisa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nikola Zero je tzv. UTV vozilo, nezaustavljiv na terenu i vraški brz. Postavljena na ogromne kotače promjera 32 cola ima podnicu na 36,5 cm od podloge.
No, za razliku od konkurencije njegov je pogon i do četiri puta snažniji. Više od 520 KS maksimalne snage i 640 Nm okretnog momenta je na raspolaganju, pa ni nešto veća masa (862 kg) u odnosu na konkurenciju nije problem. Pogon je električni putem četiri elektromotora (400 V AC), a pogon ovisno o potrebi, 4x2 ili 4x4.
96 km/h postiže za manje od tri sekunde, a dinamičku stabilnost mu osigurava nisko težište, ali i Torque Vectoring System. Potonji omogućuje neovisnu kontrolu svakog kotača, kao kod Rimčevog bolida, ali ovdje to čini tri puta sporije, 30 puta u sekundi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Maksimalni doseg sa 50 kWh baterijama je 240 km, pa i u tom području Nikola Zero šije konvencionalnu konkurenciju. A što se tiče punjenja, osim priključenja na kućnu 110-voltnu mrežu tu je tzv. J1772 punjač, kao i opcijski 25 kW (400V) punjač putem kojeg se baterije napune za dva sata.
Serijska oprema je vrlo izdašna. Osim LED rasvjete i kamera za pregled okoline tu je infotainment sustav sa čak tri zaslona, te sportska sjedala sa pojasevima u četiri točke vezanja. Ponekad dobro dođe i vitlo. Potonji je priključen na 12V mrežu napajanu iz akumulatora kapaciteta 360 Ah, a koji se dodatno puni putem solarnih panela snage 600W na krovu (do 3kWh dnevno).
Ako ćemo o cijeni ona iznosi za osnovni model nemalih 42.000 USD uz dvogodišnje jamstvo, no prvih 5.000 kupaca ostvaruje pravo na popust od 5.000 USD.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati