Odlazak Maxa u Mercedes nije špekulacija. Bio bi to vrlo logičan potez
NEVJEROJATNO kako nekoliko lascivnih WhatsApp poruka može izazvati cijelu lavinu događaja. Krenimo redom: Max Verstappen odbio je odbaciti mogućnost da se pridruži Mercedesu 2025. godine, nakon što je uoči utrke u Saudijskoj Arabiji bio ozbiljno upitan o svojoj budućnosti s Red Bullom.
Rat unutar Red Bulla
Trostruki svjetski prvak ima ugovor s Red Bullom do 2028., potpisan prije dvije godine. Međutim, trenutne podjele unutar momčadi – između njegova oca Josa i moćnog glavnog savjetnika Red Bull Formula 1 Helmuta Marka s jedne te borbenog šefa momčadi Christiana Hornera s druge strane - povećale su izglede da Nizozemac napusti momčad.
Naime, u javnost je iscurila informacija da Verstappen u svom ugovoru ima klauzulu o oslobađanju koja mu dopušta odlazak ako Marko ode, a za to postoji ozbiljna mogućnost ako tajlandski vlasnici Red Bulla nastave podržavati “horny” Hornera u +18 aferi o kojoj smo pisali koji dan.
Marko je, očigledno, spreman žrtvovati svog šefa momčadi. Je li samo u pitanju aktualna afera ili neke starije razmirice, nije sto posto sigurno.
Nitko nije znao niti za Lewisa
Također, Verstappenov menadžer Raymond Vermeulen sastao se s Hornerom ranije ovog tjedna u pokušaju da raščisti zrak u momčadi pogođenoj krizom.
Na sve to nadovezuje se niz izjava i događaja. Tako je, upitan u Saudijskoj Arabiji može li se ikad vidjeti u Mercedesu, Verstappen rekao: “Pa nitko nikada ne bi vidio da će Lewis [Hamilton] prijeći u Ferrari.”
Mercedesov vozač George Russell inzistirao je da bi Srebrne strijele trebale ciljati na Verstappena ako Nizozemac postane dostupan.
Odličan potez u sportskom smislu
Nadalje, šef Mercedesa Toto Wolff prošli je tjedan večerao s Josom Verstappenom u Bahreinu te istovremeno izjavio: “Tržište je vrlo zanimljivo. Za vozača je najvažnije biti s onim tko je najbrži, i sada ne vidim razloge da u skorije vrijeme Max napusti Red Bull. Ali vidjet ćemo što će se dogoditi."
Tu dolazimo do još jednog vrlo važnog detalja. Maxu Verstappenu bi odlazak iz Red Bulla mogao biti i odličan potez u sportskom smislu. Antonio Baković, komentator utrka Formule 1 na Sport Klub televiziji, smatra kako bi - koliko god to zvučalo nevjerojatno u doba superiorne dominacije Red Bulla - napuštanje momčadi bio lukav potez.
“Red Bull će još ove i sljedeće godine dobivati motor od Honde. Onda bi trebao početi sam raditi svoje motore pod imenom Red Bull Powertrains u pogonima u Milton Keynesu. To je povezano i s novim tehničkim pravilnikom koji dolazi na snagu početkom sezone 2026.”
Temeljite promjene pravila
A taj će pravilnik puno toga ponovo staviti na nulu. Prije svega, automobili će morati biti kraći i uži, što će potpuno promijeniti zahtjeve aerodinamike.
Nadalje, s obzirom na to da u bolidima rade hibridni motori, od 2026. znatno će više snage morati dolaziti od električnog dijela (od sadašnjih 120 na 350 kW). Motori će morati koristiti isključivo sintetičko goriva, sama će količina goriva biti reducirana itd…
U takvim je okolnostima velikih promjena u pravilima idealno biti dio momčadi koju podržava velika kompanija: “Mercedes, Ferrari, pa onda i Audi… sigurno imaju znatno veće interne resurse nego što će moći imati bilo koja druga momčad, pa čak i Red Bull.
Oni uvijek mogu iz nekog od svojih odjela uzeti kakvog briljantnog inženjera ili specijalista i uključiti u rješavanje nekog tehničkog problema. To će biti velika prednost”, tvrdi Baković.
A ako iz Red Bulla (navodno u Ferrari) ode i njihov tehnički guru Adrian Newey, što sugeriraju neke njegove izjave i aktivnosti na društvenim mrežama, odluka bi Verstappena o prelasku u Mercedes mogla postati zaista logična.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati