Testirali smo najprestižniju limuzinu Toyote i otkrili tajnu njene privlačnosti
NAKON gotovo 15 godina izbivanja na europsko tržište vratio se Camry, sinonim komforne limuzine već četiri desetljeća i osam generacija.
Posljednja generacija Camryja i dalje nastupa globalno, s pomirenim aspektima najrazličitijih tržišta pretežno sjeverne hemisfere. Razloga za brigu nema jer je Camry legendarno ime s težinom, stvarano desetljećima kao jedno od najpoželjnijih u svijetu razumom vođenih kupaca. Da, ovaj auto nikad nije znao za visoku šminku niti je bio nametljiv, ali je vrlo brzo ulazio pod kožu. A pomalo amerikanizirani dizajn većini je bio dodatni plus kojim se donekle bezlična forma ipak izdvajala iz mase.
Klasika, ali ne bezlična
Nova generacija nastavlja u istom ritmu, ali uz još više Lexusove uglađenosti. I opet je Camry bez ikakve maske, veličinom na pola puta između Mercedesovih klasa C i E, Audija A4 i A6, kako vam draže. S 4,8 metara duljine, markantnom prednjicom i vrlo klasičnom formom na prvu neće oduševiti stiliste, ali i nikoga neće razočarati. A to je ono bitno.
I već tu Camry nastupa bez suvišne šminke, i tako u detaljima pokazuje da nema što skrivati. Primjerice, ovdje je završetak ispuha pravi i otvoren pogledima, a gume mesnate i stvorene da ugode putnicima po pitanju komfora. Nadalje, ono bitno je da su vrata velika i olakšavaju ulazak i izlazak iz kabine, dok je poklopac motora, jedan od vizualno bolje dotjeranih dijelova karoserije, upravljan amortizerima.
Idemo unutra, i ostajemo
Već prvi pogled u kabinu otkriva da se radi o automobilu skrojenom u glavama japanskih dizajnera, ali i ergonomičara. I opet, ovo je auto lišen gotovo svake šminke, a ondje gdje je i korištena, poput detalja u imitaciji nekog drva, nije najuspješniji. Ali generalno nema razloga za negodovanje.
Ako se pitate zašto, stvar je vrlo jednostavna. Primjerice, materijali nisu prvoklasni, ali je izrada prvoklasna. Ekran infotainmenta nije najveći, ali je operativni sustav izuzetno brz i čitak (na engleskom jeziku). Sjedala izgledaju obično, ali su vrlo udobna, grijana, električno upravljana i najčešće ventilirana. I da, ovdje kao kod Lexusa aktiviranjem Start tipke se kolo upravljača električnim putem privlači vozaču i postavlja u posljednju podešenu poziciju.
Sve tipke su osvijetljene, svi podizači imaju Auto funkciju i u konačnici sve je čisto i pregledno. Ne nedostaje ni pretinaca, a posebno veseli središnja ladica čiji pokrov se uvlači i služi kao bežični punjač mobitela. Postoji i ambijentalna rasvjeta, ali decentna i bez brojnih opcija podešavanja intenziteta, boje, vremena trajanja i sl. Primjera radi, kad aktivirate opciju Sport, na prednjoj ploči će samo jedna plava linija postati crvena - ne očekujte da se cijeli kokpit izmjeni.
Ali ono gdje će Camry definitivno iznenaditi je stražnja klupa. Ponuda prostora je odlična, putnici imaju svoje USB punjače i izvore ventilacije, a preklapanjem središnjeg odmorišta za ruke dobivaju pult za podešavanje sjedala, audiosustava, klime i sjenila. Da, iza njih je sjenilo, električno upravljano, koje će se zbog bolje vidljivosti automatski sklopiti svaki put kada ubacite u rikverc. To je to.
Idemo i do prtljažnika. Veličina otvora i nije toliko mala, šarke poklopca su obložene plastikom, a kapacitet je 524 litre. Ispod podnice su alat i rezervni kotač.
Kako ide?
Najprestižnija Toyotina limuzina nikada nije trebala dizelaša za dokazivanje, a tako je i danas. Uz V6 benzinca, koji u Hrvatskoj nema, Toyota nudi isključivo hibridnu izvedbu, i to najnovije generacije upravljanja.
A to znači 2.5-litreni četiricilindraš s Atkinosovim ciklusom rada. Razvija 177 KS i 221 Nm, a trenutno je najučinkovitiji motor s unutrašnjim izgaranjem na automobilskom tržištu. Njegova termička učinkovitost je nevjerojatnih 41%. U radu mu se pridružuje elektromotor od 120 KS i 202 Nm pa ukupno daju 218 KS.
S tolikom snagom jasno je da Camry može fino ubrzati. Linearno ubrzanje potaknuto CVT mjenjačem daje avionski osjećaj, a papir kaže da traje 8,3 sekundi do 100 km/h. Maksimalac je postavljen na 180 km/h kao još jedan dokaz hladnih glava Toyotinih inženjera. I konačno tu je baterija kapaciteta 1,6 kWh za čije punjenje se isključivo brinu motor, kočnice i upravljačka jedinica pogona. Dakle, zaboravite na utičnice i potragu za punjačima, a bezbrižni možete biti i u potrazi za benzinskim postajama. Kapacitet spremnika je 50 litara, a Camry se zadovoljava i s 5 l/100 km u gradu. Na otvorenoj cesti potrošnja ne prelazi 7,5 l/100 km, pa se prosjek od 6,2 l/100 km za krstaricu ove veličine može doista okarakterizirati odličnim.
Naravno, ovdje zaboravite na jurnjavu te uživajte u tišini pogona i komforu vrlo mekanog ovjesa. Nema sumnje, ovaj amerikanizirani pristup brzo će vam ući pod kožu. Ako baš morate hvatati zavoje, pomoći će vam opcija ručnog šaltanja sa šest brzina. Opcije Eco/Normal/Sport se minimalno razlikuju i nisu bitne.
U vožnji opet veseli Toyotina posvećenost da ugoda vozača ostane nenametljiva. Još dva detalja, vozite li s otvorenim prozorom neće se ništa strašno dogoditi, ali nakon postizanja više brzine, recimo na autocesti, Toyota će vas pitati treba li zatvoriti prozore. Isto je i sa svjetlima, kada senzor prepozna mrak, pitat će vas je li potrebno upaliti svjetla. Da, da biste štedjeli, ne morate voziti jako sporo, nego je za početak dovoljno pratiti smjernice na prednjoj ploči. Naime, u Toyoti su cijeli algoritam rada hibridnog pogona optimizirali za normalnu vožnju u realnim uvjetima s ciljem da je upravo tada najučinkovitiji. I to je to, bez puno filozofije.
Što ne valja?
Nakon sedam dana druženja malo toga smo našli da nas zasmeta. Konstrukcijski gledano, puno bolje bi bilo da se peta vrata podižu zajedno sa staklom. Tu su i poneki detalji poput plehnatog zvuka otvaranja poklopca za točenje goriva.
Iznutra pak sve zaslužuje visoku ocjenu. Možda bismo ipak željeli malo informativniju analizu rada pogona te nešto veći potencijal JBL ozvučenja. Ali generalno, Camry nema niti jedan veći propust.
A cijena?
Ponovimo gradivo. Najveća Toyotina krstarica se na hrvatskom tržištu nudi isključivo u kombinaciji moćnog hibridnog pogona. Birati možete samo s popisa paketa opreme i dodatnih opcija. I tu je start na 266.900 kuna te se ovisno o razini penje do 316.900 kuna gdje je jedina opcija specijalna boja i ProTect zaštita pojedinih dijelova. Sve ostalo je uključeno, od elektrifikacije, kožnih sjedala i JBL audiosustava do HUD (head-up display) zaslona, trozonske klime i pulta za podešavanje straga.
>> Cjenik i specifikacija opreme: Toyota Camry
Na prvu će vam se Camry možda činiti skup, no kada se zbroji sve što Toyota nudi, uključujući i ono što ne piše nego se stječe godinama, ovaj je model vjerojatno i najkonkurentniji u Toyotinoj cjelokupnoj ponudi. I ako se vratimo do naslova, završit ćemo kako je tajna privlačnosti u jednostavnosti prilagodbe najširim potrebama prosječnog vozača.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati