FOTO Iz DS-a poručuju: Ovo je najbolji električni automobil u povijesti
PREMIUM marka koncerna Stellantis nastupa samouvjereno kao da nudi dostojnog nasljednika kultnog DS 19.
U pitanju je DS N°8, električna limuzina inspirirana konceptom Aero Sport Lounge. Novitet je predstavljen kao najprestižniji DS-ov model u gami, ali i jedan od najjačih aduta u borbi za naklonost tržišta kojim od pamtivijeka dominira njemački trio.
Zorno su to pokazali već u promotivnom videu. U njemu je prvi čovjek tvrtke Olivier Francois svoju električnu kočiju direktno usporedio s njemačkim rivalima, Audijem Q4 Sportback e-tron i BMW-om i4, a koji se na kraju pretvore u bundeve. Francois spominje brojne adute, a možda je najveći onaj koji se tiče dosega.
Naime, u gradu garantira 750 km, a na autocesti će prijeći i 500 km. Čak i kad se puni, za 450 km dosega dovoljna je pauza manja od pola sata.
Tajna povećanog dosega krije se i u aerodinamici. U DS-u su izračunali da su smanjenjem otpora zraka dobili do 75 km dosega. Pritom N°8 nije malen automobil, samo je DS9 duži: 4.82 m dužine sa širinom koja doseže 1.90 m i visinom ograničenom na 1.58 m bit će prava pojava na cesti. Posebno noću kad uleti s osvijetljenim prednjim krajem – novim trendom u premium segmentu.
Jednako impresivan je i interijer vozila nakrcan ekranima. 10.25-inčni digitalni kokpit nalazi se iza četverokrakog upravljača, spojen širokim 16-inčnim infotainment zaslonom osjetljivim na dodir u sredini armaturne ploče i head-up zaslonom proširene stvarnosti.
Pritom DS-ovi dizajneri idu puno dalje od uvođenja ambijentalne rasvjete. Automobil u kabini izgleda poput koncepta, a službeni dopis naglašava kvalitetu materijala i izrade. Mi ćemo izdvojiti dodatno grijanje u predjelu vrata, kao ono na kabrioletima visoke klase.
Nema sumnje, naglasak je na eleganciji i komforu za sve putnike, uz stil o kojem neke druge premium marke mogu samo sanjati.
Verzije s prednjim pogonom pokreće jedan elektromotor snage 230 KS i 245 KS (+30 KS u boost funkciji). Najsnažniji AWD model ima dva elektromotora koji daju do 375 KS (boost). Potonji omogućuje sprint od 0-100 km/h za 5.4 sekunde, a slabije opcije za 7.7 sekundi. Najveća brzina ograničena je na 190 km/h na svim izvedbama.
Dvije baterije su u ponudi, kapaciteta 74 kWh i 97.2 kWh, nudeći do 572 km, odnosno 750 dosega. Kod ADW izvedbe govorimo o 686 km (426 milja). Baterije su kompatibilne s brzim punjenjem snage do 200 kW, s punjenjem od 20-80% za 27 minuta. Kako u DS-u očekuju da će se glavnina punjenja odvijati kod kuće, u cijenu automobila je uključen kućni punjač, koji će vam biti instaliran dva dana prije isporuke automobila.
N°8 bit će lansiran u Europi od sredine 2025. godine. Cijene će biti objavljene bliže lansiranju na tržište. Realno, očekujemo start na oko 65.000 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati